باغ پرندگان تهران از جاذبه‌های جالب و بی‌همتای پایتخت است از این رو با ما همراه باشید و درباره بازدیدی جذاب از باغ پرندگان تهران بیشتر بدانید.

بازدیدی جذاب از باغ پرندگان تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: یکی از جاذبه های توریستی شهرهای مدرن امروزه جهان این است که بخشی از طبیعت و حیات وحش را که از دسترس انسان شهری به دور است، در فضاهایی داخل شهرها شبیه سازی کرده تا بازدید کنندگان بتوانند با دیدن آنها، بدون کمترین هزینه، حس بودن در طبیعت را تجربه کنند. باغ وحش ها، پارک دلفین ها و باغ پرندگانی چون باغ پرندگان تهران، نمونه هایی از این نوع جاذبه گردشگری هستند.

پیشنهاداتی برای گشت و گرد از باغ پرندگان

برای بازدید از باغ پرندگان و گشت و گذار در آن باید خود را به فاز دوی آن برسانید، فازی که به تازگی افتتاح شده و حال و هوای ویژه و جذابی را برای این باغ به ارمغان آورده است. شما با ورود به فاز ۲ باغ پرندگان با محوطه بسیار وسیعی روبرو می‌شوید که به وسیله یک سازه بسیار بزرگ فنس مانند پوشیده شده است، پرندگان مختلف در آن آزادانه زندگی می‌کنند و بدون محدودیت از این سو به آن سو می‌روند.

از همان زمان ورود به باغ پرندگان، محوطه بسیار زیبا و طراحی شده مجموعه که با فضای سبز و جنگلی، برکه‌ها، آبشارها و مسیرهای چوبی و سنگی تزئین شده است، توجه شما را به خود جلب می‌کند.

بازدیدی جذاب از باغ پرندگان تهران

اینجا می‌توانید در سروصدای پرندگان باغ غرق شوید، از قدم زدن در کنار این موجودات لذت ببرید و برخورد نزدیکی با انواع مختلفی از پرنده‌هایی داشته باشید که تاکنون تنها آنها را از پشت صفحه تلویزیون دیده بودید؛ پرنده‌هایی مانند طاووس، انواع پرنده‌های آبزی مانند اردک ماندرین، قوی گردن سیاه، پلیکان خاکستری، قرقاول.

البته هنوز بسیاری از پرندگان مشهوری که می‌شناسید مانند پرنده‌های گرمسیری و پرنده‌های شکاری در بخش فاز یک مجموعه و در قفس‌های مخصوص به خودشان نگه‌داری می‌شوند و امکان پرواز در محوطه فاز دو را ندارد؛ چرا که از طرفی محیط این بخش مناسب زندگی آنها نیست و از طرفی دیگر امکان دارد به دیگر پرنده‌ها آسیب برسانند. درست است که بخش فاز ۲ باغ پرندگان بسیار جذاب طراحی شده و فضای فوق العاده‌ای برای گشت و گذار دارد؛ اما به هیچ عنوان بازدید از پرندگان فاز ۱ را نیز از دست ندهید.

در فاز یک می‌توانید پرنده‌هایی را از نزدیک ببینید که زیبایی، جذابیت، تنوع و ابهت‌شان شما را جذب می‌کند و با دنیایی خارق‌العاده آشنای‌تان می سازد. به غیر از باغ پرندگان کجا می‌توانید هم عقاب، جغدشاخدار و شاهین ببینید و هم از تماشای کرکس مصری، توکان و شترمرغ در یک روز لذت ببرید.

بازدیدی جذاب از باغ پرندگان تهران

البته امیدواریم روزی فضای باغ به اندازه‌ای وسیع شود که تمام پرنده‌ها بتوانند در محیط مناسب‌شان به راحتی زندگی کنند و محدود به قفس نباشند.

جاذبه‌های باغ پرندگان تهران

در محوطه باغ پرندگان آبشارها و برکه‌ های متعددی ساخته شده است. درختان پهن برگ و سوزنی شکل دو گونه گیاهی قالب در این باغ هستند و گل‌ های گوناگون نیز به تناسب فصل در محوطه آن کاشته می ‌شوند. به طور کلی گونه ‌های گیاهی این باغ پرندگان از گیاهان و درختان جنگل لویزان که در نزدیک آنجا می باشد، پیروی می ‌کند. پرندگان زیادی از گونه‌ های کمیاب در جهان و پرندگان زینتی را می‌ توانید در اینجا ببینید.

از جمله دسته ماکیان مانند مرغ و خروس‌ های ابریشمی و لهستانی، دسته گنجشک‌ سانان مانند انواع قناری و فنچ، انواع قو، پلیکان، غاز، اردک، قرقاول، فلامینگو و غیره که محیط زندگی آنها باید روی برکه باشد، انواع طوطی ‌سانان و پرندگان گرمسیری مثل طاووس و شترمرغ و بسیاری گونه‌ های دیگر پرندگان را می توانید در این باغ بسیار زیبا مشاهده کنید.

بازدیدی جذاب از باغ پرندگان تهران

در قسمت دشتچر باغ پرندگان تهران که شمال این مجموعه واقع شده، و مخصوص پرندگانی است که قادر به پرواز نیستند یا مانند گونه پرندگان شکاری و طوطی‌ سانان، درون قفس‌ های مجموعه نگهداری می‌ شوند، بزرگ‎ ترین قفس مجموعه که عقاب‎ های بزرگ در گونه‌ های مختلف را در خود نگه داشته، وجود دارد. اگر سری به ین قسمت بزنید، می بینید که این عقاب ها روی درختان بزرگ بدون شاخه نشسته‌ اند.

علاوه ‌براین انواع گوناگون لاشخورها هم کنار این عقاب ‌ها در یک مکان زندگی می‌ کنند. این‌ قفس از پرندگان را می ‌توان ترسناک‌ ترین بخش باغ پرندگان دانست. پرندگان شکاری دیگری هم مانند جغد ها و شاهین‌ ها که جثه ‌ای کوچک ‌تر دارند، کنار این پرندگان بزرگ، اما در قفسی مجزا نگهداری می ‌شوند. از قسمت شمالی دشتچر که به سمت جنوب باغ حرکت ‎کنید به فاز دوم، فاز آبچرکه مخصوص پرندگانی است که می تواند پرواز کنند، می ‌رسید.

این فاز نسبت به فاز دشتچر علاقه مندان بیشتری دارد و توجه بیشتری را به خود جذب می کند. گونه‌ هایی که در آبچر نگه ‎داری می‎ شوند، از تنوع بیشتری برخوردار هستند.

بازدیدی جذاب از باغ پرندگان تهران

گونه‌ های مختلف اردک‎ ها، پلیکان ‎های صورتی، قرقاول‎ های زیبا، طاووس‎ های هندی، پلیکان‎ های منقار بزرگ، قوهای سیاه و قو های سفید. همچنین انواع دیگری از گونه‌ های متنوع و کمیاب از پرندگان که در ایران و یا نقاط دیگر دنیا یافت می ‌شوند، در این بخش می توان پیدا کرد.

نکته جالب توجه این است که در قسمت برکه ‌هایی که در این باغ پرندگان طراحی شده، سقف و فنس وجود ندارد زیرا بعضی از این گونه‌ ها برای اینکه بتوانند پرواز کنند، نیاز دارند مسافت زیادی را روی سطح آب طی کنند تا اوج بگیرند. از آنجا که طول این برکه ‌ها زیاد نیست و در سطح برکه طناب‌ هایی بسته شده، این امکان برای پرندگان وجود ندارد که این محل را ترک کنند. در واقع برکه‌ ها را به عنوان زیستگاه خود پذیرفته ‌اند و نمی توانند از آنجا فرار کنند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید