باغ پرندگان از جاذبه‌های تماشایی تهران به شمار می‌آید، از این رو با ما همراه باشید و درباره چند نکته مهم درباره باغ پرندگان تهران بیشتر بدانید.

چند نکته مهم درباره باغ پرندگان تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: باغ پرندگان تهران به‌ عنوان بزرگ‌ ترین و کامل ‌ترین باغ پرندگان ایران در اردیبهشت‌ ماه سال ۱۳۹۲ درشمال شرق تهران و دل جنگل‌ لویزان که مطمئنا اسم را شنیده‌ اید که به داشتن پرندگانی مثل طوطی‌ های سبز شهرت دارد در دو فاز ساخته شد. این باغ پرندگان بزرگ ‌ترین باغ پرندگان کشور عزیزمان ایران به شمار می ‌آید و در محیط طبیعی ساخته شده که شباهت بیشتری به محیط زیست پرندگان داشته باشد. . این باغ پرندگان بیش از ۲۰ هکتار وسعت دارد و ۲۵۰ گونه از پرندگان سراسر دنیا در غالب 20 هزار بال پرنده در آن می زیستند.

سیر ساخت باغ پرندگان

ساخت این باغ پرندگان بی نظیر حدود ۳ سال زمان برد و همان طور که گفته شد دو فاز دارد که فاز اول آن که به اسم «دشتچر» نام‌ گذاری شده‌، محل زندگی پرنده‌ هایی است که در قفس نگهداری می‌ شوند یا اینکه توان پرواز ندارند و نمی توانند پرواز کنند. فاز دوم هم که با نام «آبچر» مشهور است، مخصوص پرندگانی است که قابلیت پرواز دارند و به راحتی می توانند پرواز کنند.

چند نکته مهم درباره باغ پرندگان تهران

سقف این قسمت با فنس و توری پوشیده شده که از خروج پرندگان و ورود سایر جانداران جلوگیری می‌ کند. مساحت این باغ پرندگان که یکی از زیبا ترین و دیدنی ترین پارک‌ های موضوعی کشور و جذاب‌ ترین جاذبه های گردشگری تهران نیز محسوب می ‌شود، ۱۷ هزار هکتار است که ۱۶۸ گونه پرنده شامل سه هزارنوع پرنده در آن زندگی می ‌کنند.

یکی از ویژگی ‌های منحصر به ‌فرد باغ پرندگان تهران، نبود حصار بین گردشگران و پرندگان در قسمت آبچر که قسمتی می باشد که پرندگان به راحتی پرواز می کنند، است. در این قسمت تورها و قفس ‌ها در اندازه بزرگ ساخته شده‌اند تا پرندگان به ‌راحتی در فضای تعبیه شده، پرواز کنند و گردشگران هم از تماشای آن‌ها لذت ببرند.

البته قسمت پرندگان شکاری مجزا است و در داخل حصارها و قفس ‌ها قرار دارند. در باغ پرندگان تهران مثل پارک جمشیدیه، کبوترخانه‌ ای به سبک کبوترخانه‌ های دوران صفوی طراحی شده است. این مکان که نخستین کبوتر خانه کشور به سبک صفویه و دومین در کشور از لحاظ مساحت زیاد محسوب می‌ شود، در حدود ۱۴۰ متر مربع مساحت دارد و ارتفاع آن ۱۸ متر است.

چند نکته مهم درباره باغ پرندگان تهران

کبوترخانه در قسمت شمال غربی پروژه‌ باغ پرندگان و در محدوده‌ خیابان کوهستان قرار دارد. در محوطه باغ پرندگان آبشارها و برکه‌ های متعددی ساخته شده است. درختان پهن برگ و سوزنی شکل دو گونه گیاهی قالب در این باغ هستند و گل‌ های گوناگون نیز به تناسب فصل در محوطه آن کاشته می ‌شوند. به طور کلی گونه ‌های گیاهی این باغ پرندگان از گیاهان و درختان جنگل لویزان که در نزدیک آنجا می باشد، پیروی می ‌کند. پرندگان زیادی از گونه‌ های کمیاب در جهان و پرندگان زینتی را می‌ توانید در اینجا ببینید.

مهم‌ترین نکات درباره باغ پرندگان تهران

در باغ می‌توانید از موبایل شخصی و دوربین عکاسی معمولی خود برای گرفتن عکس از پرندگان مختلف استفاده کنید؛ اما باید توجه داشته باشید که عکس‌برداری و فیلم‌برداری با دوربین حرفه‌ای در این باغ هزینه‌ جداگانه‌ای دارد و باید مبلغ آن را پرداخت کنید.

*از آنجایی که باغ پرندگان در پارک وسیع جنگلی لویزان واقع شده، بهتر است با کفش اسپرت و راحت، در محوطه باغ پیاده‌روی کنید.

به هیچ عنوان در زمان بازدید، به پرندگان غذا ندهید.

چند نکته مهم درباره باغ پرندگان تهران

در زمان بازدید اجازه همراه داشتن وسایلی مانند وسایل آتش زا، زیرانداز و ... را ندارید.

*برخی از خدمات و امکاناتی که آورده شده ممکن است بعضی روزها ارائه نشود. پس بهتر است از قبل با تماس با مجموعه از باز بودن قسمت‌های مختلف و ارائه خدمات مرتبط با آنها مطمئن شوید.

*شماره تماس مجموعه: 77075214-021

جهت بازدید از باغ پرندگان، از کفش راحت و مناسب پیاده‌روی استفاده کنید.

در هنگام بازدید، از غذا دادن به پرندگان جدا خودداری کنید.

مواد آتش‌زا و وسایلی مانند زیرانداز، کوله‌پشتی، وسایل پیک نیک، هرگونه خوراکی به‌همراه نداشته باشید.

در هنگام بازدید از مجموعه، مراقب فرزندان خود باشید.

آدرس: 1- استان تهران،‌ شهر تهران،‌ خیابان هنگام، خیابان 35 متری استقلال، خیابان کوهستان

2- استان تهران،‌ شهر تهران،‌ بزرگراه شهید بابایی شرق بعد از خروجی هنگام، لاین کندرو شهرک امید، خیابان کوهستان

ماشین شخصی

اگر با ماشین شخصی خود به تهران سفر کرده اید یا از تهرانی‌هایی هستید که تا به حال از باغ پرندگان بازدید نکرده‌اند، می‌توانید با استفاده از یکی از دو آدرس بالا خود را به این جاذبه برسانید.

چند نکته مهم درباره باغ پرندگان تهران

وسایل نقلیه عمومی

مترو: در نزدیکی باغ پرندگان ایستگاه مترو وجود ندارد؛ اما می ‌توانید از ایستگاه‌های پایانی خط دو مترو تهران (صادقیه-فرهنگسرا) به این مجموعه دسترسی پیدا کنید. می‌توانید در ایستگاه‌های دانشگاه علم و صنعت و یا دانشگاه شهید باقری پیاده شوید و خود را با تاکسی به این مجموعه برسانید. از ایستگاه علم و صنعت می‌توانید سوار تاکسی‌های خیابان سراج شوید، در انتهای مسیر پیاده شده و به سمت خیابان کوهستان بروید و باقی راه را پیاده طی کنید. البته این فاصله کمی زیاد است.

اتوبوس: مسیر اتوبوس‌های خط 214 (پایانه شهید دستواره - پایانه افق) از روبروی باغ پرندگان عبور می‌کند. شما می‌توانید در ایستگاه شهرک شهید رسولی پیاده شوید و با اندکی پیاده‌روی خود را به ورودی باغ برسانید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید