۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
کد خبر: 55420130

هنگامی که افراد برای ارتودنسی دندان های خود مراجعه می کنند یکی از نگرانی های آنان بروز مشکلات بعد از ارتودنسی می باشد.

مشکلات بعد از ارتودنسی

زیرا در بعضی از موارد بعد از ارتودنسی افراد دچار مشکلات زیادی شده اند که در بعضی از موارد حتی مجبور به ارتودنسی و درمان دوباره شده اند.  یکی از مهم ترین مواردی که افراد قبل از ارتودنسی باید به آن توجه کنند تا بعد از درمان مشکل نداشته باشند این است که حتما باید در مورد پزشک معالج خود به خوبی تحقیق کنند. تا مشکلی برای آنان پیش نیاید. زیرا مهارت و تجربه پزشک می تواند بسیار مهم باشد.

مهم ترین مشکلات بعد از ارتودنسی

توجه داشته باشید که اگر متخصص ارتودنسی شیوه مراقبت ها بعد از ارتودنسی را به خوبی برای بیمار شرح دهد و بیمار نیز آنان را به خوبی رعایت کند می شود به راحتی از بسیاری از مشکلات بعد از ارتودنسی در امان ماند. اما در بعضی از موارد حتی با رعایت کامل نکات نیز مشکلاتی به وجود می آید.

پوسیدگی و خرابی لثه

یکی از رایج ترین مشکلاتی که بعد از ارتودنسی به وجود می آید این است  که بیمار ممکن است بهداشت دندان و دهان را به خوبی رعایت نکند و همین امر موجب خرابی و پوسیدگی لثه بر اثر عفونت شود و حتی در بعضی از موارد موجب آسیب به دندان ها و خرابی کامل آنان نیز می شود و بیمار مجبور به تخلیه کامل دندان و کاشت دوباره شود.

ایجاد لکه های سفید بر روی دندان

هنگامی که افراد ارتودنسی را نصب میکنند به هیچ عنوان به این معنا نمی باشد که فرد نیازی به تمیز کردن دندان ندارد. زیرا همین امر می تواند باعث بروز مشکلات زیادی بعد ارتودنسی شود. بعضی از افراد نیز به خاطر ترس از خراب شدن بریس ها اقدام به تمیزی آنان نمی کنند. قابل توجه این گونه از افراد اگر بیمار در طول دوران ارتودنسی خود یک برنامه منظم برای رعایت بهداشت دندان  خود نداشته باشد به مرور زمان مینای دندان خراب می شود و همین امر موجب ایجاد لکه های سفیدی بر روی دندان های افراد می شود که به شدت زیبایی و سلامت دندان را به خطر می اندازد. البته بهتر است بدانید که این نوع از مشکل معمولا در ارتودنسی متحرک کمتر است.

شل شدن دندان ها

بسیاری از افراد بعد از ارتودنسی با مشکل شل شدن دندان ها مواجه می شوند که این عمر به خاطر ایجاد التهاب لثه و درد زیاد می باشد و تقریبا کاملا طبیعی است. بیمار در این مواقع می تواند با مصرف داروهای ضد التهابی و مسکن ها این مشکل را برطرف کند.

بازگشت ناهنجاری ها

یکی از مهم ترین نگرانی های افرادی که اقدام به درمان ارتودنسی می کنند این است که  بعد از ارتودنسی دوباره مشکلات و ناهنجاری های دندانی آنان باز گردد و مجبور به پرداخت مجدد هزینه های دندانپزشکی شوند.  این گونه از افراد بهتر است بداننند که معمولا در 90 در از موارد این مشکل به وجود نمی آید. اما در صورتی که متخصص ارتودنسی و بیمار هردو به قوانین و نکاتی که حتما بعد از ارتودنسی باید رعایت شود بی توجه باشند ممکن است که بازگشت ناهنجاری های قبل از ارتودنسی اتفاق بیفتد که در این صورت بیمار با مشکلات زیادی مواجه می شود.

زرد رنگ شدن دندان ها

در بعضی از موارد بیمار بعد از ارتودنسی با زرد رنگ شدن و کدر شدن دندان ها مواجه می شود که این امر موجب نارضایتی و پریشانی بیمار می شود. توجه داشته باشید که اگر بیمار در طول مدت زمانی که بریس ها بر روی دندان های او نصب هستند بهداشت دندان و دهان خود را رعایت نکند حتما با این مشکل مواجه می شود. زیرا به خاطر تجمع مواد غذایی و میکروب ها و تمیز نشدن آن ها از روی دندان ها حتما دندان تغییر رنگ می دهد. البته در بعضی از موارد مانند ارتودنسی نامرئی بیمار ترس از خرابی بریس ها را کمتر دارد و به همین خاطر به بهداشت دهان و دندان ها بیشتر رسیدگی می کند به همین خاطر معمولا این مشکل بعد از ارتودنسی نامرئی کمتر پیش می آید.

کوتاه شدن ریشه دندان ها

در بسیاری از موارد معمولا بیمار بعد از ارتودنسی با سایش و کوتاه شدن ریشه دندان ها مواجه می شود که این امر بسیار خطر ناک است. زیرا به راحتی می تواند موجب عفونت و حتی افتادن دندان ها شود. این مشکل را می توان یک مشکل رایج بعد ارتودنسی دندان ها دانست زیرا اگر متخصص ارتودنسی افراد مهارت و تخصص کافی نداشته باشد می تواند این مشکل به وجود آید به همین خاطر است که می توان با توجه به تخصص پزشک خود قبل از ارتودنسی از بروز این مشکل جلوگیری کرد. یکی از بهترین متخصصان ارتودنسی در ایران دکتر داوودیان می باشد.

بر روی هم قرار گرفتن دندان ها

در بعضی از موارد بیمار بعد از برداشتن بریس ها ممکن است با مشکلی مثل روی هم افتادن دندان ها مواجه شود که این امر می تواند علت های مختلفی داشته باشد. از مهم ترین مواردی که موجب بروز این مشکلات می شود می توان به نداشتن تخصص پزشک، استفاده از ابزار و بریس های نامناسب و فشردگی بیش از حد دندان ها اشاره کرد.  البته ناگفته نماند که معمولا بعد از ارتودنسی بیمار با فشردگی دندان ها مواجه می شود به همین خاطر بیمار حتما بعد از برداشتن بریس ها ها نیز به پزشک خود مراجع کند تا با راهنمایی او توسط پزشک از بروز این مشکل جلوگیری کند. معمولا بعد از ارتودنسی دیمون  حتما بیمار باید به پزشک مراجعه کند.

به وجود آمدن فاصله زیاد بین دندان ها

از دیگر مشکلات بعد از ارتودنسی می توان به ایجاد فاصله زیاد بین دندان های بیمار اشاره کرد. این مشکل نیز به خاطر مهارت کم پزشک و استفاده از ریتینر های نامناسب و بزرگ اشاره کرد. البته ناگفته نماند که در بعضی از مواقع این مشکل ممکن است به خاطر کوچک بودن سایز دندان ها و بزرگ بودن فک افراد نیز به وجود آید.  برای جلوگیری از بروز اینگونه از مشکلات پزشک قبل از شروع درمان باید حتما به خوبی بیمار را معاینه کند تا بتواند مناسب ترین درمان را برای او به کار ببرد.

مشکلات بعد از ارتودنسی

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید