باغ موزه‌های تهران جذاب هستند، در این میان با ما همراه باشید تا درباره گشت و گردی خاص در باغ موزه‌ای حیرت‌انگیز زمان بیشتر بدانید.

گشت و گردی خاص در باغ موزه‌ی حیرت‌انگیز زمان

سلام نو _سرویس گردشگری: شهر تهران با توجه به این که پایتخت حکومت چندین سلسله در تاریخ بوده آثار تاریخی و همینطور خانه هایی با قدمت بالا بسیار زیاد در این شهر دیده می شود. در میان کاخ ها و موزه های شهر تهران موزه زمان یکی از زیباترین و بهترین کاخ هایی است که می توانید اوقات فراغت خود را در آن بگذرانید. این موزه حدود ۱۶ سال پیش به عنوان اولین موزه ساعت ایران در خیابان زعفرانیه تهران تاسیس شد.

جاذبه‌ای خاص برای گشت‌وگرد

موزه زمان با مساحت ۵۰۰۰ متر مربع و ۷۰۰ متر مربع زیربنا، قدمتی بالغ بر ۸۰ سال دارد. با این حال، پیشینه این باغ به دوره قاجار برمی‌گردد؛ زمانی که باغ یادشده به‌عنوان بخشی از اراضی باغ فردوس به معیرالممالک، داماد ناصرالدین شاه، تعلق داشت.

پس از مرگ وی، این باغ به پسرش رسید که او درختان آن را برای استفاده در کوره‌های تهران قطع کرد. تا اینکه عبدالله خان منصور در سال ۱۳۰۴ اقدام به خرید این ملک کرد و تا سال ۱۳۴۶ در دست وراث او بود. در ادامه شخصی به نام حسین خداداد، ملک مذکور را در حالی خریداری کرد که عمارتی یک طبقه از خشت و گل در آن وجود داشت.

گشت و گردی خاص در باغ موزه‌ی حیرت‌انگیز زمان

به دستور حسین خداداد مرمت‌هایی روی سازه آن انجام شد که شامل قرارگیری اسکلت آهنی به‌جای اسکلت چوبی و تغییراتی در داخل بنا می‌شد. علاوه بر مقاوم‌سازی ساختمان و احداث یک طبقه روی آن، احیای هنر طراحی و گچ‌بری ایران نیز ارزشی دوچندان به این سازه بخشید.

مهندس ابتکار، مهندس مشاور ساختمان و استاد کاشی‌کار بود و حاج رمضان عباسیان، معمار این بنا محسوب می‌شد. در سال ۱۳۴۵ حاج عبدالکریم نوید تهرانی به‌همراه ۴۰ نفر، کار گچ‌بری ساختمان را آغاز کردند که تا سال ۱۳۵۶ به طول انجامید؛ گچ‌بری‌هایی که از نظر تنوع کم‌نظیر هستند.

از استادکاران گچ‌بری آن زمان می‌توان به استاد فرهاد یحیی پور، استاد محمد یحیی پور، استاد حسن جعفری، عباس عباسیان، استاد نعمت، استاد شیخ فرج، استاد یحیی برجردی و... اشاره کرد. تزیینات گره چینی چوبی روی درها و پنجره‌ها که کار استادانی همچون حاج محمد کاشی و استاد حسین است، ذوق و خلاقیت هنرمندان ایرانی را به تصویر می‌کشند.

حسین خداداد تاجر فرش بوده و به‌دلیل علاقه زیادش به فرش ایرانی، از طرح‌ها و نقوش فرش در سقف بخش‌های مختلف عمارت استفاده کرده است. حسین خداداد فقط برای یک سال در این خانه زندگی کرد و پیش از انقلاب، به آمریکا رفت.

گشت و گردی خاص در باغ موزه‌ی حیرت‌انگیز زمان

پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ این ساختمان توسط بنیاد مستضعفان مصادره شد تا اینکه در سال ۱۳۷۸ به همت موسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد، عنوان موزه زمان را از آن خود کرد و در معرض بازدید عموم قرار گرفت. این موزه با نام «تماشاگه زمان» و «موزه ساعت» نیز شناخته می‌شود.

دسترسی به باغ موزه زمان

از آن جا که تماشاگه زمان در خیابان زعفرانیه قرار دارد، از مسیر های مختلفی می توانید خود را به مقصد برسانید. یکی از مسیر های پیش رویتان اگر در میدان تجریش حضور داشته باشید، از راه خیابان ولیعصر می باشد. بدین منظور باید ابتدا به سمت خیابان ولیعصر رفته و کمی بعد به سمت یکتا بپیچید با ادامه دادن این مسیر به کتابخانه کنکور دکتر رضا ذاکر خواهید رسید. از این کتابخانه به سمت راست و به سوی خیابان کافی بپیچید و از گالری شین عبور نمایید. پس از رسیدن به شایان پت کلینیک به سمت چپ و به طرف منصور بپیچید و این راه را تا رسیدن به مقصدتان که در سمت چپ واقع شده ترک نکنید.

گشت و گردی خاص در باغ موزه‌ی حیرت‌انگیز زمان

مسافت راه گفته شده ۱.۶ کیلومتر است و در حدود ۶ دقیقه طول می کشد تا به موزه زمان برسید. تهران به دلیل دارا بودن سرویس های حمل و نقل مختلف و فراوان می تواند شما را در رسیدن به مقصدتان یاری دهد تا در هر نقطه از این شهر بودید بتوانید به راحتی به موزه برسید. هم چنین اگر با خودروی شخصی خودتان مایل به رانندگی بودید نیز می توانید با استفاده از لوکیشن زیر به راحتی راهتان را پیدا کنید و به سمت موزه برانید.

آدرس موزه زمان: تهران، خیابان ولیعصر، ابتدای زعفرانیه، نبش چهارراه پرزین بغدادی، پلاک ۱۲

اگر بخواهید به موزه زمان برسید می توانید از مسیرهای مختلفی برای این منظور اقدام کنید و هم چنین راه های ارتباطی مختلفی نیز پیش رویتان قرار دارد. ما در این جا بهترین راه های ارتباطی برای رسیدن به موزه زمان را به شما معرفی خواهیم کرد تا در بهترین شرایط و ارزان ترین حالت برای تماشای این موزه اقدام کنید.

گشت و گردی خاص در باغ موزه‌ی حیرت‌انگیز زمان

با خودروی شخصی: یکی از آسان ترین راه های ارتباطی به وسیله ماشین شخصی می باشد که می توانید به وسیله لوکیشن قرار داده شده و مسیر گفته شده در بالا برای این منظور اقدام نمایید.

با اتوبوس: از دیگر مواردی که می توانید با استفاده از آن خود را به موزه زمان برسانید اتوبوس های شهری می باشد. شما باید از بی آر تی های لاین تجریش-راه آهن برای این منظور استفاده کنید و در ایستگاه باغ فرودوس از اتوبوس پیاده شوید و تنها ۴۵۰ متر پیاده روی کنید تا به موزه تماشاگه زمان برسید.

مترو: از دیگر خطوط ارتباطی پایتخت مترو بوده که سریع ترین روش رسیدن به مقصد می باشد. خط یک را در مترو انتخاب کنید و در ایستگاه تجریش پیاده شوید. بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه پیاده روی به مقصد خواهید رسید که البته می توانید تاکسی هم بگیرید.

تاکسی: این مورد یکی از معمول ترین راه هاست که می توانید برای رسیدن به مقصد از آن استفاده نمایید.

گشت و گردی خاص در باغ موزه‌ی حیرت‌انگیز زمان

اسنپ یا تپسی: شما هم چنین می توانید از این دو مورد نیز برای راحت تر رسیدن به موزه از آن استفاده نمایید که در نظر داشته باشید این روش گران ترین مورد بین گزینه های گفته شده می باشد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید