۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
کد خبر: 55415397

قیمت میلگرد در یک ماه گذشته با شیبی کند افزایش داشته است. عوامل کنونی موثر با بازار میلگرد در شرایط مازاد تولید و کمبود تقاضا این افزایش را رقم زده است.

میلگرد در بهمن ماه گران شد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، امروز، چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱، سرعت رشد قیمت دلار متوقف شد و قیمت میلگرد که از اواسط آذرماه سال جاری و همزمان با آغاز جهش ارزش دلار افزایش پیدا کرده بود، همچنان با شیبی کند سیر افزایشی دارد.

البته آنچه فراتر از نرخ دلار این روزها قیمت میلگرد را از خود متاثر می‌کند، کاهش چشمگیر تولید در فصل سرما به دلیل تامین نشدن انرژی موردنیاز صنایع است.

قیمت میلگرد امروز ۵ بهمن ۱۴۰۱

قیمت میلگرد آجدار A۳ سایز ۱۲ ذوب‌آهن اصفهان که یکی از شاخص‌های اصلی بازار شناخته می‌شود و قیمت آن در روز ۷ دی به ۲۱ هزار تومان رسیده بود، امروز ۵ بهمن به ۲۲ هزار و ۳۷۰ تومان در هر کیلو افزایش پیدا کرد. این نرخ بالاترین حد ثبت‌شده از دی ماه سال گذشته به حساب می‌آید. نمودار زیر نوسان قیمت این محصول را در دو هفته گذشته ترسیم می‌کند.

همچنین قیمت میلگرد ساده سایز ۱۰ فولاد کاوه تیکمه‌داش نیز افزایش داشته و بهای آن امروز ۲۱ هزار و ۲۷۰ تومان در هر کیلو رشد کرد.

عوامل کنونی موثر بر بازار میلگرد

پیش‌بینی می‌شود قیمت میلگرد در کوتاه‌مدت بار دیگر نوساناتی را تجربه کند. عواملی که در حال حاضر بر بازار میلگرد موثر هستند را می‌توان به این شرح فهرست کرد.

در چین تعطیلات سال نوی چینی آغاز شده و فعلا تقاضایی از سوی این کشور وجود ندارد، همچنین ساخت‌وساز در بازار داخل راکد است و تقاضای چشمگیری هم برای میلگرد تصور نمی‌شود.

با این حال آنچه سیر افزایش قیمت میلگرد را با توجه به نمودارهای بالا رقم زده کاهش چشمگیر تولید محصولات زنجیره فولاد است. کاهش سهمیه گاز و برق شرکت‌های فولادی در فصل سرما تولید آنها را کاهش داده است. گاز این صنایع از یک ماه پیش و برق از دو هفته گذشته تا جایی کاهش یافته که اعضای انجمن فولاد از افت ۹۰ درصدی محصولات زنجیره خبر می‌دهند.

با این حال افت ۹۰ درصدی کاهش تولید محصولات زنجیره فولاد می‌توانست کمبود جدی را در بازار رقم بزند و افزایش قیمت میلگرد سرسام‌آور باشد. با این حال آنچه مانع از این اتفاق شده مازاد محصولات فولادی در انبار کارخانه‌هاست.

همچنین پیش‌بینی می‌شود با پایان بهمن ماه و اتمام فصل اوج‌گیری سرما در کشور و در پی آن بازگشت صنعت فولاد کشور به تولید روزانه ۱۰۰ هزار تن فولاد در روز قیمت میگلرد اندکی کاهش بیابد. با این حال عوامل دیگری هم در تغییر قیمت میلگرد موثر خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید