یکی از رایج ترین دلایل برای آبکشی نکردن لباس ها توسط ماشین لباسشویی، همین است. دستگاه شما هر بار بعد از شستشو آب کثیفی را تخلیه می کند. بعد از تخلیه این آب انواع زباله و اضافات مثل ذرات خاک و پرز و مو و محتویات جیب لباس ها و غیره باقی می مانند.

چرا ماشین لباسشویی لباس ها را آبکشی نمی کند؟+نمایندگی تعمیرات لباسشویی بوش

ماشین لباسشویی بار سنگینی را از روی دوش صاحب خانه بر می دارد. بار سنگین شستن لباس های چرکی که هر روز به سبد اضافه می شوند. کافی است لباس ها را داخل مخزن لباسشویی بریزید و برنامه شستشو را اجرا کنید.

اما همین روند ساده و خوشایند گاهی ممکن است غافلگیری ناخوشایندی برای شما داشته باشد. درب ماشین را می بندید و دکمه را می زنید و می روید سراغ کارهای دیگران. بعد از چند ساعت برمی گردید و می بینید که دستگاه لباس ها را آبکشی نکرده و نشسته! همانجاست که همه چیز روی سرتان خراب می شود. 

اما این اتفاق به چه دلیلی می افتد؟ چرا ناگهان دستگاه مفید و کارآمد شما باید اینچنین شما را غافلگیر کند و از کار کردن سرباز بزند؟ در ادامه این نوشته قصد داریم به علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی بپردازیم. آشنایی با دلایل این اتفاق می تواند شما را برای رفع آنها راهنمایی کند. 

اما پیش از آن فراموش نکنید که بهترین گزینه برای تعمیر لباسشویی اقدام از طریق نمایندگی تعمیرات لباسشویی است. مثل نمایندگی تعمیرات لباسشویی بوش و آاگ و برندهای دیگر. 

دلایل آبکشی نکردن ماشین لباسشویی

همانطور که اشاره کردیم این اتفاق می تواند از عوامل مختلفی ناشی شود. شما باید با عیب یابی صحیح عامل را پیدا کرده و برای رفع آن بکوشید. در چنین مواقعی اگر علت فنی و پیچیده ای در کار باشد، بهترین کار این است که از یک تعمیرکار مجرب و متخصص بهره بگیرید. اما در این قسمت سعی می کنیم به مهم ترین دلایل آبکشی نکردن لباسشویی اشاره کنیم. 

حجم لباس بیش از ظرفیت

باید حتما به ظرفیت مخزن لباسشویی خود دقت کنید. اگر سعی کنید بیش از ظرفیت در مخزن لباس بچپانید یا پودر شستشوی زیادی را بریزید، این پودر به دلیل نبودن فضای کافی در چین لباس ها اسیر می شود و امکان حل شدن در آب را ندارد. بنابراین لباس ها درست آبکشی و شسته نمی شوند. این یکی از دلایلی است که ربطی به مشکلات فنی ندارد و تنها توجه و مراقبت شما را می طلبد. بنابراین سعی کنید که هیچوقت بیش از ظرفیت در دستگاه خود لباس نریزید. 

کم بودن فشار آب

یکی از موارد دیگری که غیر فنی است و بیشتر به شرایط مربوط می شود، کم بودن فشار آب است. فشار آب کم می تواند باعث عدم آبکشی لباس ها در ماشین لباسشویی شود. اما دلیل این فشار ضعیف چیست؟ فشار کم آب معمولا به دلایل زیر اتفاق می افتد:

1.وجود مشکل در لوله کشی آب
2. مسدود شدن شلنگ تامین کننده آب ماشین لباسشویی

برای مورد اول کاری از دست شما ساخته نیست جز اینکه صبر کنید تا فشار آب به حالت نرمال برگردد. اما در مورد دوم، بهتر است لوله تامین و فیلتر نصب شده در ورودی سیستم را خوب تمیز کنید. بعد از تمیزکاری احتمالا برنامه شستشو دوباره به طور صحیح کار خواهد کرد.

هنگ کردن دستگاه

ممکن است ماشین مثل همیشه راه اندازی شود، حتی مدتی کار کند، اما درست در لحظه ورود به چرخه آبکشی متوقف شود و کار شستشو را انجام ندهد. در این وضعیت شما باید بررسی کنید که دستگاه شما از انجام کدام کار ممانعت می کند. کار آبکشی یا کار پمپاژ آب؟

پیش از هر چیز باید تنظیمات فعلی را بازنشانی کنید، حالت تخلیه را انتخاب کنید و ماشین لباسشویی را دوباره راه بیندازید. اگر باز هم اتفاقی نیفتاد، شلنگ تخلیه را بررسی کنید. ممکن است این شلنگ پیچ خورده باشد یا چیزی سنگین روی آن افتاده باشد. اگر شلنگ مشکلی نداشت باید چک کنید که آیا انسداد در لوله فاضلاب وجود دارد یا نه. برای انجام این کار، لوله تخلیه را با دقت جدا کنید و آن را داخل وان یا سینک پر از آب فرو ببرید. اگر برنامه آبکشی کار کرده است، پس مشکل در لوله است.

مسدود بودن پمپ یا فیلتر تخلیه یا نازل

یکی از رایج ترین دلایل برای آبکشی نکردن لباس ها توسط ماشین لباسشویی، همین است. دستگاه شما هر بار بعد از شستشو آب کثیفی را تخلیه می کند. بعد از تخلیه این آب انواع زباله و اضافات مثل ذرات خاک و پرز و مو و محتویات جیب لباس ها و غیره باقی می مانند. 

این زباله ها در واقع باعث انسداد و گرفتگی سیستم تخلیه می شوند و آب نمی تواند عبور کند. برای اینکه کار آبکشی دوباره انجام شود باید شلنگ تخلیه و فیلتر ورودی را تمیز کنید. 

چرا ماشین لباسشویی لباس ها را آبکشی نمی کند؟+نمایندگی تعمیرات لباسشویی بوش

خرابی سنسور سطح آب

قطعه سوئیچ فشار در ماشین لباسشویی، سطح آب مخزن دستگاه را تعیین می کند. برد کنترل ماشین لباسشویی بر اساس داده های دریافتی از این دستگاه، دستور فرآیند شستشو را می دهد. اگر سنسور سطح آب دچار ایراد شود، در واقع دستگاه نمی فهمد که باید چه کاری انجام دهد و بنابراین متوقف شده و کار آبکشی و شستشو را انجام نمی دهد. برای حل این مشکل باید سنسور بررسی شده و تعمیر یا تعویض شود.

خرابی پمپ تخلیه

خرابی پمپ تخلیه از دیگر دلایل آبکشی نکردن و کار نکردن ماشین لباسشویی است. اگر پمپ تخلیه آب را بعد از شستشو پمپاژ نکند، ماشین لباسشویی کار آبکشی لباس ها را انجام نمی دهد. ممکن است اشیایی به پمپ تخلیه وارد شده باشند و یا صرفا به خاطر طول عمر دستگاه خراب شده باشد. 

سوختن المنت

در صورتی که المنت ماشین لباسشویی بسوزد، آب نمی تواند تا دمای تنظیم شده گرم شود. این اتفاق باعث می شود که فرآیند شستشو متوقف شده و آبکشی انجام نگیرد. اگر هنگام تنظیم حالت شستشو، دما را روی بیش از 30 درجه سانتیگراد تنظیم کردید، شیشه را لمس کنید. اگر کاملا سرد بود به این معنی است که المنت دستگاه خراب یا سوخته است و باید تعویض شود. برای تعویض المنت باید از یک تعمیرکار با تجربه کمک بگیرید. 

سوختن ماژول کنترل

اگر برد کنترل معیوب و ناکارآمد شود، کار آبکشی کردن ماشین لباسشویی انجام نمی شود. اگر این قطعه کار نکند در واقع دستگاه دستوری نمی گیرد و کار متوقف می شود. برای تعمیر یا تعویض ماژول کنترل بهتر است از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید تا مشکل را بررسی کرده و برای رفع آن اقدام کند. 

سخن آخر

در این نوشته سعی کردیم دلایل آبکشی نکردن ماشین لباسشویی را بشماریم. بدیهی است که در بسیاری از این مواد فنی شما باید از طریق تماس با یک مرکز تعمیرات لوازم خانگی معتبر اقدام کنید تا تعمیرکار متخصص کار تعمیر یا تعویض قطعات را انجام دهد. 

اما دانستن نحوه عملکرد دستگاه لباسشویی و مشکلاتی که ممکن است برای آن پیش آید و در کار شستشو اختلال ایجاد کند، به شما کمک می کند که با آگاهی بیشتری اقدام کنید و همچنین در نگهداری از دستگاه و رسیدگی به آن بیشتر بکوشید. 

مرکز تعمیرات لوازم خانگی رسا سرویس با سالها تجربه و بهره گیری از نیروهای متخصص و مجرب، می تواند شما را در تعمیر ماشین لباسشویی خود یاری کند. این مرکز نمایندگی تعمیرات خیلی از برندهای معروف لوازم خانگی مثل بوش و آاگ را دارد. کافی است از طریق آنلاین یا تلفنی سفارش تعمیرات خود را در رسا سرویس ثبت کنید. شما می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان رسا سرویس برخوردار شوید و همچنین با تعمیرکار هماهنگ کنید تا در اسرع وقت به محل شما اعزام شود. رسا سرویس با ارائه خدمات تعمیرات لوازم خانگی در کیفیت و ضمانت بالا، تاکنون موفق شده رضایت مشتریان را در حد مطلوبی جلب کند. 

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید