کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است. ب

بهترین سن انجام لمینت دندان را بدانیم

شاید سوال شما باشد که بهترین سن برای انجام لمینت دندان چه زمانی است. جدا از زیبایی انجام لمینت این روش را برای شما زمانی مناسب است که دندان ها و استخوان هایتان کامل شده باشد و این در سن بیست سالگی رخ می دهد و شما با اطمینان می توانید به انجام آن بپردازید.

اگر از سن کمتر نصب لمینت دندان انجام شود، مانع رشد دندان ها می شود و اجازه نمی دهد دندان آن مقدار که احتیاج دارد رشد کند و این به نوعی آسیب رساندن به دندان ها می شود و در آینده ممکن است فرد را درگیر مشکلات نماید.

پس بهتر است صبر کنید که این سن را بگذرانید و بعد از آن برای لمینت دندان اقدام نمایید چون امکان این وجود دارد که روش های دیگری برای شما مناسب و بهتر است.

در سن کم انجام لمینت دندان ممکن است باعث شود دندان از حالت طبیعی خود خارج شود و با رشد دندان ها روکش لمینت از آن جدا شود و جلوه خوبی نخواهد داشت و باعث عفونت در این ناحیه می شود.

مشکل دیگری که برای فرد ممکن است ایجاد شود این است که برای انجام لمینت دندان مقداری از سطح مینای دندان تراشیده می شود و امکان بازگشت به حالت قبل وجود ندارد و تا آخر عمر باید از روکش لمینت استفاده کند و آن را نمی تواند بردارد.

لمینت دندان برای درست نمودن شکل ظاهری و مرتبی دندان ها صورت می پذیرد و ایراداتی همچون نامنظمی دندان ها و دندان های لب پر و تغییر رنگ دندان ها را بهبود می بخشد.

برخی از افراد هستند که باید از ایمپلنت و یا ارتودنسی دندان استفاده نمایند و آن روش ها برایشان بهتر است و زودتر نتیجه را خواهند گرفت و صاحب دندان هایی مرتب می شوند.

قبل از انجام لمینت دندان حتما با دندانپزشک خود مشورت کنید و طلاعات لازم را کسی نمایید و با اطمینان به انجام این کار بپردازید تا نتیجه خوبی را بگیرید.

در کل لمینت دندان سه مرحله دارد و شما با این سه بار مراجعه به دندانپزشک مورد نظر خود صاحب دندان های لمینتی زیبا می شوید.

  • مرحله اول جلسه مشاوره
  • مرحله دوم آماده سازی
  • مرحله سوم اتصال

مراحل لمینت دندان طولانی است اما نتیجه بسیار موفق خواهد بود و بعد از آن اگر خوب مراقب های لازم را انجام دهید می توانید ۷ تا ۱۵ سال از آن بهره ببرید و دندان هایی زیبا داشته باشید.

بهترین سن انجام لمینت دندان را بدانیم

ویژگی یک کامپوزیت دندان موفق چیست؟

کسی که قصد انجام کامپوزیت را دارد و از نتیجه موفق آن مطلع نیست باید بداندکه در انجام و انتخاب کامپوزیت دندان موارد مهم حائز اهمیت می باشد و باید فرد بیمار به آن توجه نماید و در اولویت تصمیم گیری های خود قرار دهد. این موارد شامل:

صلاحیت دندانپزشک:

انتخاب دندانپزشک با تجربه و دارای علم از مهمترین انتخاب های شما خواهد بود. چرا که هنر و نحوه انجام او در روند درمان موثر است.

قرار دادن زمان مناسب برای درمان:

انجام کارهای مربوط به کامپوزیت و دیگر درمان ها نیاز به وقت مناسب دارد و نمیتوان به قولی سرسری از آن گذشت چرا که نتیجه مناسبی در نهایت به همراه نخواهد داشت.

حداقل زمانی که یک دندانپزشک باید صرف کند ۴۵ دقیقه می باشد و از این مقدار بیشتر برای او نیز اذیت کننده است و بین کار باید به خود استراحت بدهد.

آشنایی کامل آناتومی دندان و نحوه انجام کامپوزیت دندان را بدانید:

هر دندان شکل خود را دارد، در مواردی که همه دندان ها یک شکل باشند، درمان ایده آلی دریافت نخواهید کرد، این همان درمانی است که طی آن رو به بالا هستند. دندان های بیرون زده تر

شناخت لثه ها و وضعیت آنها یکی از نکات بسیار مهمی است که دندانپزشکی که کامپوزیت ونیر انجام می دهد باید بداند. لثه در حضور کامپوزیت های برجسته و بیرون زده خیلی سریع آسیب می بیند. و در عرض چند ماه تا چند سال لثه های متورم خواهید داشت.

همه دندان ها و افراد کاندیدکامپوزیت نمی باشند و جهت درمان خود از ارتودنسی یا لمینت های سرامیکی استفاده نمایند و در نهایت، تکنیک های ساخت ونیر کامپوزیت بسیار متنوع است. انتخاب تکنیک با دندانپزشک شماست. اما در این انتخاب باید دقت عمل داشته باشید.

بهترین سن انجام لمینت دندان را بدانیم

مراقبت های مداوم بعد از ارتودنسی دندان

بعد از انجام ارتودنسی دندان نیاز می باشد که مراقبت هایی را انجام دهید تا نتیجه نهایی درمان موفقیت آمیز گردد. از این رو رعایت موارد زیر را به شما توصیه می نماییم.

۱.مراجعه منظم به دندانپزشک متخصص

از مهم ترین نکات در هنگام درمان ارتودنسی دندان این است که مراجعه منظم به دندانپزشکی داشته باشید تا از وضعیت ارتودنسی خود آگاه شوید.

۲.رعایت کردن بهداشت دندان و دهان

اگر نگاهی به سیم ها و براکت های ارتودنسی دندان بیاندازید، یک اختلاف سطح باریک بین براکت و دندان مشاهده خواهید کرد.

این ناحیه با اینکه کوچک هست اما مواد غذایی و میکروبی زیادی در آن تجمع میکنند و باعث ایجاد پوسیدگی میشوند. تمیز کردن این ناحیه بسیار سخت تر از بقیه قسمت ها است و شما نحوه تمیز کردن آن را میتوانید از دندانپزشک خود بپرسید.

۳.ویزیت‌های ماهانه منظم

ویزیت‌های منظم برای تغییرات سیم قوسی ارتودنسی دندان، تنظیم بریس و نظارت بر پیشرفت کلی درمان امری بسیار ضروری و مهم است. این جلسات را جدی بگیرید و بدانید شرط لازم برای موفقیت است.

نحوه انجام مراقبت های بعد از ارتودنسی دندان نیز باید مورد توجه شما باشد تا با درست انجام دادن آن بتوانید بطور صحیح و اصولی از آن محافظت نمایید.

 نحوه مسواک زدن در دوران ارتودنسی دندان

مسواک زدن دندان ها وقتی که ارتودنسی دندان دارید به همان میزان اهمیت دارد که برای دندان های طبیعی خود وقت می گذاشتید و نسبت به آن رسیدگی داشتید.

 دندان‌های ارتودنسی را باید پس از هر وعده غذایی یا حداقل دو بار در روز، هر بار به مدت دو دقیقه مسواک زد.

اما طریقه نحوه مسواک زدن حین ارتودنسی دندان را با توجه به توضیحات متخصصان دندانپزشک به شرح زیر انجام دهید:

  • مسواک خود را موازی با زمین روی کنار دندانتان بگیرید
  • سر مسواک را از یک دندان به دندان دیگر مطابق قوس طبیعی دندان‌ها و لثه‌ها حرکت دهید.
  • مسواک را چند ثانیه روی هر دندان نگه دارید.
  • مسواک زدن سطح داخلی، بالا و عق دندان ها را فراموش نکنید.
  • برای تمیز کردن براکت‌ها مسواک را به صورت زاویه‌دار روی آنها بگیرید.
  • یادتان باشد که حتما مسواک یا خمیردندان را هر سه ماه یکبار عوض کنید تا اثرداشته باشد.

بهترین سن انجام لمینت دندان را بدانیم

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است. بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک ۱-طبقه اول

۲۶۶۴۰۹۰۵ - ۲۶۶۴۰۹۰۷ - ۲۶۶۴۰۹۵۷

بهترین سن انجام لمینت دندان را بدانیم

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید