تهران‌گردی هیجان‌انگیز و جالب است از این رو با ما همراه باشید و جاذبه‌های تماشایی تهران را از دست ندهید.

جاذبه‌های تماشایی تهران را از دست ندهید!

سلام نو _ سرویس گردشگری: دیدنی‌ها و جاذبه های تهران کم نیستند و در کنار ساختمان‌های بزرگ آن می‌توانید از برخی مناطق دیدنی و یا طبیعی تهران بازدید کنید و در بین روزهای شلوغ و پر جنب و جوش زندگی در تهران، زمانی را به آرامش و بازدید از دیدنی‌های این شهر زیبا اختصاص دهید.

جاذبه‌های زیبا و تماشایی در تهران

خانه موزه مقدم

خانه موزه مقدم که قدمتش به اواخر دوره قاجار می‌رسد، در تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۷۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. این خانه ارزشمند و دیدنی ابتدا به یکی از درباریان قاجار تعلق داشت و سپس در اختیار فرزند او، دکتر محسن مقدم قرار گرفت. دکتر مقدم، کاشی‌ها و سنگ‌های قدیمی باارزش، مجموعه پارچه، سفالینه، اسناد تاریخی و... را در منزل خود جمع‌آوری و نگهداری می‌کرد و در نهایت آن را وقف دانشگاه تهران کرد. خانه موزه مقدم علاوه بر آثار عتیقه و تاریخی که در خود جای داده، از نظر معماری درخور توجه است و از حوض ایرانی‌ تا شیشه‌های رنگی و اصول فضاسازی باغ ایرانی در آن به چشم می‌خورد.

جاذبه‌های تماشایی تهران را از دست ندهید!

این خانه که از گران‌ترین خانه‌های جهان به حساب می‌آید، شامل بخش‌های مختلفی همچون ساختمان بیرونی یا تابستانی، اتاق قاجار یا سالن زمستانی، حوضخانه، کتابخانه، ساختمان برج یا اربابی، ایوان قاجار، گلخانه، باغ ژاپنی، استخر، دیوار تجدد است.

آدرس: تهران، خیابان امام خمینی، بعد از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک ۲۵۱

تلفن: ۰۲۱۶۶۴۶۳۱۴۴

روستای وردیج

روستای وردیج در بخش شمالی وردآورد قرار دارد و به‌عنوان بزرگ‌ترین روستای شمال غرب تهران محسوب می‌شود. آب‌وهوای دلپذیر وردیج و دسترسی سریع از شهر تهران باعث شده‌اند که این روستا یکی از بهترین انتخاب‌های سفر یک روزه برای ساکنان پایتخت باشد. سفر به وردیج این مزیت را دارد که می‌توانید در مسیر منتهی به روستا، از گردنه ارواح سنگی بازدید کنید؛ منطقه‌ای پوشیده از سنگ‌ها و صخره‌های بزرگ با اشکال عجیب و غریب شبیه به بدن و سر جانوران که باعث حیرت شما خواهند شد. همچنین این روستا در مسیر دسترسی به قله لیچه و ارتفاعات پهنه حصار قرار دارد و محلی عالی برای توقف علاقه‌مندان به کوهنوردی به حساب می‌آید.

جاذبه‌های تماشایی تهران را از دست ندهید!

از جاهای دیدنی روستا و اطراف آن می‌توان به باغ‌های گردو، سیب، خرمالو، توت و شاتوت، رودخانه، کوه‌های بلند و دره‌های عمیق اشاره کرد. آبشارهای «لت مال» که از سه آبشار کوتاه و بلند تشکیل می‌شوند، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری روستا هستند. برای سفر به این منطقه می‌توانید برای اواخر فصل بهار تا اوایل فصل پاییز برنامه‌ریزی کنید و به‌لطف آب‌وهوای خنک و مطلوب و طبیعت دیدنی، برای ساعاتی از زندگی روزمره فاصله بگیرید. بسیاری از گردشگران پس از بازدید از روستا وردیج، به روستای واریش با باغ‌های مملو از درخت میوه نیز سر می‌زنند که در نزدیکی آن قرار دارد.

آدرس: استان تهران، شهرستان تهران، بخش کن و سولقان، روستای وردیج

چند جاذبه دیدنی در تهران

کاخ سعدآباد

کـاخ سعدآباد یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های کشور به‌شمار می‌آید که قدمتی تاریخی داشته و در میان باغات قرار گرفته است. کاخ سعدآباد تهران یک مجموعه تاریخی عظیم و بزرگ می‌باشد که در آن انواع کاخ‌ها بعلاوه موزه نگارستان، موزه مردم شناسی، موزه نظامی و بسیاری دیگر از مکان‌های دیدنی واقع شده است.

جاذبه‌های تماشایی تهران را از دست ندهید!

قدمت این کاخ باشکوه به زمان قاجاریه می رسد و ساخت آن در دوران پهلوی به اتمام رسیده است. مساحت باغ در حدود ۳۰۰ هکتار بوده و همچنین المان‌های معماری اصیل ایرانی در طراحی آن به کار رفته است.

آدرس: تهران- خیابان ولیعصر- زعفرانیه – انتهای خیابان شهید کمال طاهری

کاخ گلستان

یکی از بهترین مکان‌های تاریخی که می‌توانید در تهران و یا حتی در ایران از آن بازدید نمایید و اطلاعات بسیاری در مورد فرهنگ و معماری اصیل ایرانی کسب کنید، کاخ گلستان می‌باشد. کاخ گلستان یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین آثار به‌جامانده در شهر تهران می‌باشد که در میدان ارگ و نزدیکی بازار بزرگ واقع شده است. قدمت این سازه به زمان حکومت صفویه می‌رسد که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. در صورتی‌که علاقه‌مند به بازدید از کاخ گلستان هستید حتماً از بخش‌های مختلف آن مانند تالار اصلی، شمس العماره، تخت مرمر، تالار الماس، ایوان تخت مرمر، تالار سلام، تالار سفره خانه، خلوت کریمخانی، تالار برلیان، عمارت بادگیر و کاخ ابیض نیز بازدید نمایید.

آدرس : تهران، خیابان پانزده خرداد، میدان ارگ

جاذبه‌های تماشایی تهران را از دست ندهید!

برج میلاد

بـرج میلاد یکی از شاخصه‌های اصلی شهر تهران به‌شمار می‌رود که در دنیا نیز شناخته شده است و بسیاری از گردشگران خارجی نیز برای بازدید از آن به تهران می‌آیند. برج میلاد به عنوان ششمین برج مخابراتی جهان شناخته می‌شود و از نظر موقعیت مکانی در منطقه ۲ تهران واقع شده است که در آن رستوران‌های مجلل، مراکز خرید، سالن کنسرت و سینما، دلفیناریوم و مرکز همایش وجود دارد. خوب است بدانید که برج میلاد تهران از ۴۳۵ متر ارتفاع و ۱۶۹۳ پله تشکیل شده است.

آدرس: تهران، میان بزرگراه حکیم غرب، بعد از بزرگراه چمران، ورودی اختصاصی برج

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید