۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
کد خبر: 55420351

فاصله آمل تا عباس آباد حدود صد و سی کیلومتر است که با فرض روان بودن ترافیک در عرض حدود دو ساعت طی می شود.

فاصله آمل تا عباس آباد

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مطلب به معرفی جاذبه های گردشگری دو شهر آمل و عباس آباد و همچنین فاصله آمل تا عباس آباد خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

فاصله آمل تا عباس آباد چقدر است؟

فاصله آمل تا عباس آباد حدود صد و سی کیلومتر است. شهر آمل یکی از شهرهای نیمه شرقی استان مازندران محسوب می شود درحالیکه شهر عباس آباد یکی از سواحل غربی این استان می باشد. در فاصله آمل تا عباس آباد شهرهای زیبایی همچون نور، نوشهر، چالوس و متل قو قرار گرفته اند. هر کدام از این چهار شهر نیز خود مملو از زیبایی ها و جاذبه های دیدنی هستند که در قسمت های بعدی مقاله به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

شما می توانید فاصله آمل تا عباس آباد را با فرض روان بودن ترافیک در عرض حدود دو ساعت طی نمایید.

جاهای دیدنی آمل

آمل به اعتقاد بسیاری از مورخان و به اعتبار بسیاری از اسناد تاریخی قدیمی ترین شهر مازندران است. به همین دلیل با وجود اینکه جاذبه های توریستی سایر شهرهای مازندران اکثرا جاذبه های طبیعی همچون آبشار و جنگل و رودخانه هستند، دیدنی های شهر آمل را اکثرا آثار و بناهای تاریخی تشکیل می دهند. از جمله مهمترین این بناهای تاریخی می توان به این موارد اشاره کرد: عمارت منوچهری، آتشکده آمل، برج هشتل، حمام اشرف السلطان، پل معلق آمل، گرمابه خواجه یعقوب، پل دوازده چشمه، حمام میر صفی و...

آمل علاوه بر این، چندین و چند مسجد و آرامگاه مذهبی را نیز در درون خود جای داده است. قدیمی ترین این مسجدها مسجد امام حسن عسگری است که گفته می شود قدیمی ترین مسجد ایران نیز هست. دیگر مسجدها و مقبره ها مذهبی شهر آمل عبارتند از: مسجد میرزا محمد علی، مسجد حاج علی کوچک، مسجد جامع آمل، مسجد آقا عباس، بقعه شمس آل رسول، مقبره امامزاده هاشم، مقبره امامزاده عبدالله، مقبره امامزاده ابراهیم، مقبره امامزاده قاسم، آرامگاه خضر نبی، آرامگاه یوسف اسماعیل، آرامگاه ناصر الحق، آرامگاه میر حیدر آملی و...

فاصله آمل تا عباس آباد

پارک ملی خشکه داران

جاهای دیدنی عباس آباد

مهمترین و مشهورترین جاذبه گردشگری عباس آباد پارک ملی خشکه داران است که در فاصله نشتارود و عباس آباد واقع شده است. جالب است بدانید که فاصله این جنگل با دریا تنها حدود صد و بیست متر است. در واقع پارک ملی خشکه داران تنها جنگل جلگه ای در استان مازندران می باشد. این پارک جنگلی یکی از متنوع ترین زیست بوم ها را در میان جنگل های مازندران دارد. از جمله گونه های گیاهی موجود در این جنگل می توان به این موارد اشاره کرد: یاس وحشی، لیکلی، ازگیل جنگلی، کرات خرمندی، انار، لرگ، ممرز، سه قلوی انجیلی، شمشاد، بلوط و... همچنین یکی از گونه های مهم و در حال انقراض گیاهی یعنی توسکا نوع کرک نیز به شکل محدود در این جنگل به چشم می خورد. از جمله گونه های جانوری موجود در پارک ملی خشکه داران نیز به این موارد می توان اشاره کرد: خوک، شغال، گرگ، حواصیل خاکستری، گربه وحشی، مرغابی، غاز و...

جنگل مازیچال نیز دیگر جاذبه گردشگری عباس آباد است که برخلاف پارک ملی خشکه داران در منطقه ای کوهستانی واقع شده است. این جنگل زیبا در فاصله چهل و هشت کیلومتری عباس آباد قرار دارد و تابستان های خنک آن زبانزد گردشگران است. از جمله گونه های گیاهی موجود در جنگل مازیچال این موارد را می توان نام برد: کاج سوزنی، زالزالک، زغال اخته، افرا، بلوط، فندق، سیب، آلو جنگلی، گلابی، تمشک و... از آنجا که این جنگل در ارتفاعات کوهستانی قرار گرفته است در بسیاری از روزهای سال فضای آن با مه غلیظ پوشیده می شود. اگر در فصل تابستان راهی عباس آباد شدید می توانید برای در امان ماندن از هوای گرم و شرجی راهی این جنگل خنک و خوش آب و هوا شوید.

فاصله آمل تا عباس آباد

پارک جنگلی نور

جاذبه های گردشگری در فاصله آمل تا عباس آباد

یکی از نخستین جاذبه های گردشگری که در مسیر آمل تا عباس آباد قرار دارد پارک جنگلی نور است. این پارک جنگلی با وجود اینکه پوشش گیاهی چندان متنوعی ندارد اما بیش از چهار هزار هکتار وسعت دارد. در واقع پارک جنگلی نور وسیع ترین منطقه جنگلی ایران و خاورمیانه محسوب می شود.

پارک جنگلی سیسنگان نیز دیگر جنگل بزرگ در فاصله آمل تا عباس آباد است. این جنگل که مساحت آن به ششصد هکتار می رسد برخلاف پارک جنگلی نور پوشش گیاهی و جانوری متنوعی را نیز در دل خود جای داده است. پارک جنگلی سیسنگان البته از یک نظر بدنام است. در فصل تابستان هوای این پارک جنگلی به طرز غیر قابل تحملی شرجی می شود. همچنین در این فصل پشه ها و حشرات مزاحم نیز حضور در جنگل سیسنگان را به شدت ناخوشایند می سازند.

اما شاید مشهورترین جاذبه گردشگری در فاصله آمل تا عباس آباد تله کابین نمک آبرود باشد. این تله کابین یکی از بخش های شهرک تفریحی نمک آبرود است که در حاشیه شهر چالوس قرار گرفته است. تله کابین نمک آبرود هر هفته به طور میانگین هفت هزار مسافر را جابجا می کند و شلوغ ترین تله کابین ایران به شمار می رود. در شهرک تفریحی نمک آبرود صد البته تفریحات دیگری نیز در دسترس است. چتر پاراسل، زیپ لاین، هاورکرافت، پیست کارتینگ، پارک جنگلی، تفرجگاه ساحلی، قایق سواری، اسب سواری و... نمونه ای از این تفریحات هستند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید