بدون شک گشت‌وگرد در جاهای خلوت نیز جذابیت خاص خود را دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره روستاهای زیبا و کمتر شناخته شده تهران بدانید.

روستاهای زیبا و کمتر شناخته شده تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: با توجه به فاصله کم و چندساعته تا مرکز شهر تهران و جاذبه های متعدد گردشگری، روستاهایی مانند هرانده، خمده، سیمین دشت، رندان، سنگان و امامه هرکدام می توانند مقصدی عالی برای سفرهای یک روزه باشند. این سفرها به زمان زیادی نیاز ندارند ولی در عین حال حس خوب یک سفر عالی را نصیب شما خواهند کرد.

روستاهایی با مناظر زیبا در تهران

روستای هرانده

در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرق تهران، ییلاق بسیار زیبایی به نام هرانده قرار دارد؛ روستایی کوچک که در میانه های پاییز زیبایی اش چندین برابر می شود و سیب های سرخ باغ های روستا روح تازه ای به آن می بخشند. هرانده مملو از باغ است که هر کدام میوه خاصی را به مهمانی پذیرفته اند و برکت روستا هستند. در روستا نیز امامزاده کوچکی به نام یحیی قرار دارد که مردم روستا به آن توسل دارند و برای شان بسیار مقدس است.

روستاهای زیبا و کمتر شناخته شده تهران

وقتی وارد روستا شوید صدای خروش آب رودخانه نمرود گوش تان را نوازش خواهد کرد و دنبال کردن آن شما را به غاری خواهد رساند که هزاران سال پیش مکانی امن برای زندگی انسان های اولیه بوده است. غار بورنیک در جنوب روستا قرار دارد که در مسیرش انبوهی از درختچه های زالزالک وحشی و زرشک های سیاه کوهی گسترده شده است.

روستای خمده

روستای خمده، دومین مکان گردشگری فیروزکوه پس از منطقه توریستی تنگه واشی است که مسیر آن با خط آهن تهران - مازندران سیری موازی دارد و در بین راه رسیدن به آن از زیر چندین پل قدیمی متعلق به دوران پهلوی نیز عبور خواهید کرد. باغ‏‌های سیب، گلابی، هلو، گردو، آلبالو و گیلاس و آب‌وهوایی که بر این منطقه حاکم است موجب شده تا این روستا در فصل تابستان و ایام گرم سال پذیرای هزاران گردشگر باشد. در ضلع شرقی روستا بر روی دیواره سنگی آثاری هزار ساله وجود دارد و چشمه آب معدنی خمده نیز یکی از دیدنی‌ترین نقاط گردشگری است که می‌توانید آب‌تنی دلچسبی را در یک روز گرم تابستانی در آن تجربه کنید.

روستاهای زیبا و کمتر شناخته شده تهران

سیمین دشت

سیمین دشت یکی از روستاهای شهرستان فیروزکوه در استان تهران است که می‌تواند در روزهای گرم سال مقصد خوبی برای گردش و تفریحات نیم‌روزی باشد. روستای سیمین دشت نیمی از زیبایی خود را به خاطر باغ‌های سرسبز میوه دارد که بیشتر در فصل بهار جلوه‌گری می کنند. یکی از دیدنی‌های جذاب اطراف روستا، دریاچه‌های آهنک هستند که در فاصله ۵ کیلومتری روستا قرار دارند و با یک پیاده روی ۲ ساعته از روستا می‌توان به آن‌ها رسید. بسیاری از غواصان حرفه‌ای برای غواصی تفریحی به این دریاچه می‌روند و عمق دریاچه‌ها را به ترتیب ۸ و ۳۲ متر ارزیابی کرده‌اند. از دیگر دیدنی‌های اطراف روستا می‌توان به کوه‌های انار کندو اشاره کرد که به دلیل فرسایش شکل ویژه‌ای به خود گرفته‌اند و ارزش دیدن را دارند.

چند روستای زیبا و درخشان در تهران

روستای رندان

روستای رندان یا رندون که درگذشته به دلیل چرای گوسفندان به رمدون نیز معروف بوده یکی دیگر از روستاهای نزدیک تهران است که در غرب آن قرار دارد.

روستاهای زیبا و کمتر شناخته شده تهران

از معروفترین دیدنی‌های این روستا آبشار رندون است که در فاصله ۲ کیلومتری شرق روستا قرار گرفته و در فصل بهار و تابستان بازدیدکنندگان مشتاق را به‌سمت خود می‌کشاند. قله لوارک نیز که در بالای آبشار قرار دارد و مقصدی جذاب برای کوهنوردان است که برای رسیدن به آن حتما باید با تجهیزات کامل و راهنما راهی شوید. روستاهایی همچون وردیج و واریش و روستای سنگان نیز در همین نزدیکی‌هاست. با توجه به آب و هوای رندان، بهار و تابستان بهترین فصل‌ها برای سفر این منطقه‌اند. در سفر به رندان گیلاس‌های خوش‌طعم آن را فراموش نکنید.

روستای سنگان

روستای سنگان تهران یا به زبان محلی سنگون، از روستاهای نزدیک تهران است که در شمال‌غربی آن و در میان کوه‌های البرز میانی و ارتفاع ۲۱۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. روستای سنگان با قدمتی کهن هر ساله و در فصول مختلف میزبان بازدیدکنندگان است.

امامزاده‌ها و آبشار سنگان از جاذبه‌های دیدنی این منطقه محسوب می‌شوند و کوهنوردی در این روستا از تفریحات محبوب است. روستای سنگان در زمستان جذابیت‌های منحصربه‌فردی دارد؛ پاییز سنگان نیز بسیار دیدنی است.

روستاهای زیبا و کمتر شناخته شده تهران

این به شما بستگی دارد که کدام فصل را برای سفر به این روستا ترجیح دهید؛ زیبایی‌های این منطقه در تمام فصول نمود پیدا می‌کند.

روستای امامه

در دامنه های جنوبی البرز مرکزی، پشت پیچ و خم های بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات یکی از بزرگ ترین روستاهای این بخش به نام امامه قرار دارد که به دو بخش امامه بالا و امامه پایین تقسیم می شود. این روستای زیبا شهرت خود را بیشتر مدیون قلعه تاریخی مازیار است که در بالاترین نقطه روستا، خودنمایی می کند. وقتی وارد روستا می شوید اولین چیزی که توجه تان را جلب می کند باغ های پربار میوه هایی مثل گردو و سیب های سرخ شمیران است که تا ماه مهر زینت بخش این روستای زیبا هستند. روستا به خاطر وجود چشمه های خروشان، بسیار پر برکت است و آب بخش وسیعی از مناطق اطراف خود را تامین می کند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید