۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
کد خبر: 55419558

تهران روستاهایی با طبیعت شگفت‌انگیز، بسیار دارد به همین جهت با ما همراه باشید و درباره روستاگردی در تهران بیشتر بدانید.

روستاگردی در تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: تهران، پایتخت ایران، شهری پرجنب‌وجوش است که جمعیت زیادی را در دل خود جای داده است. با وجود فراوانی جاهای دیدنی تهران، بسیاری از پایتخت‌نشینان تمایل دارند برای یک روز هم که شده، از زندگی شهری و دغدغه‌های ناتمامش دور شوند و به دل طبیعت و آرامش بی‌وصف آن پناه ببرند. بهترین گزینه برای تحقق این هدف، سفر به روستاهای اطراف تهران است که در اوج زیبایی و سرسبزی، فاصله کمی با این شهر دارند و برای سفرهای آخرهفته بسیار مناسب‌اند.

چند روستای دیدنی تهران

روستای افجه

افجه یکی از جذابترین روستاهای اطراف تهران به حساب می آید. با آب و هوایی مطبوع در بهار و تابستان و جاذبه هایی سرسبز مانند باغ های گیلاس، دشت هویج و آبشار پسچویک، بازدید از این روستا را به همه پایتخت نشینان توصیه می کنیم.

برای رسیدن به افجه باید مسافتی حدود ۳۰ کیلومتری را به سمت شمال شرقی تهران طی کنید. پس از رسیدن به روستا می توانید با طی کردن مسیری کوتاه به دشت سرسبز هویج بروید و از منظره های بکر آن لذت ببرید.

روستاگردی در تهران

همچنین بازدید از آبشار مرتفع پسچویک که فاصله ای کمتر از دو کیلومتر از روستا دارد نیز می تواند جذابیت زیادی را به سفر یک روزه شما بیافزاید. مسیر سفر شما به روستای افجه، خصوصا در بهار و تابستان، بسیار سرسبز و دلنشنین است. رانندگی در این مسیر کوهستانی برای آن دسته از افرادی که مسیرهای بکر را میپسندند، لذتبخش خواهد بود.

روستای آبنیک

روستای سرد و ییلاقی آبنیک مقصدی تابستانی برای گردشگران مقیم تهران است. برای بازدید از این روستا باید پس از رسیدن به فشم، مسافتی حدودا ۱۰ کیلومتری را به سمت شمال شرق دنبال کنید.

وجود رودخانه کلارود و کوه های متعددی که آبنیک را در برگرفته اند باعث شده تا طبیعتی منحصر به فرد و سرشار از منظره های زیبا در آن شکل بگیرد. اگر از علاقه مندان به طبیعت و عکاس از آن هستید، حتما سری به آبنیک بزنید و حتما از رودخانه کلارود دیدن کنید.

چشمه آبنیک یکی از جاذبه های دیدنی این روستا به حساب می آید. آب زلال و سرد آن که در تمام سال جاری است بسیار گوارا می باشد.

روستاگردی در تهران

مردم روستا از این آب می نوشند و برای آن خواص مختلفی قائل هستند. دیگر جاذبه طبیعی این روستا به آبشار یخی آبنیک مشهور است. این آبشار بسیار زیبا، علاوه بر جذابیت ظاهری، محلی محبوب برای ماجراجویان است. بسیاری افراد به این نقطه سفر می کنند و به تمرین یخ نوردی مشغول می شوند.

تماشای مناظر بکر در روستاهای اطراف تهران

روستای برغان

روستای برغان یکی دیگر از روستاهای اطراف تهران است که در استان البرز واقع شده است و حدود ۵۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد. طبیعت بکر و آب‌وهوای مطلوب این روستا، باعث شده است که بسیاری از ساکنین شهر تهران، البرز و کرج آخرهفته‌های خود را در این محل بگذرانند. روستای برغان با رودخانه‌های جاری و درخت‌های چنار که عمر بعضی از آن‌ها به هزارسال نیز می‌رسد، هر طبیعت‌گردی را شیفته خود می‌کند. مهم‌ترین نکته در رابطه با روستای برغان، باغ‌های آلو این منطقه است که ثمره‌اش، آلوچه‌های خوشمزه و آب‌داری است که دل تمام گردشگرانش را می‌رباید.

علاوه بر تمام زیبایی‌های ذکرشده، این روستا جاهای دیدنی متنوعی مانند حسینیه، مسجد، پل و میدان برغان دارد که بسیار قدیمی هستند و دیدنشان خالی از لطف نیست.

روستاگردی در تهران

اگر هوس کردید به این روستای زیبا سفر کنید و از طبیعت منحصربه‌فردش لذت ببرید، ما به شما فصل‌های بهار و تابستان را پیشنهاد می‌دهیم؛ چراکه برغان در این دو فصل به اوج زیبایی خود می‌رسد و بدون شک این همه زیبایی روحتان را تازه خواهد کرد.

طالقان

طالقان یکی از زیباترین مناطق گردشگری اطراف تهران است که حدود ۱۲۰ کیلومتر با این شهر فاصله دارد. طبیعت روح‌نواز طالقان با رسیدن اردیبهشت یکپارچه سبزپوش شده و به منطقه‌ای منحصربه‌فرد برای گشت‌وگذار در بهار تبدیل می‌شود. طالقان با جاذبه‌های طبیعی مختلف مانند دریاچه، کوه‌ها و روستاهای زیبا و تاریخی اطرافش، بهترین مکان برای رکاب‌زدن در دل طبیعت بهاری است.

قدمت طالقان با ۸۲ روستای فعال در حاشیه رودخانه شاهرود و دامنه رشته کوه البرز، به هزار سال پیش از میلاد برمی‌گردد. از جمله جاهای دیدنی طالقان می‌توان به بقعه امامزاده میرسعید در حسنجون، بقعه امامزادگان موسی و سلیم در آسفاران، حمام شهرک، حمام تاریخی میر، درخت هزارساله در فشندک و روستای باریکان اشاره کرد.

آهار

یکی دیگر از روستاهای اطراف تهران که بسیار دیدنی است، روستای آهار در ۴۰کیلومتری این شهر است که ازجمله مناطق شمیرانات محسوب می‌شود.

روستاگردی در تهران

روستایی رنگارنگ که در هر فصل زیبایی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد و مقصدی مناسب برای سفرهای یک‌روزه اهالی تهران و کرج است.

روستای آهار در نزدیکی رشته کوه البرز قرار دارد؛ ازاین‌رو بسیاری از پایتخت‌نشینان این روستا را برای کوه‌نوردی انتخاب می‌کنند. اگر اهل پیاده‌روی در طبیعت باشید، سفر به آهار به یکی از بهترین گردش‌های عمرتان تبدیل می‌شود؛ قدم‌زدن در کوچه‌باغ‌های رؤیایی این روستا که با درختان خوش‌قدوقامت پوشیده شده است و از میان باغ‌های آلبالو و گیلاس گذر می‌کند و رودهای خروشانی که در امتداد مسیر جریان دارد، شما را به وجد می‌آورد.

علاوه بر تمام این تفریحات، روستای آهار برای دوچرخه‌سواری نیز بسیار مناسب است؛ به‌طوری‌که به یکی از تفریحات لذت‌بخش گردشگران این ناحیه تبدیل شده است. ناگفته نماند که روستای آهار با مناظر زیبای خود و سوژه‌های منحصربه‌فردش، به یکی از مناطق پرطرفدار عکاسی تبدیل شده است. پس اگر حتی به یکی از این تفریحات علاقه‌مندید، روستای آهار را از دست ندهید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید