سفر به اردبیل با وجود جاذبه‌هایی که دارد خاص و هیجان‌انگیز می‌شود، از این رو با ما همراه باشید و درباره چند جاذبه بی‌همتا و طبیعی در اردبیل بیشتر بدانید.

چند جاذبه بی‌همتا و طبیعی در اردبیل

سلام نو _ سرویس گردشگری: اردبیل شهری توریستی و خاص است که جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی را در کنار هم به گردشگران هدیه می‌دهد. حتی اگر برای یک سفر کاری عازم استان اردبیل هستید، بهتر است درباره جاهای دیدنی این شهر اطلاعات کامل به دست بیاورید و لیستی منتخب از آن‌ها را تهیه کنید. زیرا اگر بعد سفر این مقاله را ببینید، قطعاً حسرت به دلتان باقی می‌ماند.

جاذبه‌های طبیعی اردبیل، دریچه‌ای رو به زیبایی

تالاب پته‌ خور

قطعاً تماشای پرندگان مهاجر در طول سفر، به فراموش‌نشدنی‌ترین خاطره شما تبدیل می‌شود. تقریباً همه عاشق پرندگان هستند. شاید میزان علاقه در افراد متفاوت باشد؛ اما همه ما از دیدن پرندگان لذت می‌بریم. در بخش شرقی اردبیل، تالابی با وسعت حدود 4هزار هکتار وجود دارد که زیستگاهی عالی برای پرندگان مهاجر به حساب می‌آید. جالب است بدانید نوعی درنای سیبری که از جمله گونه‌های در حال انقراض است نیز برای مهاجرت به این منطقه می‌آید. پس بهتر است در فصل زمستان حتماً سری به این تالاب بزنید.

چند جاذبه بی‌همتا و طبیعی در اردبیل

تالاب پته خور از جمله دنج ترین جاهای دیدنی اردبیل به حساب می‌آید که کمتر کسی از وجود آن اطلاع دارد.

آدرس: استان اردبیل، شرق اردبیل، روستای پته‌خور

جنگل فندقلو

در سمت شمال غربی اردبیل یکی دیگر از جاذبه های گردشگری طبیعی این شهر به نام جنگل فندقلو نیز قرار دارد. این جنگل در سمت شمال غربی کشور قرار دارد و جز بهترین گزینه های موجود برای گذراندن تعطیلات تابستان محسوب می شود. برای رسیدن به این جنگل باید به ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل و ۱۰ کیلومتری جنوب شهر نمین بروید.

غار یخگان

در ۷۷ کیلومتری شهر خلخال در ضلع غربی رشته کوه های ماسوله داغ (تالش) غاری به نام یخگان در ارتفاعات ۲۴۰۰ متری قرار دارد. این مساحتی برابر با ۱۱۰۰ متر دارد و دارای دو دهانه با اختلاف حدود ۲۵ کیلومتر است و قطر دهانه ورودی اصلی آن حدود نیم متر است. لازم به ذکر هست که بگوییم حوضچه آبی به عمق ۲۰ سانتی‌متر و در ارتفاع ۱/۵ متری در کف غار تشکیل شده است.

دشت مغان

دشت مغان یکی از مکان های تفریحی اردبیل است که در ساحل جنوبی رود ارس و غرب دریای خزر قرار دارد و معروف به منطقه ی همیشه بهار است.

چند جاذبه بی‌همتا و طبیعی در اردبیل

دمای معتدل، بارندگی متناسب، بهترین مراتع برای قشلاق از جمله دلایلی هستند که این منطقه را با این عنوان بشناسند. دشت مغان یکی از قطب های مهم کشاورزی و دامپروری ایران به شمار می رود.

آدرس: اردبیل، پارس‌ آباد‎

آب گرم گاو میش گلی

یکی از پرآب ترین چشمه های آب گرم سرعین آب گرم گاومیش گلی است که استخری به طول ۲۵ و عرض ۱۷ متر می باشد. دور این استخر با دیوارهای بلند محاصره شده است و آب گرم از چند نقطه ی کف استخر با گاز خارج می شود و از مجرای ضلع شرقی بیرون می آید. حرارت آب چشمه گاو میش گلی ۴۵ درجه است و آب دهی آن حدود ۳۰ لیتر در ثانیه است. این ناحیه را رسوب های آبرفتی دوران چهارم پوشانیده و در برخی نقاط آثار آتشفشانی به چشم می خورد.

آدرس: اردبیل، سرعین

اردبیل و جاذبه‌های بی‌همتای آن

دریاچه نئور

دریاچه ای در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل از جمله جاذبه های گردشگری اردبیل است که دارای دو دریاچه کوچک و بزرگ می باشد.

چند جاذبه بی‌همتا و طبیعی در اردبیل

این دو دریاچه در فصل بهار به یکدیگر برخورد می کنند و دریاچه ی واحدی را به وجود دارد ک عمق آن ۵ متر است. از آب این دریاچه برای استفاده آبیاری زمینهای کشاورزی مورد بهره برداری قرار می گیرند سالانه به میزان کمی بچه ماهی قزل آلای رنگین کمان برای کنترل جمعیت گامارس های موجود در دریاچه ها را در این دریاچه رها می کنند و هنگام زمستان به دلیل یخ زدگی آن ها را جمع آوری می کنند.

با تمام این تفاسیر پیشنهاد می کنیم اگر خواستید به سمت دریاچه نئور در اردبیل سفر کنید، مطلبی که به طور اختصاصی درباره آن نوشته ایم را مطالعه بفرمایید.

آدرس: اردبیل، خلخال جاده اردبیل به سمت خلخال، روستای بودالالو، فرعی سمت چپ، ۱۲ کیلومتر راه فرعی

دریاچه شورابیل

دریاچه شورابیل از جاذبه‌های طبیعی اردبیل است که قدمت آن بیش از دریاچه ارومیه است. این دریاچه در داخل شهر اردبیل در خیابان دانشگاه قرار دارد و دارای امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی بسیاری است. این دریاچه از مناطق شکار ممنوع اردبیل است که به منطقه نمونه گردشگری شورابیل تبدیل خواهد شد.

چند جاذبه بی‌همتا و طبیعی در اردبیل

رودخانه بالیقلو چای

رودخانه بالیقلو چای یا رودخانه ماهی‌دار از کوه سبلان سرچشمه می‌گیرد و از شهر اردبیل می‌گذرد و به رودخانه قره‌سو می‌ریزد. جریان آب این رودخانه کشاورزی را در بیشترین مناطق روستایی اردبیل رونق داده است.

دریاچه سوها

دریاچه سوها از جمله زیباترین جاهای دیدنی اطراف اردبیل است. این دریاچه تماشایی و بکر، در شهرستان نمین و 4کیلومتری شمال‌شرق روستای سوها قرار دارد. برای بازدید از این دریاچه زیبا، باید کمی از بافت شهری اردبیل خارج شوید. دریاچه سوها تصویری واقعی از بهشت را به شما نشان می‌دهد. این دریاچه در میان چند تپه قرار گرفته است. انگار که طبیعت این دریاچه را همانند گنجینه‌ای ارزشمند در آغوش می‌کشد تا کسی آن را نبیند. البته جالب است بدانید که این دریاچه فقط بخشی از روستای سوها به حساب می‌آید. طبیعت‌گردی در این روستا بسیار رایج است و مسیر دریاچه سوها به آبشار لاتون طرف‌داران بسیاری دارد. در ضمن اگر اهل ماهیگیری هستید، حتماً چوب ماهیگیری همراه خود بیاورید؛ زیرا در این دریاچه انواع ماهی محلی زندگی می‌کنند.

چند جاذبه بی‌همتا و طبیعی در اردبیل

پس چه بهتر که کمپ کنید و ماهی تازه را همان جا روی آتش سرخ کرده و لذت ببرید.

آدرس: استان اردبیل، شهرستان نمین، ۴کیلومتری شمال شرقی روستای سوها

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید