نتایج تحقیق کنونی نشان می دهد که قند طبیعی نارگیل ممکن است با بهبود سلامت رگهای خونی و کنترل فشار خون بالا به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کمک کند.

کنترل فشار خون با مصرف نارگیل

به گزارش سلام نو به نقل از شفاآنلاین، شار خون بالا و سفتی شریانی با افزایش سن دو عامل خطرساز در ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند. در یک تحقیق جدید، محققان اثر یک شیرین‌کننده طبیعی را بر فشار خون و سفتی شریانی در افراد میانسال و مسن بررسی کردند.

پودر شیره نارگیل که یک شیرینکننده طبیعی است واز قند نارگیل بهطور سنتی در غذاهای آسیایی استفاده می;شود، سرشار از ویتامینهای B و C همچنین آهن، کلسیم و پتاسیم است. پودر شیره نارگیل همچنین حاوی فلاونوئیدها و نیتراتها، ترکیباتی که به سلامت عروق خونی کمک میکنند و اینولین، یک فیبر محلول پریبیوتیک است که به تنظیم سطح قند خون کمک میکند.

نتایج تحقیقات قبلی نشان میدهد که پودر شیره نارگیل نشانگرهای زیستی آنتیاکسیدانی را در بزرگسالان جوان افزایش میدهد.

در تحقیق کنونی، گروهی از داوطلبان با میانگین سنی ۵۵ سال مکمل پودر شیره نارگیل یا یک دارونما هر روز به مدت هشت هفته مصرف کردند. قبل و بعد از آزمایش، گروه تحقیقاتی ضربان قلب داوطلبان در حالت استراحت، سطوح کلسترول، نشانگرهای التهابی، فشار خون و سفتی شریانی را اندازهگیری کردند.

گروهی از داوطلبانی که مکمل پودر شیره نارگیل را مصرف کردند، فشار خون سیستولیک کمتری دراندازهگیری شریان بازویی داشتند اما دراندازهگیری شریان کاروتید اینطور نبود. با این حال، سفتی شریان کاروتید مشترک کاهش یافت. با این حال، نشانگرهای خونی التهاب و استرس اکسیداتیو با مصرف پودر شیره نارگیل تغییری نکرد.

محققان گفتند: اثرات کاهنده پودر شیره نارگیل بر فشار خون و سفتی شریان، بینشی را درباره پودر شیره نارگیل بهعنوان یک ماده غذایی جدید با خاصیت درمانی برای درمان بالقوه اختلالات قلبی عروقی و بیماریهای مرتبط با افزایش سن فراهم میکند.

یافتههای این تحقیق در مجله فیزیولوژی کاربردی(Applied Physiology ) منتشر شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید