اردبیل سرشار از طبیعت بکر و دیدنی است به همین دلیل با ما همراه باشید و بازدید از جاذبه‌های طبیعی اردبیل را از دست ندهید.

بازدید از جاذبه‌های طبیعی اردبیل را از دست ندهید!

سلام نو _ سرویس گردشگری: اردبیل از یک طرف مشرف به کوه سبلان (سومین کوه بلند کشور) بوده و از سوی دیگر ۷۰ کیلومتر با دریای خزر فاصله دارد. جنوب این استان نیز به جنگل های بکر و سرسبز ارسباران منتهی شده و شمال آن را نیز دشت های حاصلخیز و سرسبز احاطه کرده است. همین طبیعت متنوع دیدنی هایی در خود جای داده است که بی شک هیچ گردشگر و طبیعت نوردی حاضر به از دست دادن زیبایی های آن نیست. با این وجود بسیاری از جاهای دیدنی اردبیل همچنان ناشناخته بوده و نیازمند معرفی است. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ منطقه طبیعی بکر و زیبا برای گردشگری و طبیعت نوردی در استان اردبیل شناسایی شده که بسیاری از این مناطق سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر و دوستدار طبیعت است.

جنگل فندقلو، جنگلی توریستی و دیدنی

جنگل فندقلو یکی از جاهای دیدنی اردبیل است که در جنوب شهر نمین واقع شده است. محدوده جنگل فندقلو از شرق خانقاه علیا، واقع در مسیر جاده بین شهری نمین-آستارا شروع شده و با جهت شمال غربی-جنوب شرقی، در شرق روستای حور خاتمه پیدا می‌کند.

بازدید از جاذبه‌های طبیعی اردبیل را از دست ندهید!

فاصله جنگل فندقلو تا اردبیل ۳۹ کیلومتر، تا آستارا ۶۷ کیلومتر و تا تهران ۶۲۶ کیلومتر است. جنگل فندقلو دارای وسعتی در حدود ۱۶۰۰۰ هکتار است و با توجه به این وسعت جاهای دیدنی منطقه توریستی فندقلو بسیار متنوع است:

  • جنگل درختان فندق: وجود تعداد زیاد درختان فندق در این جنگل باعث شده است تا به نام جنگل فندقلو معروف و شناخته شود.
  • آبگرم مشه سویی: آبگرم جنگل یا در اصطلاح محلی (مشه سویی) بین روستاهای آلادیزگه و گیلده، در وسط جنگل و در ارتفاع ۶۳۰ متری قرار دارد و به‌لحاظ خواص درمانی برای پا درد و کمردرد مشهور است.
  • دشت گل‌های بابونه: فندقلو در فصل بهار تا اوایل تابستان شبیه فرشی پر از گل‌های بابونه می‌شود.

در این راستا، جشنواره گل‌های بابونه همه ساله هم‌زمان با روز جهانی گل و گیاه در ۲۵ و ۲۴ خرداد، با حضور گسترده گردشگران داخلی و خارجی در این منطقه که یکی از مناطق بکر و ذخیره‌گاه طبیعی گیاهان دارویی است، برگزار می‌شود. این جشنواره در مراتعی با وسعت چند صد هکتار بابونه، به همت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل برگزار می‌شود.

بازدید از جاذبه‌های طبیعی اردبیل را از دست ندهید!

در این جشنواره هنرمندان چیره‌دست و صنعتگران این منطقه، با تولید گلیم،مسند، جاجیم و ورنی میراثی گران‌بها را در معرض نمایش عموم قرار می‌دهند.

نشانی: ایران، استان اردبیل، جنوب نمین

دریاچه شورابیل، منطقه‌ای تماشایی و حفاظت‌شده

دریاچه شورابیل گودالی عمیق است که اطراف آن را خاکریزهایی طبیعی در برگرفته‌اند. در برخی قسمت‌ها نیز خاکریزهایی دست‌ساز تعبیه کرده‌اند و هرچه به وسط این دریاچه نزدیک‌تر شوید، عمق آن افزایش می‌یابد. دریاچه شورابیل از مناطق حفاظت‌شده در کشور ما به شمار می‌رود و شنا در همه بخش‌های آن ممنوع است.

عمق دریاچه شورابیل در بیشترین نقطه آن به بیش از ۱۱ متر می‌رسد و به همین دلیل هنگام قایق سواری در این دریاچه رعایت نکات ایمنی الزامی است. آب دریاچه شورابیل میان فصل‌های پربارش و گرم سال در حدود نیم متر نوسان دارد.

در بازدید از دریاچه شورابیل می‌توانید پس از لذت از پیاده روی، قایق سواری و گشت‌وگذار در این منطقه، به استراحت در ساحل آرام این دریاچه و تماشای غروب زیبا بپردازید. پرنده‌نگری در فصل مهاجرت پرنده‌ها نیز از تفریحات موردعلاقه بسیاری از گردشگران در دریاچه شورابیل به شمار می‌رود.

بازدید از جاذبه‌های طبیعی اردبیل را از دست ندهید!

اگر طرفدار هیجان و تفریحات پرجنب‌وجوش هستید، زیپ لاین دریاچه شورابیل و شهربازی‌های این مجموعه انتخاب‌هایی مناسب برای شما به شمار می‌روند. مسیر زیپ لاین این دریاچه بر فراز آب قرار دارد و طول آن به بیش از ۹۰۰ متر می‌رسد. شهربازی‌های سرباز و سرپوشیده دریاچه شورابیل انواع سلیقه‌های خانواده‌ها را پوشش می‌دهند. ماشین برقی، پیست کارتینگ و سایر وسایل برقی پر هیجان در این پارک‌ها برای خانواده‌ها جذاب هستند. باغ بهشت و پارک‌های صخره‌ای نیز از دیگر بخش‌های پرطرفدار در اطراف این دریاچه به شمار می‌روند.

پس از گشت‌وگذار در مجموعه‌های تفریحی اطراف دریاچه شورابیل می‌توانید زمانی را به اتراق در آلاچیق‌های اطراف این دریاچه یا رستوران‌ها و کافه‌ها اختصاص دهید. تنوع رستوران‌های این منطقه بالا است و با هر سلیقه‌ای می‌توانید از صرف غذا در کنار دریاچه شورابیل لذت ببرید.

نشانی: اردبیل، خیابان دانشگاه

آبشار و آب گرم سردابه، یک آب تنی مفید

آبشار سردابه، یک چشمه‌ آب‌گرم معدنی و بسیار مفید دارد و به این ترتیب با سفر به این منطقه می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید و ضمن بازدید و تفریح از آبشاری زیبا، از خاصیت‌های درمانی آب‌گرم سردابه نیز بهره‌مند شوید.

بازدید از جاذبه‌های طبیعی اردبیل را از دست ندهید!

آب این چشمه گاز سولفید هیدروژن دارد که از چندین شکاف طبیعی از زمین بیرون می‌آید، وارد استخری می‌شود و از آنجا به پایین دره جریان می‌یابد. روی سنگ‌های کنار استخر و سنگ‌های مسیر آب، اندکی رسوب نخودی‌رنگ دیده می‌شود که از املاح قلیایی و مختصری گوگرد تشکیل شده است.

در اطراف آبشار، علاوه بر وجود غارهای مختلف، گیاهانی مانند خزه، سرخس و گیاهان آبزی دیگر، دیواره‌های سنگی را سبزرنگ کرده‌اند؛ پایین‌تر از آبشار، محلی برای استراحت و ادای فرایض در نظر گرفته شده است. آبشار و آب گرم سردابه در روستایی به همین نام در نزدیکی شهر اردبیل و در دره‌ای وسیع قرار دارد. این آبشار در ۲۸ کیلومتری غرب اردبیل و در دامنه شرقی کوه سبلان واقع است و از آن سرچشمه می‌گیرد.

آدرس: استان اردبیل، ۲۸ کیلومتری غرب اردبیل، روستای سردابه

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید