۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
کد خبر: 55419958

تهران‌گردی پر از هیجان و تجربه‌های بی‌نظیر است در این میان با ما همراه باشید و در تهرانگردی خود درباره چند بازار جذاب‌تر تهران بدانید.

چند بازار جذاب‌تر تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: تهران پر از جاذبه‌های تفریحی، فرهنگی، تاریخی و گردشگری است و در این میان بازارهای آن دیدنی و جذاب هستند. برای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی بازارگردی مفهومی فرای از خرید دارد، به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم در گشت‌وگرد خود در تهران حتما بازدید از چند بازار زیبا و دیدنی را بگنجانید. در ادامه به چند بازار جذاب‌تر تهران می‌پردازیم.

جذاب‌ترین بازارهای تهران

بازارچه عودلاجان

بازارچه عودلاجان، نخستین بازارچه دایمی صنایع دستی کشور، تجسم همگرایی سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. مرمت و بازسازی بازارچه عودلاجان از سال ۱۳۹۱ با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، شهرداری تهران، و کسبه بازار صورت می‌پذیرد. بازارچه عودلاجان ، نخستین بازارچه و نمایشگاه دائمی هنرهای سنتی و صنایع دستی در پایتخت است. بازارچه عودلاجان این روزها شکل دیگری به خود گرفته است.

بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران از مراکز اقتصادی و تاریخی مهم پایتخت و از جذاب‌ترین مراکز خرید تهران است که در سال ۱۳۵۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

چند بازار جذاب‌تر تهران

این بازار که وسعت آن به حدود ۱۰۵ هکتار می‌رسد، به فروش انواع کالاها اختصاص دارد و شامل مجموعه‌ای از خرده‌فروش‌ها، عمده‌فروش‌ها، کارگاه‌های تولیدی، انبارهای کالا می‌شود. در واقع بسیاری از کارگاه‌های تولیدی در بازار تهران نمایندگی دارند و از همین رو این محل مرکز اصلی توزیع کالا در داخل کشور به حساب می‌آید.

با وجودی که بازار تهران، مهم‌ترین و اصلی‌ترین محل خریدوفروش کالا در ایران محسوب می‌شود، بناهای قدیمی و رستوران‌های متعددی را در خود جای داده است که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست؛ ضمن اینکه برگزاری برنامه خاص بازاری‌ها نیز بهانه دیگری برای علاقه‌مندان است تا سری به این بازار بزنند.

بازار تجریش

بازار سرپوشیده تجریش از معروف‌ترین بازارهای قدیمی تهران به شمار می‌رود که حتی گردش در آن لذت‌بخش است و گردشگران داخلی و خارجی زیادی در سفر به پایتخت، بازدید از این بازار را در برنامه خود می‌گنجانند؛ به‌طوری که این محل برای بسیاری از آن‌ها به‌عنوان یکی از خاطره‌انگیزترین جاهای تهران محسوب می‌شود. این بازار که در شمال تهران و در منطقه شمیرانات قرار دارد، دو محله قدیمی سرپل و تجریش را به هم متصل می‌کند.

چند بازار جذاب‌تر تهران

بازار تجریش از یک طرف به میدان تجریش و از سوی دیگر به میدان قدس و مترو تجریش منتهی می‌شود؛ ضمن اینکه امام‌زاده صالح (ع) در بخش انتهایی این بازار قرار دارد.

بازدیدکنندگان زیادی برای گردش و خرید به این بازار می‌آیند که با نزدیک‌شدن به ساعت‌های پایانی روز، تحرک و هیاهو در این بازار سرپوشیده دوچندان می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن، پاکیزگی و نظافت بازار است که در هر ساعت از روز وارد آن شوید، با فضایی بسیار تمیز و دلنشین مواجه می‌شوید. این بازار با وجود ۴۰۰ باب مغازه، گزینه‌های بسیار زیادی برای خرید کالای موردنظرتان را پیش روی شما قرار می‌دهد. انواع کالاها از خوراکی‌های تازه و خوشمزه تا ظروف مسی، خشکبار، ادویه، ترشی و... در بازار تجریش به فروش می‌رسد. علاوه بر این، با حضور در بازار تجریش می‌توانید از امام‌زاده صالح (ع)، تکیه تجریش، ‌پاساژ قائم و... نیز بازدید کنید.

ورود به بازار تجریش از جنب پایانه اتوبوس‌رانی و چند قدمی مترو تجریش امکان‌پذیر است؛ ضمن اینکه از طریق پاساژ قائم نیز امکان دسترسی به آن وجود دارد. همچنین بخشی از این بازار به امام‌زاده صالح راه دارد.

چند بازار جذاب‌تر تهران

بازارهای پرکشش و دیدنی تهران

بازار تاریخی ری

بازار تاریخی ری از بازارهای تاریخی دوره صفویه است که به فرمان امیرکبیر بازسازی شد. این بازار در امتداد شمالی جنوبی صحن حضرت عبدالعظیم (ع) قرار دارد.

در سال‌های پیشین بازار ری یکی از مرکزهای فروش ادویه، داروهای گیاهی و کالاهای تجاری بود و جاده ابریشم وارد ری می‌شد. امروزه این بازار یکی از مهم‌ترین مراکز خرید تهران در این منطقه است.

بازار ری در طی سال‌های گذشته چند بار مرمت شده است. درباره نوسازی این بازار برنامه‌هایی وجود دارد؛ ولی تاریخی بودن بازار مانع از ایجاد هرگونه اقدامی شده است. این کهنه بازار به خاطر داشتن فضای سنتی در زمره جاذبه های گردشگری پایتخت قرار دارد و یکی از بازارهای موردعلاقه مردم شهر ری و زائران است.

بازار گل محلاتی

بازار گل محلاتی از بزرگ‌ترین و شناخته‌ شده‌ترین بازارهای گل تهران است که محلی برای خریدوفروش انواع گل و گیاه و ملزومات مرتبط با آن به حساب می‌آید. این بازار در حدفاصل اتوبان شهید محلاتی و بلوار آهنگ، واقع در منطقه ۱۴ شهرداری تهران (جنوب شرق پایتخت) قرار دارد.

چند بازار جذاب‌تر تهران

محیط جذاب، رنگارنگ و روح‌افزای این بازار در کنار قیمت بسیار مناسب گل و گلدان‌های موجود، شهروندان بسیاری را برای گذران وقت یا خرید گل و گیاه، راهی بازار گل محلاتی می‌کند. این بازار، مرکز خرید محبوبی برای بسیاری از گل‌فروشی‌ها و مردم شهر محسوب می‌شود؛ به‌دلیل محیط زیبا و آرامش‌بخش، از جاذبه‌های گردشگری پایتخت نیز به شمار می‌رود. ازاین‌رو، معمولا در تمام روزهای هفته و به‌ویژه تعطیلات، همواره با ازدحام جمعیت خریداران و علاقه‌مندان به گل و گیاه مواجه است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید