درکه از جذاب‌ترین دیدنی‌های تهران به شمار می‌آید، از این رو با ما همراه باشید و درباره جاذبه‌های درجه یک درکه که باید دید بیشتر بدانید.

جاذبه‌های درجه یک درکه که باید دید!

سلام نو _ سرویس گردشگری: گفته می شود نام درکه از درگِ که نوعی کفش برای راهپیمایی روی برف است برداشته شده؛ البته برخی نیز معتقدند که نام درکه به دلیل وجود دره ای که در بالای این منطقه وجود دارد به آن داده شده است. اهالی این منطقه خوش آب و هوا و فرح بخش خانه های خود را به صورت خطی، در مسیری شمالی-جنوبی و در امتداد رودخانه درکه ساخته اند. در ادامه محله درکه، دره اوین قرار دارد؛ جایی که فضایی پلکانی و استخری طبیعی در کناره رود درکه ایجاد شده است. در گذر زمان رستوران ها و قهوه خانه هایی سنتی و مدرن در مسیر رود ساخته شدند که امروزه بین گردشگران و اهالی به نام هفت حوض معروف است.

جاذبه‌های درخشان و دیدنی درکه

رودخانه درکه

یکی از زیبا ترین جاذبه های درکه، رودخانه درکه است که در قسمت شرقی منطقه قرار گرفته و از قله شاه نشین و توچال سرچشمه می گیرد.

جاذبه‌های درجه یک درکه که باید دید!

رودخانه درکه که صدای آن حین پیاده روی در درکه به گوش می رسد و حس و حال خوشی را به انسان منتقل می کند و یکی از دلایل خوش آب و هوا بودن درکه به شمار می رود.

رودخانه درکه از ارتفاعات توچال سرچشمه می گیرد و در مسیرش، چشمه های آب طبیعی که منشا این رودخانه هستند را پشت سر می گذارد و از آنها سرچشمه می گیرد تا پرآب تر شود. وقتی حسابی پر آب شد، مسیر خود را تا پایین ارتفاعات درکه ادامه می دهد و طول آن حدود ۱۵ کیلومتر می باشد.

جالب است بدانید که شیب رودخانه درکه تند است و آب این رودخانه، در فصل بهار زیاد می شود، به همین دلیل است که در فصل بهار، هیچ ماهی و موجود زنده دیگری در رودخانه درکه دیده نمی شود.

جنگل کارا

یکی از جاهای گردشگری تهران که در درکه تهران واقع شده است، جنگل کارا می باشد. جنگل زیبای کارا، در مسیر دره درکه به سمت پلنگ چال واقع شده است.

جاذبه‌های درجه یک درکه که باید دید!

برای رسیدن به آن باید از میدان درکه در زمانی حدود ۴۰ دقیقه از مسیر پلنگ چال پیاده روی کرد و این مسیر را ادامه داد تا در امتداد رودخانه بالا بروید و یک شیب تند در سمت چپ کلبه کارا را طی نمایید. بعد از طی کردن این مسیر، وقتی به سمت چپ خود نگاهی بیندازید، دره ای زیبا و سرسبز و مملو از درخت می بینید که اکثر این درختان شامل ازگیل های وحشی هستند.

سپس مسیری سرازیری در سر راهتان قرار دارد که با پیمودن آن به جنگل کارا خواهید رسید. جنگل کارا یکی از زیباترین جاذبه های درکه محسوب می شود و در تمامی فصول سال زیبا و چشم نواز است ولی در فصل پاییز بخاطر رنگارنگ شدن درختان، بسیار زیبا تر می شود و زیبایی آن بسیار خیره کننده است و روح انسان را جلا می بخشد. حتی اگر یکبار هم به جنگل کارا سر بزنید، دلتان برای آن پر خواهد کشید و دوست دارید که بارها دوباره به آنجا سفر کنید.

آدرس جنگل کارا: تهارن، محله ولنجک، درکه تهران

جاذبه‌های درجه یک درکه که باید دید!

جذاب‌ترین دیدنی‌های درکه

قله چین کلاغ

قله چین کلاغ یا که برخی از مردم به آن کلاغ چین هم می گویند، یکی از قله های البرز مرکزی می باشد و جنوبی ترین قله کوه های شمال تهران به شمار می رود.

قله چین کلاغ دارای حدود ۲۸۲۰ متر ارتفاع است و طرفداران بسیاری در بین کوهنوردان دارد و هرساله سیل عظیمی از کوهنوردان و کوهپیمایان برای فتح این قله به آن سر می زنند. در بخش شمالی این قله، قله های دوشاخ و پلنگ چال واقع شده اند و در بخش غربی آن، دره امامزاده داود وجود دارد.

همچنین لازم به ذکر است که این قله از بخش شرقی خود به دره درکه و از جنوب آن به محله سعادت آباد و فرحزاد می رسد. قله چین کلاغ در نزدیکی جنگل کارا واقع شده است و برای رسیدن به این قله باید مسیر جنگلی جنگل کارا را طی کرد. پیشنهاد می شود اگر می خواهید به این قله سر بزنید با تجهیزات مناسب و بدنی با آمادگی جسمانی بالا و آماده و ورزیده وارد عمل شود.

جاذبه‌های درجه یک درکه که باید دید!

قله چین کلاغ دارای مسیری با جاذبه های بسیار همانند غار دوسنگ، دره بهشت، آبشار دره دیوانه، معدن سنگ سعادت‌آباد، آبشار کارا، آبشارهفت‌حوض، چشمه کفو، قهوه خانه جاده یونجه زار می باشد. همچنین جالب است بدانید که قله چین کلاغ، دارای گونه های حیوانی و گیاهی بسیاری است.

قله پلنگ چال

قله پلنگ چال را می‌توان یکی از قله‌های شمال شهر تهران و رشته کوه البرز به حساب آورد و پناهگاه پلنگ چال در مسیر صعود به این قله قرار دارد. این پناهگاه در ارتفاع ۲,۴۵۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و دارای خوابگاهی به ظرفیت ۷۰ نفر است. فاصله میدان درکه تا پناهگاه پلنگ چال تقریبا ۱۰ کیلومتر است که با توجه به شیب مسیر، معادل دو تا سه ساعت پیاده‌روی است.

رستوران های درکه

یکی از تفریحات جذاب تهرانی‌ها، گذراندن یک شب خنک در رستوران‌های درکه است. اطراف میدان درکه رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری وجود دارند که با رفتن به آنجا می‌توانید یک شب رویایی را برای خود رقم بزنید، البته علاوه بر رستوران، مغازه‌های اطراف میدان هم با فروش تنقلاتی همانند لواشک، آلوهای ترش، شاتوت، گردو، بلال و لبو، نوید یک حال خوب را به شما می‌دهند.

جاذبه‌های درجه یک درکه که باید دید!

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید