وب سایت رسپینا طرح ویژه ای را آغاز کرده است که مسافران می توانند بلیط هواپیما را تا ۵ درصد ارزانتر نسبت به سایر سایت ها خریداری کنند.

فروش ویژه بلیط هواپیما رسپینا با گارانتی قیمت ۵٪ ارزانتر

به گزارش سایت فردا، با گسترش اخبارهای متعدد در رابطه با افزایش تعرفه بلیط هواپیما، بسیاری از مسافران از هم اکنون به دنبال خرید بلیط پرواز و برنامه ریزی سفر برای تعطیلات عید هستند. طبق اخباری که در خبرگزاری های دیگر نیز منتشر شده است، احتمال افزایش ۳۰ درصدی بهای بلیط هواپیما در آینده ای نزدیک وجود دارد. برخی از وب سایت های معتبر مانند رسپینا نیز با ارائه طرح های ویژه، سعی دارند با فروش بلیط ارزانتر، مسافران را به خرید بلیط هواپیما تشویق کنند. در این میان، به طرح ویژه فروش بلیط پرواز با گارانتی قیمت در رسپینا می پردازیم.

معرفی وب سایت رسپینا

شرکت خدمات گردشگری رسپینا که در شهر مشهد واقع شده است، خدمات گردشگری متعددی را در سطح کشور و بین المللی ارائه می دهد. این شرکت با شعار “روی زمین نمی مانید” سعی دارد بهترین خدمات ممکن را برای خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب و خدمات مختلف ارائه دهد. در همین راستا طرحی را تحت عنوان فروش بلیط هواپیما با گارانتی قیمت آغاز کرده است.

طرح ویژه فروش بلیط هواپیما با گارانتی قیمت

وب سایت رسپینا طرحی را در قالب گارانتی قیمت آغاز کرده که مسافران می توانند بلیط هواپیما را تا ۵ درصد ارزانتر تهیه کنند. این تضمین قیمت بدین صورت ارائه می شوند که مسافران پس از مشاهده بلیط رزرو شده در رسپینا با قیمتی کمتر در سایتی دیگر، می توانند با تماس با کارشناسان، دو برابر اختلاف قیمت را دریافت کنند. البته کارشناسان باید ادعای مسافران را برای ارزان بودن بلیط با توجه به ساعت پرواز، نوع شرکت هواپیمایی و نوع بلیط بررسی کنند. پس از صحت اطلاعات، دو برابر اختلاف قیمت پس از ۴۸ الی ۷۲ ساعت به حساب مسافران عودت خواهد شد.

مدت زمان خرید بلیط پرواز در قالب طرح ویژه رسپینا

زمان تعیین شده برای خرید بلیط هواپیما در قالب طرح ویژه رسپینا پایان سال ۱۴۰۱ است. البته در برخی خبرها بر این موضوع که امکان تمدید آن وجود دارد یا خیر اشاره شده که احتمال تمدید آن رد نشده است. این طرح در تابستان ۱۴۰۱ آغاز شد که پس از حدود سه ماه مجددا تمدید شد و در حال حاضر استقبال زیادی از آن صورت گرفته است. اما تمدید این طرح ممکن است تحت تاثیر خبرهای مبنی بر افزایش تعرفه بلیط پرواز در ماه های آینده باشد. به همین دلیل با مرور اخبار در این رابطه، تاثیر یا عدم تاثیر آن را بررسی می کنیم.

منبع: فردانیوز

فروش ویژه بلیط هواپیما رسپینا با گارانتی قیمت ۵٪ ارزانتر

آیا بلیط هواپیما گران شده است؟

در روزهای اخیر، برخی گزارش ها از سوی مردم نشان داد که تعدادی از شرکت های هواپیمایی بلیط هواپیما را با قیمت بالاتری فروخته اند. در پیگیری این ماجرا از سازمان هواپیمایی کشوری، این سازمان، افزایش قیمت ها را غیرقانونی دانسته و خاطر نشان کردند که با این موضوع برخورد خواهند کرد. البته زمزمه افزایش قیمت از چندین ماه پیش شروع شده بود که ایرلاین ها درخواست افزایش قیمت را برای سازمان هواپیمایی کشوری ارسال کرده بودند.

مدیر روابط عمومی یکی از ایرلاین های در این زمینه اعلام کردند که با توجه به افزایش هزینه ها و همچنین دریافت خدمات به صورت ارزی و فروش ریالی، پروازها برای ما سود ده نبودند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که به منظور جبران هزینه ها، بلیط هواپیما را با قیمت بالاتر بفروشیم.

محمد محمدی بخش در واکنش به افزایش تعرفه بلیط هواپیما توسط ایرلاین ها گفتند که این موضوع باید پیگیری شود و قرار بر افزایش قیمت نبوده است. ایشان ذکر کردند که بحث افزایش قیمت ها از چندین ماه پیش در دست بررسی بود که این موضوع را برای شورای عالی هواپیمایی کشور ارسال کرده ایم که در در آینده ای نزدیک با وزیر راه و شهرسازی در جلسه ای مطرح خواهد شد.

ایشان در ادامه ذکر کردند که تمامی ایرلاین ها موظف اند که بلیط هواپیما را طبق نرخ مصوب ارائه شده از سازمان هواپیمایی به فروش برسانند. در این نرخ نامه، هزینه بلیط هواپیما برای تمامی مسیرها ذکر شده است. این مصوبه در آذر سال ۱۴۰۰ تصویب شده است.

چگونه نرخ های مصوب سازمان هواپیمایی را مشاهده کنیم؟

محمد محمدی بخش با اشاره به موضوع نرخ مصوبه اعلام کردند که این نرخ مصوب در سایت سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است. علاوه بر این، سایت های فروش بلیط هواپیما نیز بلیط ها را باید طبق نرخ مصوبه به فروش برسانند که این نرخ مصوب در تمامی این سایت ها باید وجود داشته باشد. وب سایت رسپینا که طرح تضمین قیمت را ارائه داده است، پروازها را با نرخ مصوب و قیمت پایین تر از سایت های دیگر به فروش می رساند. قیمت های مصوب اعلام شده در این سایت در انتهای تمام صفحات آن قابل مشاهده است.

فروش ویژه بلیط هواپیما رسپینا با گارانتی قیمت ۵٪ ارزانتر

آیا قیمت بلیط هواپیما افزایش خواهد یافت؟

در رابطه با افزایش تعرفه بلیط هواپیما، محمد محمدی بخش اعلام کردند که برای این منظور باید فرآیند قانونی آن طی شود که در حال حاضر مصوبه آن برای مجلس ارسال شده است. در این مصوبه درخواست افزایش بلیط هواپیما به میزان ۳۰ درصد را ارسال کرده ایم که پس از بررسی و تایید در مجلس به مرور زمان آن را اجرایی می کنیم. البته در حال حاضر خبری از افزایش بهای بلیط پرواز نیست.

در این رابطه، معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرند که به دستور رئیس جمهور، شورای عالی هواپیمایی مسئولیت تعیین قیمت را ندارد و ستاد تنظیم بازار به عنوان متولی قیمت گذاری تعرفه بلیط هواپیما معرفی شد. در همین راستا نرخ مصوبی که در شورای عالی بررسی شده است به ستاد تنظیم بازار نیز ارسال شده است که مسئول نهایی برای تعیین تعرفه ها، ستاد تنظیم بازار است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در تاریخ ۴ بهمن ۱۴۰۱ اعلام کردند که به دلیل افزایش هزینه های سفر و همچنین قیمت ارز، ادامه پروازها با قیمت های کنونی برای ایرلاین غیر ممکن شده است. به همین دلیل ایرلاین ها یا ناچارند تعرفه ها را افزایش دهند و یا تعداد پروازها را به حداقل ممکن برسانند.

آیا طرح ویژه رسپینا از افزایش تعرفه ها تاثیر خواهد پذیرفت؟

با توجه به بررسی هایی که انجام شد، افزایش تعرفه بلیط هواپیما در حال حاضر منتفی شده است. البته همچنان باید در انتظار خبرهای جدید در این رابطه باشیم که آیا قیمت ها افزایش خواهد یافت یا خیر. در حال حاضر طرح گارانتی قیمت بلیط هواپیما رسپینا تا پایان سال ۱۴۰۱ تمدید شده است و در صورت استقبال مسافران برای مدت زمان بیشتری نیز تمدید می شود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید