پارک ملت از پاک‌های کم‌نظیر تهران محسوب می‌شود، از این رو با ما همراه باشید و درباره جذاب‌ترین دیدنی‌های پارک ملت تهران بیشتر بدانید.

جذاب‌ترین دیدنی‌های پارک ملت تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: پارک ملت تهران که به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین پارک های سطح شهر تهران می باشد، دارای مساحت ۳۴ هکتار می باشد. این پارک به واسطه داشتن فضای سبز بسیار زیبایی که در خود جای داده، یکی از بهترین بوستان ها برای یک روز تعطیل می باشد که به همراه خانواده و یا دوستان به سمت آن بروید و در آن به گردش و پیک نیک بپردازید. جالب است بدانید در زمان های گذشته، بوستان ملت با نام بوستان شاهنشاهی شناخته می شد و از همان زمان ها پایتخت نشینان و گردشگرانی که از جاهای دیگر به تهران می آمدند، به سراغ آن می رفتند.

یک آشنایی جذاب با پارک ملت تهران

پارک ملت از شمال به ساختمان صدا و سیما، از شرق به خیابان ولیعصر، از غرب به مجموعه ورزشی انقلاب و از جنوب به بزرگراه نیایش منتهی می شود. بوستان ملت با وسعت پهناوری که دارد، بخش های مختلفی را در خود جای داده که می توان به پردیس گالری ملت، فضای سبز، فضای گل کاری، سر در بسیار زیبا و چشم نواز، باغ وحش، دریاچه مصنوعی، مجسمه های مفاخر و مشاهیر ایرانی اشاره نمود.

جذاب‌ترین دیدنی‌های پارک ملت تهران

اگر در روزهای تعطیل و به خصوص روز طبیعت به بوستان ملت بروید، به اصلاح می توان گفت جایی برای سوزن انداختن پیدا نمی شود. در بسیاری از زمان هایی که قصد رفتن به بوستانی زیبا در تهران را داشته باشید، نخستین گزینه ای که به ذهنتان می رسد پارک ملت تهران می باشد. به دلیل آن که هر چه از یک بوستان برای گردش را بخواهید در این بوستان ملت وجود دارد. به هر قسمت از بوستان ملت که بروید، جاذبه ای زیبا و گردشگری را خواهید دید که می تواند برایتان جذاب باشد.

حتی بسیاری از جشنواره ها و مراسم ها متنوع در این بوستان سرسبز برگزار می گردند. علاوه بر آن که طبیعت بسیار زیبایی در این پارک وجود دارد، امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی در آن قرار داده شده که به بهترین تفرجگاه برای تفریح خانواده ها و دوستان تبدیل شده است. همچنین به دلیل وجود فضای سرسبز، درختان بلند قامت و انبوه و فضای گل کاری شده می تواند قدم زدن و نشستن در آن شما را به آرامشی بی بدیل دعوت نماید.

جذاب‌ترین دیدنی‌های پارک ملت تهران

این بوستان از همان زمان های قدیم تا به امروز به عنوان یکی از مهمترین دیدنی های دیدنی تهران شناخته می شد. اگر در زمان تاریکی و شب ها به بازدید و گردش در این پارک بروید، می توانید یکی از بهترین حالت های آن را مشاهده کنید.

چرا که نورپردازی های بسیار زیبایی در آن به کار برده شده است. افزون بر این ها آب نمای موزیکال داخل دریاچه مصنوعی می تواند شما را برای دقایقی به خود خیره کند. همچنین به دلیل خلوت تر بودن پارک، می توانید از آرامشی که در این پارک حاکم است لذت ببرید.

چند جاذبه تماشایی پارک ملت تهران

گوشه گوشه پارک ملت دارای مناظر چشم‌نواز و بسیار دیدنی است. این پارک دارای ورودی جذاب، پیاده‌روهای باصفا و درختان سربه فلک کشیده و تنومند است.

سردیس مشاهیر

در کنار پلکان بزرگ پارک ملت و روی پله‌ها، سردیس‌هایی از مشاهیر و بزرگان ایران زمین همچون حافظ، فردوسی، سعدی، شهریار، نیما یوشیج و... دیده می‌شود. مجسمه امیرکبیر، مادر و مجسمه‌های دوستی نیز از دیگر المان‌های هنری پارک ملت هستند.

جذاب‌ترین دیدنی‌های پارک ملت تهران

سازه تعاملی شهری

یکی از المان‌های هنری زیبای پارک ملت سازه تعاملی است که در بین پارک و پردیس سینمایی ملت قرار دارد. این سازه توسط مهدی کامبوزیا و شاگردانش طراحی شده است که جایزه جهانی ٢٠١٧ آرک‌دیلی (ArchDaily) را در بین ۳۲ اثر برگزیده از آن خود کرده است.

این سازه با استفاده از چند تکه فولاد فرو رفته در خاک در جای خود محکم شده است و زیبایی آن در تکه‌های بزرگ فولادی است که به‌وسیله کابل‌های پرشمار و منظمی روی هوا معلق نگه داشته ‌شده ‌است؛ چیدمانی که پایداری و تعلیق را توأم با یکدیگر نشان می‌دهد.

دریاچه مصنوعی

دریاچه مصنوعی پارک ملت در قسمت شمالی آن قرار دارد که چشم‌انداز و جلوه خاصی به این پارک بخشیده است. در این دریاچه، ماهی، قورباغه، اردک و آبزیان متعددی زندگی می‌کنند. همچنین رستوران و کافی‌شاپی در جوار دریاچه وجود دارد که منظره زیبایی دارد و می‌توانید هم‌زمان با تماشای محیط دلنشین دریاچه، یک وعده غذای دلچسب در آنجا نوش‌جان کنید.

آب‌نماها

در دریاچه پارک ملت تهران یک آب نمای موزیکال وجود دارد که در اوقات خاصی از سال یا عصرهای تابستان تلفیق زیبایی از نورپردازی و موسیقی را به نمایش می‌گذارد.

جذاب‌ترین دیدنی‌های پارک ملت تهران

روی دریاچه و نزدیک آبنما پلی احداث شده است که از بالای آن می‌توانید دیدی بهتری به این آب‌نما داشته باشید.

پردیس سینمایی پارک ملت

پردیس سینمایی ملت با حدود ۶ هکتار زیربنا، یکی از پردیس‌های معروف و بزرگ کشور است که در پارک ملت قرار دارد. این پردیس دارای چندین سالن سینما، رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه، پارکینگ و کافه کتاب است و مکانی مناسب برای تفریح و تماشای فیلم برای فیلم‌دوستان و علاقه‌مندان به عرصه سینما محسوب می‌شود.

باغ وحش پارک ملت تهران

یکی از دیدنی‌های جذاب و پرطرفدار پارک ملت، به‌ویژه در میان کودکان و نوجوانان، باغ وحش آن است. این باغ وحش در قسمت غربی پارک، نزدیک دریاچه قرار گرفته است و به‌راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. حیواناتی چون مارال، گوزن شاخ دار، شتر مرغ، میمون، بز کوهی، آهو، غزال، خرگوش و همچنین پرندگانی مانند عقاب، کرکس، طاووس، فنچ، قو، طوطی، مرغابی، جغد و مرغ عشق در باغ وحش پارک ملت تهران نگهداری می‌شوند.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید