بندرعباس و اطراف آن جاذبه‌های زیبا و دیدنی بسیار دارد، از این رو با ما همراه باشید و درباره محبوب‌ترین دیدنی‌های اطراف بندرعباس بدانید.

الهه نمک هرمز

سلام نو _ سرویس گردشگری: بندرعباس از زیباترین مناطق گردشگری ایران به شمار میرود و گفتنی است که اطراف آن نیز جاذبه‌های طبیعی کم‌نظیر بسیاری وجود دارد به همین جهت با ما همراه باشید و درباره چند جاذبه دیدنی در اطراف بندرعباس بیشتر بدانید.

چند جاذبه محبوب‌تر اطراف بندرعباس

الهه نمک هرمز

جزیره هرمز طبیعتی خاص و منحصربه‌فرد دارد. همین خاص بودنش، باعث می‌شود سفر به این جزیره با سفر به جزیره‌های دیگر تفاوت داشته باشد و خود را در منطقه‌ای غافلگیرکننده بیابید. با ایرانگرد همراه شوید تا به این جزیره برویم و از یک کوه با ابهت، به نام کوه الهه نمک و غار شگفت‌انگیزی به نام غار الهه نمک فیروزه‌ ای هرمز، که در دل این کوه پنهان شده است، دیدن کنیم. هر آنچه در رابطه با این سفر باید بدانید را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

قلعه پرتغالی ها

یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی در جزیره‌های جنوبی کشور، قلعه‌های پرتغالی‌هاست که از دوران استعمار پرتغالی‌ها به جا مانده و می‌توانید آنها را در جزیره‌های قشم و هرمز و همچنین بندر کنگ ببینید.

محبوب‌ترین دیدنی‌های اطراف بندرعباس

البته در کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند عمان و قطر هم بقایای این قلعه‌ها باقی مانده است. این بار می‌خواهیم به جزیره قشم رفته و سری به این یادگاری پرتقالی‌ها در قشم بزنیم. یادگاری که گرچه ما را از حضور استعمارگرایانه آن‌ها در این منطقه از ایران دلگیر می‌کند، ولی مایه افتخار مردم بومی‌ است که با چنگ‌ودندان از این بخش از نقشه حمایت کردند و دوباره آن را به ایران بازگرداندند.

قلعه پرتغالی‌ ها در قشم بنایی با چهار برج در گوشه‌ها و بازوهایی بلند در اطراف است که از آن‌ها برای قرار دادن توپ و منجنیق استفاده می‌شده است. قلعه همچنین به‌ عنوان انباری برای نگهداری سلاح و مهمات مورد استفاده قرار می‌گرفت. در واقع این دژ به‌ عنوان یک قلعه تدارکاتی برای ارتباط با قلعه هرمز و رساندن سلاح، مهمات و خدمات به قلعه مرکزی در قشم ساخته شده بود.

به‌ طور کلی بخش‌های مختلف این بنا به‌ عنوان انبار اسلحه، آب‌انبار، اتاق‌های سربازان، زندان، کلیسا، مقر فرماندهی و تالار کاربرد داشته است. آب مورد نیاز مصرفی هم در این قلعه از طریق آب باران و آب چاه تأمین می‌شد که توسط کانالی زیرزمینی در حوض‌های قلعه نگهداری می‌شد.

محبوب‌ترین دیدنی‌های اطراف بندرعباس

دیدنی‌های اطراف بندرعباس، محبوب و زیبا

ساحل سرخ

برای سفر به ساحل شگفت‌انگیز سرخ باید خود را ابتدا به بندرعباس برسانید. سفر به بندرعباس هم از طریق هواپیما، قطار و اتوبوس امکان‌پذیر است. اگر وقت دارید سری هم به جاهای دیدنی بندرعباس بزنید. وقتی به بندرعباس رسیدید، باید سراغ یکی از اسکله‌های این بندر را بگیرید. هر روز از تمام اسکله‌های بندرعباس قایق‌ها و کشتی‌هایی به سمت جزیره هرمز حرکت می‌کنند. بندرعباس و جزیره هرمز با یکدیگر تقریبا ۱۹ کیلومتر فاصله دارند. اگر با قایق‌های تندرو عازم این جزیره شوید، حدود نیم‌ساعت در راه خواهید بود.

به جزیره هرمز که رسیدید، باید سراغ ساحل زیبای سرخ را بگیرید. مسافت میان اسکله جزیره هرمز تا این ساحل جنوبی جزیره را می‌توانید با موتورهای سه‌چرخ یا پای پیاده طی کنید.

در این ساحل شگفت‌انگیز به هر طرف که نگاه کنید، با منظره‌ای قرمزرنگ روبه‌رو می‌شوید. آب‌های نیلگون خلیج فارس به این ساحل تماشایی که می‌رسند، به رنگ قرمز درمی‌آیند. در این ساحل زیبا همه چیز حتی صدف‌ها هم به رنگ سرخ هستند. همین شگفتی‌ها سبب شده است تا این ساحل به میعادگاه عکاسان و طبیعت‌گردان تبدیل شود.

محبوب‌ترین دیدنی‌های اطراف بندرعباس

لنز دوربین را به سمت هر گوشه از این ساحل که بچرخانید، عکسی زیبا و منحصربه‌فرد گرفته می‌شود. تماشای طلوع و غروب در این ساحل هم لذتی دوچندان دارد. با این حال، اگر راهی این ساحل دیدنی می‌شوید، باید مراقب لباس‌ها و کفش‌های خود باشید، چراکه پس از مدتی همه به رنگ قرمز درمی‌آیند. با این حال، اصلا نیازی نیست که نگران باشید. با یک شستشوی ساده همه چیز به حالت قبلی خود بازمی‌گردد.

غار رنگین کمان هرمز

این غار جذاب و دیدنی که مانند یک فضای کهکشانی است، در جنوب غربی جزیره هرمز واقع شده است. مردم محلی این منطقه به آن غار الهه نمک فیروزه‌ای می‌گویند. غارها و دره‌های رنگارنگ زیادی در این جزیره شگفت‌انگیز وجود دارند، اما با غار الهه نمک متفاوت هستند.

وقتی به غار نزدیک می‌شوید و برای اولین بار دهانه آن را می‌بینید تصورش را هم نمی‌کنید که داخلش چقدر زیبا و شگفت‌انگیز است. دهانه این غار خیلی کوچک بوده و به نظر نمی‌رسد دنیای بزرگی از رنگ‌ها داخل آن منتظر شما باشد.

محبوب‌ترین دیدنی‌های اطراف بندرعباس

این دهانه به قدری کوچک است که باید به حالت نشسته وارد آن شوید؛ بعد از دو تا سه متر، می‌توانید سر پا شده و ایستاده به ماجراجویی در دنیای رنگارنگ این جاذبه بکر بپردازید. با این وجود در بعضی قسمت‌های دیگر غار هم به علت کوتاه‌تر بودن سقف باید سرتان را خم کنید تا بتوانید رد شوید. به طور کلی ارتفاع این غار در نقاط مختلف آن متفاوت است. حتی در بعضی جاهای آن به قدری ارتفاع کم می‌شود که باید به صورت نشسته در غار به جلو بروید.

این غار چیزی حدود ۳۰ تا ۴۰ متر عمق دارد و هر چه به انتهای آن نزدیک شوید، زیبایی‌اش خیره کننده‌تر و جذابیت رنگ‌هایش بیشتر می‌شود. این رنگ‌ها به قدری هنرمندانه کنار هم قرار گرفته‌اند که تصور می‌کنید کسی آن‌ها را با ظرافت و دقت بالا نقاشی کرده است. در لایه لایه‌های این غار رنگ‌های مختلفی وجود دارد.

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    0 3
    هرمز همش سنگ وسخره است ،
  • اردشیر IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
    0 0
    هرمز را باید دید،و از شن های رنگی و قشنگش لذت برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید