۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۰
کد خبر: 55418853

اگر می خواهید بدانید جنگل ابر مازندران کجاست بهتر است که از روستای فیلبند و منطقه اوپرت که بسیار زیبا هستند بازدید کنید.

جنگل ابر مازندران کجاست ؟

سلام نو-سرویس گردشگری: اقیانوس ابر یکی از پدیده های زیبایی می باشد که در برخی از شهرهای شمالی به وجود می آید. بسیاری از افرادی که به مازندران می روند برایشان این پرسش به وجود می آید که جنگل ابر مازندران کجاست. در پاسخ باید بگوییم که روستاهای زیبایی در مازندران شاهد این اقیانوس ابر می شوند که هر یک از آنها را می خواهیم در این مطلب معرفی کنیم. زمانی که سطح ابرها پایین تر از زمین قرار بگیرند پدیده اقیانوس ابر به وجود می آید. زمانی که یک منطقه از سطح دریا ارتفاع زیادی داشته باشد و رطوبت آن بالا بروید، ابرهای زیادی در آسمان شکل می گیرند. در شمال کشور ایران هر یک از ابرهایی که روی دریای خزر به وجود می آیند نمی توانند از کوه البرز عبور کنند و به همین دلیل اقیانوس ابر به وجود می آید.

تشکیل جنگل ابر در روستای فیلبند مازندران

یکی از بهترین مناطقی که در استان مازندران، اقیانونس ابر زیبایی دارد روستای فیلبند می باشد. جنگل ابر در مازندران و روستای فیلبند بسیار زیبا و دیدنی است. روستای فیلبند حدود ۲۳۰۰ متر از سطح دریا فاصله دارد و همین مسئله موجب شده که اقیانوس ابر در این روستا شکل بگیرد. در بیشتر اوقات می توانید اقیانوس ابر را در این روستا مشاهده کنید. هر ساله گردشگران زیادی برای مشاهده جنگل ابر به این روستا می آیند. در فصل تابستان تعداد گردشگران این روستا بیشتر می رود. فیلبند به عنوان آخرین روستایی شناخته می شود که در منطقه چلاوه است.

از تهران تا روستای فیلبند تنها ۱۶۰ کیلومتر است، به همین دلیل شما در فاصله زمانی کوتاهی می توانید به این روستا برسید. مسیر دسترسی به روستای فیلبند برای مشاهده بهترین جنگل ابر در مازندران آسان است. شما می توانید با استفاده از ماشین شخصی خود به راحتی این مسیر را طی کنید. برای اقامت در این روستا می توانید از اقامتگاه های روستا استفاده کنید یا کمپ بزنید. بسیاری از افراد برای اینکه جنگل ابر روستا را مشاهده کنند در این روستا اقامت می نمایند. خانه های روستایی زیادی در این روستا هستند که برای اقامت اجاره داده می شوند.

اوپرت و جنگل ابر مازندران کجاست ؟

اگر می خواهید بدانید که جنگل ابر مازندران کجاست، روستای اوپرت را هم نیاز است بازدید کنید. علاوه بر روستای فیلبند باید بدانید که اوپرت یکی از بهترین مناطق گردشگری مازندران می باشند که جنگل ابر زیبایی دارد. اوپرت یکی از مناطق ییلاقی استان مازندران به شمار می رود که طبیعت بکر و سرسبزی دارد. اوپرت را به عنوان یک کوه مهم بین سمنان و مازندران می شناسند که در فصل تابستان و بهار دیدنی و جذاب است. از آنجایی که این کوه بلند است ابرها نمی توانند از آن رد شوند. همین مسئله موجب تجمع ابرها در کوه ها می شود و منظره زیبایی به وجود می آورند.

جنگل ابر مازندران کجاست ؟

جنگل ابر مازندران

یکی از مهمترین مواردی که زیبایی جنگل ابر در مازندران و کوه اوپرت را زیباتر کرده، ماندگاری ابرها می باشد. ابرهایی که در این کوه همیشه هستند با جنگل ترکیب می شوند و چشم انداز زیبایی را ایجاد می کنند. این مسئله موجب شده که هر ساله گردشگران زیادی برای مشاهده این چشم انداز زیبا به اوپرت بروند. این منطقه را به عنوان یکی از شمالی ترین مناطق استان سمنان می شناسند و همچنین آن را به عنوان جنوبی ترین نقطه مازندران معرفی می کنند. مسیر دسترسی به اوپرت بسیار آسان است و شما از راه مهدی شهر می توانید وارد ساری شوید. زمانی که از روستاهای کاور، کولیم و ملاده رد شوید به سرخده خواهید رسید. خروجی سمت راست روستای سرخده شما را به منطقه گردشگری اوپرت می رساند. شما می توانید از اقامتگاه های این منطقه برای یک الی دو شب اقامت استفاده کنید.

چرا جنگل ابر دیدنی و زیبا است ؟

اکنون که به خوبی متوجه شدید جنگل ابر مازندران کجاست باید در مورد زیبایی ها و جذابیت های این جنگل اطلاعات بیشتری به دست آورید. بیشتر شهرهای شمالی در برخی از مناطق اقیانوس ابر دارند. استان مازندران هم به عنوان یکی از مهمترین استان های بخش شمال کشور شناخته می شود که مناطق گردشگری زیبایی دارد. روستای فیلبند و منطقه گردشگری اوپرت به عنوان مهمترین مکان هایی هستند که در این استان دارای اقیانوس ابر می باشند. شما می توانید از این مناطق گردشگری در فصل های متنوع بازدید نمایید. از آنجایی که در بخش شمال کشور رطوبت زیادی وجود دارد، پدیده جنگل ابر در این بخش کشور ایران مشاهده می شود. رطوبت زمانی که در بالاترین ارتفاع قرار بگیرد ابرهای زیادی را تشکیل می دهد و همین مسئله زیبایی منطقه مورد نظر را افزایش می دهید.

جنگل ابر مازندران کجاست ؟

جنگل ابر در استان مازندران

جنگل ابر مازندران کجاست و چه فصلی برای بازدید جنگل ابر مناسب است ؟

بسیاری از افرادی که می خواهند از جنگل ابر مازندران بازدید کنند مایل هستند بهترین زمان را برای بازدید انتخاب نمایند. فصل بهار و تابستان به عنوان بهترین فصل هایی هستند که می توانید برای بازدید از جنگل ابر انتخاب کنید. در فصل پاییز و زمستان هوا سرد می شود و شما نمی توانید مدت زمان زیادی در ارتفاعات باشید. اگر فصل تابستان و بهار هم برای بازدید جنگل ابر به استان مازندران می روید باید لباس گرم با خودتان ببرید.

کد خبرنگار: ۲۰
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • م US ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    1 0
    روستای زیبای فیلبند در شهرستان بابل قرار دارد نه ساری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید