یکی از مهم‌ترین اجزای ترافیکی که در جاده‌ها و معابر مختلف و با هدف اعلام خطر، هشدار یا آگاه سازی راننده نصب می‌شود، تابلو و علائم ایمنی است. این تابلوها در ابعاد مخالف و اشکال گوناگون تولید می‌شوند و هر کدام مخصوص رساندن یک پیام خاص به کاربر هستند.

با انواع تابلو ترافیکی و نحوه نصب آن‌ها آشنا شوید

تمامی تابلوهای مخصوص نام شهرها و هدایت مسیر، تابلوهای گردش به چپ و راست، بوق زدن ممنوع، ایست و مواردی از این قبیل تابلوهایی هستند که یک جزء جدا نشدنی از معابر به حساب می‌آیند. وجود این تابلوها برای افزایش امنیت جان و مال رانندگان حین حرکت در معابر شهری لازم و ضروری است. شما می‌توانید تابلو و علائم ایمنی قارتال را با قیمتی مناسب خریداری کنید. لازم به ذکر است که با خرید اصولی این تابلوها از مراکز معتبر و فروشگاه‌های مربوطه توانایی آن را خواهید داشت که شدت مخاطرات جاده‌ای را به حداقل برسانید.

نصب انواع تابلو علائم ترافیکی

تابلو و علائم ایمنی تابلوهایی هستند که زمانی که در یک محیط نصب می‌شوند در معرض دید کامل رانندگان هستند، سد معبر نمی‌کنند و مقاومت ساختاری خود را از دست نمی‌دهند. شما پس از خرید این تابلوها می‌توانید میزان خطرات جاده‌ای را کاهش دهید و ترافیک را کنترل کنید. شاید بپرسید که تابلوهایی که قارتال تولید می‌کند، چگونه نصب می‌شوند؟

این تابلوها به سه روش جوشکاری، کاشت در زمین و پیچ و مهره در یک محیط نصب می‌شوند. جوشکاری این تابلوها کمی هزینه بردار است اما در کنار این هزینه، پایداری زیادی را به تابلو می‌دهد. توجه داشته باشید که به هنگام نصب باید به نکات مهمی که در این زمینه وجود دارند توجه کنید تا بتوانید سالیان سال از این تابلوها استفاده نمایید. گفته می‌شود که تابلو و علائم ایمنی می‌توانند ازدحام ترافیک را کاهش دهند و جریان رانندگی ایمن و کارآمد در تقاطع‌ها را نیز احیا کنند. این تابلوها با توجه به کاربردی که دارند، از ابعاد مختلفی برخوردار شده‌اند.

انواع تابلو و علائم ایمنی

تابلوهای ترافیکی قارتال را با توجه به نوع کاربردی که از این تابلوها به عمل می‌آید، به سه نوع مختلف تقسیم می‌کنند.  هر کدام از این تابلوها نمادی برای فرستادن یک پیام خاص به راننده هستند. اکثر تابلوهای راهنمایی رانندگی را در محیط‌هایی مثل پارکینگ، مکان‌های عمومی، بزرگراه‌ها و کارخانه‌ها نصب می‌کنند.

  • تابلوهای ترافیکی بازدارنده یا انتظامی

  • تابلوهای بازدارنده که بیشتر ما آن‌ها را با نام تابلو انتظامی می‌شناسیم، تابلوهایی هستند که شکل آن‌ها دایره است و رنگ حاشیه آن‌ها نیز قرمز است. این تابلوها توجه راننده را به خود جلب می‌کنند و حکم می‌کنند که راننده در یک مسیر خاص باید چه نکاتی را رعایت کند و چه نکاتی را رعایت نکند. تابلو و علائم ایمنی بازدارنده راننده را از یک کار منع می‌کنند. حال اگر این راننده آن کار را انجام دهد، جریمه خواهد شد. علائم ترافیکی در تابلوهای بازدارنده به رنگ مشکی هستند. تابلوهایی مثل تابلو بوق زدن ممنوع، دور زدن ممونوع، عبور موتور سیکلت ممنوع، سبقت ممنوع و مواردی از این قبیل تابلوهای انتظامی و بازدارنده هستند.

با انواع تابلو ترافیکی و نحوه نصب آن‌ها آشنا شوید

  • تابلو اخطاری

نوع دیگری از تابلو و علائم ایمنی وجود دارند که با نام تابلوهای هشدار دهنده و اخطاری شناخته شده‌اند. این نوع از تابلوها رانندگانی که در یک مسیر در حال حرکت هستند از وجود یک سری خطر احتمالی آگاه می‌کنند. تابلوهای هشدار دهنده معمولاً به شکل مثلث  و رنگ پس زمینه سفید طراحی می‌شوند. این تابلوها حاشیه‌های قرمز رنگ دارند و می‌توانند حوادث غیرقابل پیش بینی را به  راننده اطلاع می‌دهند.

تابلوهای اخطاری تابلوهایی هستند که علائم مربوط به اعلام یک پیام به راننده در آن‌ها رنگ مشکی قرار گرفته است و حاشیه قرمز رنگ دور تا دور مثلث را در بر گرفته است. مثلث مربوطه نیز راسش به سمت بالا است. این نوع از تابلوها با توجه به کاربردی که دارند از ابعاد مختلفی هم برخوردار هستند؛ اما مهمترین سایز آن ها 60، 75، 90، 120 و 150 سانتی متر است. استفاده از این تابلوها در بزرگراه‌ها و معابر شهری یا آزاد راه‌ها باعث می‌شود که امنیت خودروها افزایش پیدا کند؛ چرا که رانندگان با مکانیزم‌هایی مثل کنترل سرعت، کاهش سرعت یا دقت بالا در جاده حرکت می‌کنند و این از وقوع حوادث وحشتناک تا حد زیادی جلوگیری خواهد کرد. تابلو جاده باریک می‌شود، تابلو دست انداز، تابلو عبور عابر پیاده، تابلو تراکم ترافیک و تابلو خطر ریزش سنگ از جمله مهم‌ترین تابلوهای اخطاری هستند.

با انواع تابلو ترافیکی و نحوه نصب آن‌ها آشنا شوید

  • تابلو اطلاعاتی

نوع دیگری از تابلوها و علائم ایمنی تابلو اطلاعاتی از تابلوهای اطلاعاتی در رنگ‌های مختلفی مثل رنگ آبی، سبز، سفید، قهوه‌ای و رنگ‌های شبرنگ ای تولید می‌شوند و شکل مستطیلی دارند. این تابلوها برای نشان دادن مکان‌های مختلف نشان دادن نام معابر و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور کلی تابلوهای اطلاعاتی شامل دستورالعمل‌ها، قوانین مقررات و سایر اطلاعاتی هستند که راننده باید در مورد ادامه مسیر آن‌ها را به دست بیاورد. در بسیاری از بزرگراه، معابر شهری و جاده‌های برون شهری فرعی از این نوع از تابلوها استفاده می‌شود.

طبق نظرسنجی‌های انجام شده افراد متوجه شدند که وجود تابلو اطلاعاتی در یک محیط می‌تواند آمار تصادفات را کاهش دهد و امنیت در جاده‌ها را بسیار بیشتر کند. این تابلوها تنوع بالایی در شکل اندازه و ابعاد دارند و هر کدام از آن‌ها یک مفهوم خاص را به راننده می‌رسانند. برای مثال تابلوهای سبز رنگ مخصوص نشان دادن مسیر هستند و تابلوهای قهوه‌ای رنگ از وجود امکانات رفاهی در جاده خبر می‌دهند. تابلوهای ابتدای شهر، تابلو دست انداز، تابلو خط ویژه، تابلو تونل، تابلو تعمیرگاه و تابلو اماکن معابر از جمله تابلو و علائم ایمنی اطلاعاتی هستند.

شرایط نصب تابلو ترافیکی

 برای نصب تابلوهای ترافیکی باید به یک سری استانداردها و شرایط خاص توجه کرد. رعایت این شرایط و توجه به ضوابطی که در نصب این تابلوها وجود دارند، باعث کاهش رخ دادن اتفاقات ناگوار می‌شود. شما قبل از نصب تابلو و علائم ایمنی ابتدا باید محل نصب را انتخاب کنید، نوع نصب را انتخاب کنید، نحوه قرارگیری تابلو ارتفاع آن و جهت نصب تابلو را نیز مشخص کنید. پس از آن می‌توانید تابلو را نصب کرده و تا سالیان سال از این تابلوها بهره ببرید.

با انواع تابلو ترافیکی و نحوه نصب آن‌ها آشنا شوید

خرید و ثبت سفارش تابلو و علائم ایمنی قارتال

تابلوها و علائم ایمنی همان گونه که مشاهده می‌کنید دارای انواع مختلفی هستند. هر کدام از این تابلوها کاربردهای گوناگونی هم دارند. شما باید قبل از ثبت سفارش خرید تابلو و علائم ایمنی ، ابتدا نوع تابلو را مشخص کرده و سپس آن را سفارش دهید. این تابلوها با توجه به نوع ، کاربرد آن، ارتفاع آن، طول و عرض تابلو و میزان مقاومتی که دارد، متغیر است. گفته می‌شود که خیلی از تابلوهای ترافیکی که قارتال مشغول تولید آن‌ها است، با قیمت کف بازار به فروش می‌رسند. این تابلوها از کیفیت و مقاومت بالایی نیز برخوردار شده‌اند و توانایی آن را دارند که هزینه‌های نگهداری از تابلوهای راهنمایی و رانندگی را به حداقل برسانند. جهت ثبت سفارشات خود با ما در شرکت تولیدی انواع تابلو و علائم ایمنی قارتال در تماس باشید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید