۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲
کد خبر: 55420367

برای طی کردن فاصله شهمیرزاد تا اوپرت باید به خوبی ویژگی ها و جزئیات مسیری که می خواهید طی کنید را بشناسید.

فاصله شهمیرزاد تا اوپرت

سلام نو-سرویس گردشگری: برای طی کردن فاصله شهمیرزاد تا اوپرت باید در مورد ویژگی های جاده اطلاعات بیشتری به دست آورید. دره اوپرت یکی از دیدنی های جذاب استان سمنان به شمار می رود. از آنجایی که شهمیرزاد تنها ۲۰ کیلومتر با سمنان فاصله دارد شما می توانید از این شهر به دیگر بخش های دیدنی استان سمنان بروید. دره اوپرت حدود ۶۰ کیلومتر با شهمیرزاد فاصله دارد. شما می توانید با استفاده از ماشین شخصی خود به این دره زیبا بروید و ساعتی را در کنار دوستان یا خانواده تان لذت ببرید. این دره با جنگل های هیرکانی از بخش شمال همسایه می باشد و همین ویژگی آن زیبایی دره را چندین برابر کرده است. برای اینکه مسیر شهمیرزاد تا اوپرت را طی کنید باید به خوبی در مورد ویژگی های این دره اطلاعات بیشتری به دست آورید.

ویژگی های جاده شهمیرزاد تا اوپرت

مسافت شهمیرزاد تا اوپرت تنها ۶۰ کیلومتر می باشد و شما در عرض ۱ ساعت و نیم می توانید این جاده را طی کنید. در واقع باید بدانید که این جاده باریک است و باید با احتیاط زیادی رانندگی کنید. طولانی شدن زمان رسیدن تان به دره بستگی به ترافیک جاده دارد. زمانی که از شهر شهمیرزاد خارج می شوید تا وارد دره اوپرت گردید جاده آسانی را طی می کنید. ولی اگر می خواهید به دره اوپرت بروید باید با سرعت کمتری رانندگی نمایید تا به دره برسید. به طور کلی باید به خوبی بدانید که سرعت شما اگر ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد می توانید در عرض یک ساعت و نیم این مسیر را طی کنید. اما اگر ترافیک نباشد می توانید با سرعت بالاتر از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت سریعتر به مقصد برسید.

امکانات فاصله شهمیرزاد تا اوپرت

برای طی کردن فاصله شهمیرزاد تا اوپرت باید باک بنزین خودرو را پر کنید. در مسیری که طی می کنید نمی توانید پمپ بنزین مشاهده نمایید. به همین دلیل تمامی وسیله های مورد نیاز را همراه خود ببرید. روستاهای نزدیک به اوپرت دارای اقامتگاه های گردشگری می باشد. بنابراین شما می توانید در این روستاها توقف نمایید و از امکانات آنها استفاده نمایید. تعداد روستاهایی که نزدیک به دره اوپرت هستند زیاد است و هر یک از آنها دارای بافت خاصی هستند. به طور کلی باید به خوبی بدانید که آب و هوای دره اورت سرد می باشد. به همین دلیل اگر فصل پاییز و زمستان را برای رفتن به این دره انتخاب می کنید باید احتیاط بیشتری داشته باشید. در فصل بهار و تابستان هم بهتر است که لباس گرم با خودتان ببرید.

عکس دیواره دره اوپرت

شهمیرزاد تا دره اوپرت

موقعیت دقیق دره اوپرت

برای طی کردن مسافت شهمیرزاد تا اوپرت باید در مورد موقعیت دقیق این دره اطلاعات بیشتری به دست آورید. به طور کلی باید بدانید که این دره مرز بین استان مازندران و سمنان می باشد. شما می توانید از این دره گردشگری که در جنوبی ترین بخش استان مازندران قرار گرفته است در هر فصلی بازدید نمایید. همچنین باید بدانید که این دره در شمالی ترین بخش استان سمنان قرار گرفته است. اگر این ویژگی دره را بشناسید به راحتی می توانید موقعیت آن را بشناسید و دره را پیدا کنید. روستای اوپرت یکی از روستاهای استان مازندران به شمار می رود. از آنجایی که این روستا به سمنان نزدیک است بسیاری از اهالی شهر سمنان در این روستا ساکن می باشند.

فاصله شهمیرزاد تا اوپرت را چطور طی کنیم ؟

برای طی کردن فاصله شهمیرزاد تا اوپرت باید به خوبی در مورد جاده ای که می خواهید انتخاب نمایید اطلاعات بیشتری به دست آورید. مسیر اصلی که به سمت دره انتخاب می کنید باید از سمت شهر شهمیرزاد باشد. شهمیرزاد فاصله زیادی با سمنان ندارد. اگر می خواهید از سفر خود لذت ببرید بهتر است که از جاذبه های گردشگری شهمیرزاد هم بازدید کنید. در این شهر درختان گردو بی نظیری قرار گرفته که نظر هر بیننده ای را جلب می کند. پس از رد کردن شهمیرزاد وارد فولاد محله می شوید. بعد از اینکه فولاد محله را رد کردید به سمت ساری بروید.

اگر می خواهید مسیر شهمیرزاد تا اوپرت را به درستی طی کنید باید در مسیر شهر ساری قرار بگیرید تا تابلوی پرور را مشاهده کنید. با مشاهده تابلوی منطقه حفاظت شده پرور مطمئن می شوید که مسیر را به درستی انتخاب کرده اید. باید وارد این جاده شوید تا بتوانید وارد خروجی جاده گردید. از روستاهای متنوعی مانند ملاده، سرخده، کولیم، کاور و ... بگذرید تا به دره اوپرت برسید. هر یک از روستاهایی که در مسیر می گذرانید بسیار زیبا و دیدنی هستند.

اقامتگاه بوم گردی یور باغ

زیبایی دره اوپرت

چرا باید به اوپرت برویم ؟

برای اینکه فاصله شهمیرزاد تا اوپرت را طی کنید باید انگیزه داشته باشید. جاذبه های گردشگری هر یک از مقاصدی که انتخاب می کنید را باید بشناسید و سپس به سمت آن منطقه بروید. دره اوپرت دارای دشت های وسیع می باشد که این ویژگی مهمترین زیبایی دره است. هوای خنک و مطبوع این دره یکی دیگر از ویژگی های آن می باشد که بسیاری از مسافرین را هر ساله راهی دره اوپرت می کند. روستاهایی که در نزدیکی این دره هستند به عنوان دیگر جاذبه های گردشگری دره اوپرت شناخته می شود. اگر به طبیعت گردی علاقه دارید این دره انتخاب مناسبی است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید