استان سرسبز و زیبای گیلان قطعه‌ای از بهشت ایران است که با وجود این همه جاذبه ‌های طبیعی و گردشگری، هیچوقت برای سفر تکراری نمی‌شود.

اقداماتی که قبل از سفر به رشت باید انجام داد

رشت، شهری با حال و هوای اروپایی، مرکز این استان بوده که در اکثر ایام سال به خصوص نیمه اول سال مورد استقبال گردشگران زیادی واقع می‌شود. با توجه به محبوبیت بالایی که شهر رشت دارد، در این مطلب قصد داریم نکاتی را که قبل از سفر به رشت و رزرو هتل های رشت باید به آن توجه کنید را برایتان بگوییم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.

چگونه به رشت برویم؟

برای رسیدن به شهر باران های نقره‌ای، راه های متنوعی پیش روی شماست. اگر که فاصله زیادی تا رشت دارید، سفر به وسیله هواپیما انتخاب ایده‌آلی برای شما خواهد بود. برای مثال اگر از مبدا مشهد قصد سفر به شمال را دارید، رزرو بلیط مشهد رشت و سفر با هواپیما سفر شما را بسیار آسان می‌کند. اگر هم به سفر های زمینی علاقه دارید، می‌توانید به وسیله قطار، اتوبوس، تاکسی های بین شهری و از همه راحت تر به وسیله ماشین شخصی به رشت سفر کنید. سفر با هواپیما راحت‌ترین راه سفر به رشت محسوب می‌شود اما سفر زمینی به رشت و لذت بردن از جاده‌ های همیشه سرسبز و طبیعت زیبای مسیر نیز همواره طرفداران خودش را دارد.

بررسی آب و هوای رشت

شهر رشت در هر فصلی از سال زیبایی های خاص خودش را دارد. آب و هوای رشت به صورت کلی بسیار معتدل و مرطوب بوده و به دلیل بارش های زیادی که در این شهر اتفاق می‌افتد، به شهر باران یا شهر باران های نقره‌ای نیز شناخته می‌شود. گرمترین ماه رشت ماه مرداد و سردترین ماه رشت بهمن ماه است. به صورت کلی نیمه اول سال که آب و هوا معتدل تر بوده، به خصوص فصل بهار، بهترین زمان سفر به رشت به حساب می‌آید. از طرفی اوایل فصل پاییز که از رطوبت هوا کاسته می‌شود نیز زمان مناسبی برای سفر به رشت است.

در رشت کجا اقامت کنیم؟

رشت به عنوان مرکز استان گیلان، در همه‌ ایام سال میزبان گردشگران زیادی بوده، از این رو هتل‌ ها و مراکز اقامتی مختلف و متعددی برای اقامت مسافران در این شهر وجود دارد. در این شهر برای تمامی سلیقه‌ها و بودجه‌ها، هتل و اقامتگاه مناسب وجود دارد. از مراکز اقامتی مقرون به صرفه گرفته تا هتل های لوکس 4 و 5 ستاره! کافیست به مرجعی مطمئن و معتبر مثل سایت فلای تودی مراجعه کرده، با توجه به بودجه و موقعیت مکانی مورد نظر، هتل خود را در زمانی کوتاه انتخاب کنید. هتل کادوس رشت، هتل شیستان و هتل آپارتمان صبوری از بهترین هتل های این شهر محسوب می‌شود.

اقداماتی که قبل از سفر به رشت باید انجام داد

آشنایی با جاذبه های گردشگری رشت

جاذبه های دیدنی رشت را می‌توان در دسته‌بندی‌های مختلف تعریف کرد. از آثار تاریخی رشت مانند میدان شهرداری و حال و هوای اروپایی‌اش تا بازار سنتی رشت و موزه‌هایی که تماشای آنها خالی از لطف نیست.

میدان شهرداری

یکی از برجسته ترین جاذبه های دیدنی رشت که بدون بازدید از آن، سفرتان ناتمام خواهد بود، میدان شهرداری رشت است.قدم زدن در این میدان حسی شبیه قدم زدن در خیابان‌ های سن‌پترزبوگ بعد از جنگ جهانی اول را به شما می‌دهد. کاخ شهرداری رشت با معماری روسی و نورپردازی بی‌نهایت زیبایش، دل از هر گردشگری برده است.

بازار رشت

بازار محلی رشت با بوی سبزی، ترشی و ماهی تازه به یکی از برترین جاذبه های دیدنی رشت تبدیل شده است. بازار رشت بازار کوچکی نیست؛ چه قصد خرید خوراکی های محلی و محصولات ارگانیک را داشته باشید و چه لوازم خانگی، هرچیزی را می‌توانید در این بازار پیدا کنید. این بازار همچنین دارای کاروانسراهایی مربوط به دوره قاجار بوده که بازدید از آن خالی از لطف نیست.

اقداماتی که قبل از سفر به رشت باید انجام داد

باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی رشت

یکی دیگر از یادگارهای دوران قاجاریه در رشت، باغ محتشم و عمارت زیبای کلاه فرنگی در میان آن است. این باغ در خیابان حافظ، کنار رودخانه گوهر رود واقع شده و دسترسی راحتی را برای مسافران فراهم آورده است. بازدید از این مجموعه در فصل پاییز که برگ‌های زرد و نارنجی و قرمز زمین را پر می‌کنند، رنگ و بوی دیگری دارد.

پارک ملت رشت

اگر شما هم عاشق تماشای کلبه‌های روستایی آن هم وسط شهر مدرن رشت هستید، حتما سری به پارک ملت بزنید. درختان بلند و سرسبز پارک، برکه های پر از اردک و مرغابی و ساعت قطبی واقع در آن، پارک ملت را به مقصدی جذاب برای مسافران تبدیل کرده است.

موزه میراث روستایی گیلان

موزه میراث روستایی گیلان مکانی عالی برای آشنایی با فرهنگ گیلکی، معماری، سبک زندگی، صنایع دستی، غذاهای محلی و پوشش مردم محلی این منطقه محسوب می‌شود. این محوطه‌ بزرگ دارای 28 مجموعه شامل بناهای مسکونی از نقاط مختلف گیلان است. در این اکوموزه می‌توانید از نزدیک فرهنگ گیلان را لمس کنید، در کارگاه‌ های آموزشی و تفریحی شرکت کنید، نمایش های بومی و محلی را از نزدیک ببنید و در نهایت تجربه ای متفاوت از سفر به رشت را برای خود رقم بزنید. این جاذبه در آزادراه رشت - قزوین واقع شده و برای رسیدن به آن باید اندکی از مرکز شهر فاصله بگیرید.

خرید ارزانترین بلیط هواپیما رشت در فلای تودی

در این مطلب سعی کردیم مهمترین اقداماتی که قبل از سفر به رشت باید مورد توجه قرار دهید را برایتان بگوییم. اگر به دنبال داشتن سفری بی‌دردسر به این شهر هستید، پیشنهاد ما سفر هوایی است. بلیط هواپیما رشت را از هر مبدایی که هستید در فلای تودی به راحتی خواهید یافت. کافی وارد سایت فلای تودی شوید و برای مثال بلیط مشهد رشت را جست و جو کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن تمام بلیط های در دسترس در تاریخ انتخابی شما به ترتیب از ارزانترین به گرانترین نمایش داده شود. با استفاده از ابزارهای موجود در سایت مانند تقویم و نمودار قیمتی به راحتی بلیط ارزان مشهد رشت را بخرید و راهی سفر شوید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید