خرم‌آباد سرسبز است و طبیعتی باورنکردنی دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره چند جاذبه طبیعی شگفت‌انگیز در خرم‌آباد بیشتر بدانید.

چند جاذبه طبیعی شگفت‌انگیز در خرم‌آباد

سلام نو _ سرویس گردشگری: خرم آباد مرکز استان لرستان،‌ سرزمین آبشارها و چشمه‌های خروشان، دیار قلعه‌های تاریخی و روستاهای جذاب با طبیعتی بکر و سرسبز است. این شهر زیبا در دره‌ای باصفا روی ساحل رودخانه خرم آباد واقع شده است. خرم آباد شهری کهن با قدمتی چند هزارساله است که در خود تمدن‌های متعدد و مختلفی از جمله کاسی‌ها، بابلی‌ها، ساسانیان، سلجوقیان و خوارزمشاهیان را جای داده است. خرم آباد همان طور که از نامش مشخص است، یکی از شهرهای خرم و سرسبز ایران با چشم‌اندازهای طبیعی فراوان و با آب و هوایی دلپذیر است. چه دوستدار طبیعت باشید، چه هوس دیدن جای تاریخی کرده باشید، این شهر برای هر سلیقه‌ای جایی برای دیدن دارد.

شگفتی جاذبه‌های طبیعی خرم‌آباد

پارک جنگلی شورآب

پارک های جنگلی به واقع ریه های طبیعی شهرها هستند و زنده بودن آن ها ضامن زندگی شهر و اهالی آن است. خرم آباد به سبب قرار گرفتن در مسیر کوه های زاگرس، مناطق جنگلی و طبیعی زیادی دارد. پارک جنگلی شورآب یکی از پارک های طبیعی اطراف شهر است که در کیلومتر ۲۵جاده خرم آباد به پل دختر واقع شده و دارای آب و هوایی معتدل به خصوص در فصل بهار است.

چند جاذبه طبیعی شگفت‌انگیز در خرم‌آباد

این پارک با مساحتی بالغ بر ۵۷۰ هکتار دارای انبوه درختان بلوط، کُنار و بُنه است و قدیمی‌ترین پارک طبیعی لرستان محسوب می‌شود. این منطقه از جاهای دیدنی خرم آباد است که در فصل زمستان نیز مناظر بدیع و فوق العاده ای دارد و مأمن جانوران بسیاری است.

دریاچه گهر

در ۳۵ کیلومتری شهرستان دورود لرستان، در میان کوه های برافراشته اشترانکوه دریاچه ای قرار دارد که به نگین فیروزه ای زاگرس مشهور است. دریاچه گهر از بزرگترین دریاچه های آب شیرین ایران است و از دو بخش گهر بزرگ و گهر کوچک تشکیل شده که قسمت بزرگ آن حدود ۸۵۰ هکتار وسعت دارد. گهر از جاهای دیدنی خرم آباد، در گویش محلی به معنای آب جمع شده در گودی است و عمق آن در بعضی نقاط به ۲۸ متر نیز می رسد.

آب دریاچه به قدری زلال است که گاه در قسمت های کم عمق چهارمتری می توان حرکت مواج ماهی ها را به وضوح دید. برای دسترسی به دریاچه گهر باید مسیری کوهستانی را طی کنید که در برخی جاها صعب العبور است. ولی اگر به طبیعت علاقه مندید برای یک بار هم که شده امتحان کنید.

چند جاذبه طبیعی شگفت‌انگیز در خرم‌آباد

منطقه گهر از پوشش گیاهی متنوعی برخوردار است و می توان با پیاده روی در اطراف آن از بوی زنبق و شقایق و لاله های وحشی مست شد.

برای افرادی هم که به حیات وحش علاقه مندند منظره های بدیعی از حرکت حیواناتی نظیر قوچ و آهو و پرواز پرندگانی مانند عقاب و شاهین وجود دارد. قایق سواری با تیوب بادی، شنا در قسمت های کم عمق و ماهیگیری با تک قلاب با اخذ مجوز از واحد محیط زیست مستقر در غرب دریاچه، از جمله تفریحات دلچسبی است که می توانید کنار دریاچه گهر داشته باشید و خاطرات آن را تا همیشه در حافظه دوربین تان ثبت کنید.

جاذبه‌های طبیعی خرم‌آباد، دیدنی و شگفت‌انگیز

دره خزینه

در حوالی روستایی از توابع پلدختر یکی دیگر از شگفتی های طبیعت لرستان رقم خورده است. بر اثر میلیون ها سال فرسایش و تحولات زمین شناسی، دره ای شکل گرفته که به لحاظ فرم ظاهری و زیبایی خیره کننده اش شباهت بسیار زیادی به دره گرند کانیون آمریکا دارد. دره خزینه جاذبه منحصر به فردی است که با نقش ونگارهای گلسنگی خود منظره ای چشم نواز و وحشی را خلق کرده و عبور رود کرخه از درون آن جلوه خاصی به طبیعت خشن و جذابش داده است.

چند جاذبه طبیعی شگفت‌انگیز در خرم‌آباد

مشهورترین بخش دره قسمتی موسوم به پیچ نعل اسبی است. در این قسمت صخره ای عظیم در وسط قرار گرفته و بخشی از رود کرخه در مسیر خود آن را احاطه کرده است.

دریاچه کیو

دریاچه‌ کیو که به نگین فیروزه‌ای خرم آباد شهرت یافته است، یکی از جاهای دیدنی لرستان است که درشمال غرب آن قرار دارد و امروزه میزبان جمع زیادی از مسافران و گردشگران سراسر کشور است. جاذبه‌ای دوست‌داشتنی با مساحتی بالغ بر هفت هکتار و عمقی بین سه تا هفت متر که به زیستگاه جانوران آبزی و پرندگان مهاجر و بومی تبدیل شده است. وجه تسمیه این دریاچه به کیو، به‌دلیل رنگ آبی و نیلی آب آن است که در گویش محلی مردم خرم آباد «گیو» به‌معنای رنگ کبود و آبی است. تسهیلات مناسب در اطراف دریاچه مانند امکانات تفریحی و شهربازی در کنار چشم‌انداز زیبا، این مکان را به یکی از تفرجگاه‌های خرم آباد تبدیل کرده است.

آبشار گریت

آبشار گریت در یکی از خوش آب و هواترین و سرسبزترین نقاط خرم آباد در میان انبوهی از درختان بلوط، زالزالک و مو با ارتفاع ۱۵ متر قرار گرفته است و از جمله جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان لرستان به شمار می‌رود. این آبشار در گویش محلی با نام تاف هفت چشمه نیز شناخته می‌شود.

چند جاذبه طبیعی شگفت‌انگیز در خرم‌آباد

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید