۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱
کد خبر: 55421532

شکم‌گردی در هر مقصدی جذابیت خاص خود را دارد، از این رو با ما همراه باشید و درباره تجربه متفاوت شکم‌گردی در درکه بیشتر بدانید.

تجربه متفاوت شکم‌گردی در درکه

سلام نو _ سرویس گردشگری: یکی از اصلی ترین جذابیت ها و تفریحات در درکه تهران، شکم گردی در آن است که بسیاری را راهی این ییلاق تماشایی می کند. لذت خوردن خوراکی های خوشمزه ای که به صورت تازه آماده می شوند یا ساعتی شب نشینی با دوستان و خانواده در یکی از رستوران ها و سفره خانه های این محله خوش آب و هوا، چیزی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت. حوالی ظهر به بعد نیز در مسیرهای کوه نوردی بوی کباب در منطقه پخش می شود که غلبه بر نفس و نخریدن غذا از سفره خانه ها و رستوران های درکه را به سخت ترین کار ممکن تبدیل می کند.

خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها در درکه

رستوران

در درکه می توانید آدرس بعضی از رستوران های معروف و خوش نام تهران را پیدا کنید و از خوردن غذایی خوشمزه در فضای ییلاقی این روستا لذت ببرید. منوهای متنوع و جذاب این رستوران ها می تواند بسیاری از سلیقه ها در انتخاب غذا را راضی به خانه برگرداند.

تجربه متفاوت شکم‌گردی در درکه

سفره خانه و قهوه خانه

در کنار رستوران های گوناگون، سفره خانه ها و قهوه خانه هایی مدرن و سنتی نیز در درکه وجود دارد که می تواند ساعتی خوش و خاطره انگیز برای شما رقم بزند.

کافه ها: کافه های درکه با منوهایی برای صبحانه، نهار، عصرانه و شام آماده پذیرایی از کوه نوردان و گردشگران است؛ هرچند تنوع این منوها به اندازه آن هایی که در شهر تهران می بینید، نیست.

غذاهای خیابانی

گاهی خوردن غذاهای خیابانی لذتی چند برابر دارد و به تمام رستوران و کافه گردی ها می چربد. اگر طرفدار این نوع از شکم گردی هستنید، دکه ها و گاری های کبابی و جگرکی، بلال و ساندویچ هایی کوچک و حاضری در مسیر درکه می توانند شما را مهمان یک لقمه آماده و خوشمزه کنند. البته در هنگام خرید از این محل ها از سلامت غذا و کیفیت آن مطمئن شوید.

میوه و سبزی محلی

بسته به اینکه در چه زمانی از سال به درکه سفر می کنید، می توانید از میوه های محلی که اهالی این روستا می فروشند نیز خرید کنید و لذت ببرید.

تجربه متفاوت شکم‌گردی در درکه

تابستان ها وقت خرید گیلاس های محلی است و پاییز، شاتوت و ازگیل هایی که از باغ های روستا برداشت شده به فروش می رسد. همچنین اگر به سبزی محلی علاقه داشتید می توانید با خرید ریواس، کنگر و نوعی سبزی کوهی، دست پر به خانه بازگردید.

تنقلات و خوشمزه

آلوهای ترش و شیرین جنگلی، آب انارهایی ترش و ملس، لواشک هایی در طعم های مختلف، گردو، آبمیوه های طبیعی و دیگر خوشمزه ها، تنقلاتی است که در راه درکه می توانید از مغازه های محلی خرید کرده و نوش جان کنید.

رستوران‌های جذاب و مهیج درکه

رستوران البرز

رستوران البرز، یکی از رستوران های مطرح و با کیفیت درکه به شمار می رود که یک رستوران سنتی با تخت های سنتی و غذاهای ایرانی و چلویی است. این رستوران دارایی فضای باز و دلنشین و درختانی بلند و سرسبز می باشد و منظره بسیار زیبایی دارد. از آنجا که این رستوران دارای فضای باز برای نشستن و سرو غذا می باشد، کشیدن سیگار در آن آزاد است و همچنین در منوی این رستوران می توانید قلیان نیز سفارش دهید.

تجربه متفاوت شکم‌گردی در درکه

همچنین رستوران البرز در روزهای آخر هفته و تعطیلات خاص( به جز شهادت ها) دارای موسیقی زنده هم می باشد. این رستوران در درکه یک رستوران پر رضایت است و اکثر مردم از آن راضی هستند.

برای رسیدن به رستوران البرز باید حدود 15 دقیقه در سربالایی پیاده روی کنید و از میدان درکه راه شیب داری را به صورت پیاده طی کنید تا به این رستوران برسید. اگر بخواهم از ویژگی های رستوران البرز برایتان بگویم، می توانم به غذاهای با کیفیت و سرو چای هیزمی آن اشاره کنم که در هوای آزاد، عجیب می چسبد.

آدرس رستوران البرز درکه: نرسیده به میدان درکه، خیابان موسوی مطلق، رستوران سنتی البرز

رستوران سنتی مانلی

یکی دیگر از از رستوران های سنتی و با کیفیت درکه، رستوران سنتی مانلی می باشد که یک رستوران بزرگ با فضایی کلاسیک و پارکینگی اختصاصی است و در خیابان درکه، رو به روی خانه معلم واقع گردیده است. منوی غذایی این رستوران از لحاظ قیمتی در سطح متوسط قرار دارد و قیمت های آن کاملا مقرون به صرفه هستند.

تجربه متفاوت شکم‌گردی در درکه

همچنین اگر از دوست داران موسیقی زنده هستید، مانلی می تواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

کافه گیل درکه

کافه گیل درکه یکی از بهترین کافه های تهران و یک انتخاب درجه یک می باشد. کافه گییل درکه در مسیر رستوران البرز واقع شده است و دارای منظره ای زیبا و بی نظیر است. اگر به دنبال یک کافه با منظره بی نظیر و صدای آب هستید، از آنجا که کافه گیل دقیقا در کنار رودخانه درکه واقع شده است، می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

فضای کافه گیل، چوبی و دوستانه است و پرسنل آن به نحو احسن از شما استقبال خواهند کرد. همچنین کشیدن سیگار در کافه گیل آزاد است. کافه گیل دارای محیطی بسیار گرم و صمیمی است و حس آرامش به انسان القا می کند.

رستوران اس پی یو

اگر بخواهم یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین رستوران های درکه را برایتان نام ببرم، باید رستوران اس پی یو را به شما معرفی کنم. رستوران اس پی یو دارای یک فضای سنتی و بسیار زیبا می باشد و منوی غذایی آن بسیار متنوع و با کیفیت است.

تجربه متفاوت شکم‌گردی در درکه

رستوران اس پی یو، هم دارای فضای بسته می باشد و هم برای دوست دارای فضای باز دارای فضای باز است. در این رستوران موسیقی زنده نواخته نمی شود و بهره مندی از صدای طبیعت را به جای صدای موسیقی ترجیح داده اند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید