بازدید از جاذبه‌های کرمانشاه شورانگیز و شوق‌آفرین است به همین دلیل با ما همراه باشید و درباره چند جاذبه دیدنی بی‌همتا در کرمانشاه بیشتر بدانید.

چند جاذبه دیدنی بی‌همتا در کرمانشاه

سلام نو _ سرویس گردشگری: جاذبه‌های کرمانشاه پر شمار است اعم از تاریخی و فرهنگی تا طبیعی و گردشگری، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر به این دیار درباره تعدادی از این جاذبه‌ها اطلاعات بیشتر و کامل‌تری کسب کنید.

دیدنی‌های کم‌نظیر در کرمانشاه

مجسمه هرکول

در دامنه‌های کوه بیستون که از جاهای دیدنی کرمانشاه است؛ آثار باستانی بسیار زیادی وجود دارند. این آثار باستانی، میراثی عظیم و ارزشمند از فرهنگ و عظمت ایرانیان را به نمایش گذاشته است. قدمت این آثار مهم و ارزشمند به دوران هخامنشیان بازمی‌گردد اما در آن از تمامی ادوار باستانی ایران‌زمین مشاهده می‌شود. اولین و معروف ترین اثر تاریخی موجود در کوه بیستون، مجسمه هرکول است.

مجسمه هرکول، مردی عریان است که در دست چپ خود قدح و سمت راست خود گرزی نگه داشته است. این مجسمه در سال ۱۳۳۷ هنگام احداث جاده همدان ـ کرمانشاه شناسایی شد. پشت سر این شخصیت، کتیبه و نقش‌هایی حجاری شده است. ساعت بازدید از مجموعه بیستون، ۹ صبح تا ۲۰ شب هر روز تعیین شده است.

چند جاذبه دیدنی بی‌همتا در کرمانشاه

تکیه معاون الملک

یکی از باشکوه ترین جاهای دیدنی کرمانشاه که در، محله آبشوران قدیم، خیابان شهید حداد عادل قرار دارد و یادگاری از دوران قاجاریه است، می‌توان به تکیه معاون الملک اشاره کرد. تکیه معاون الملک توسط شخصی به نام حسین خان معین‌الرعایا، معروف به معاون الملک، ساخته شده است. هدف از ساخت این بنا برگزاری مراسم‌های مذهبی، نوحه خوانی و سینه‌زنی در تمام روزهای سال و بخصوص ایام محرم است. همچنین در تکیه معاون الملک کرمانشاه به رفع اختلافات قومی و عشایری نیز پرداخته می‌شد.

بهتر است بدانید که در دوره مشروطه، به دلیل مورد توجه بودن تکیه معاون الملک، عده‌ای این تکیه را به توپ بسته و آتش زدند اما سال‌ها بعد تکیه معاون‌ الملک توسط حسن خان معاون الملک مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت. معماری این تکیه فوق العاده زیبا طراحی و اجرا شده است. پیشنهاد می کنیم در سفر کرمانشاه خود هر روز از ساعت، ۹ صبح تا ۶ عصر (بجر جمعه ها) حتما از این مکان دیدن نمایید.

روستای سفید برگ

یکی از جاهای دیدنی کرمانشاه که در ۱۸ کیلومتری شهر در میان سه کوه قرار دارد، روستای سفید برگ است. روستای سفید برگ به بهشت گمشده زمین شهرت دارد.

چند جاذبه دیدنی بی‌همتا در کرمانشاه

این روستا که در شهرستان جوانرود کرمانشاه واقع شده است. روستای زیبای سفید برگ به دلیل طبیعت زیبا و جذابیت‌های تماشایی فراوان توانسته است که طرفداران و گردشگران بسیار زیادی را بخود جذب نمایید.

قدمت روستای دیدنی سفید برگ کرمانشاه به چندین هزار سال قبل باز می‌گردد. با توجه به روایات گذشته در مورد روستا گفته می‌شود که روستا سفید برگ در قدیم، پایتخت تابستانه سومریان بوده است. آب و هوای فوق العاده دلپذیر و رود پرآب داخل روستا دلیل محبوبیت روستا سفید برگ در میان علاقمندان به طبیعت‌گردی و روستاگردی شده است.

جاذبه‌های دیدنی و مثال‌زدنی کرمانشاه

غار دواشکفت

همانطور که اطلاع دارید، کوه ها در زمان‌های قدیم محل زندگی انسان ها بوده است. کوه‌های زاگرس ایران هم جزو قدیمی ترین کوه‌های جهان هستند. استان کرمانشاه هم در کنار کوه‌های زاگرس قرار دارد به همین دلیل، غارهای بسیاری در این استان وجود دارند. غار دواشکفت یکی از زیباترین جاهای دیدنی کرمانشاه قسمت شمالی شهر، دامنه کوه میوله، نزدیکی طاق بستان است. غار دوا شکفت در واقع دو غار است که در دامنه یک کوه به نام میوله به یکدیگر پیوند خورده‌اند و این فضای بی‌نظیر را خلق کرده اند.

چند جاذبه دیدنی بی‌همتا در کرمانشاه

طی مطالعاتی که بر روی غار دواشکفت صورت گرفته است، حدود ۱۲۰ تا ۴۰ هزار سال پیش مورد این غار محل سکونت انسان‌های نئاندرتال بوده ‌است. ابزارها، سنگ نگاشته‌ها و اشیایی از داخل غار کشف شده است. بازدید از این غار و لوازم مورد استفاده انسان های اولیه دوران پارینه سنگی بسیار جالب خواهد بود.

نخلستان‌های قصر شیرین

از دیگر جاهای دیدنی کرمانشاه و زیباترین جاذبه‌های این شهر باید به نخلستان‌های قصر شیرین اشاره کرد. این نخلستان‌ها در حدود ۳۰ هزار هکتار در این شهر هستند که علاوه‌بر زیبایی و جذابیت بصری، خرمای بی‌نظیر و مرغوبی را بار می‌دهد. می‌توانید در کنار نخل های بلند و پربار قدم بزنید و در سایه خنک آن چند دقیقه‌ای را بنشینید و خرمای ناب و خوشمزه نخلستان را نوش جان کنید. نخلستان‌های قصر شیرین، بازدیدی متفاوت و منحصر به فرد در سفر به کرمانشاه زیبا است؛ حتما یک بار از آن دیدن کنید.

آدرس نخلستان‌های قصر شیرین : کرمانشاه، منطقه قصر شیرین.

گیلانغرب

از زیباترین شهرستان‌های استان کرمانشاه می‌توان به گیلانغرب اشاره کرد که در غرب کرمانشاه قرار گرفته است.

چند جاذبه دیدنی بی‌همتا در کرمانشاه

این شهرستان زیبا با توان گردشگری بالا و مکان‌های دیدنی فراوان، از زیباترین نقاط ایران به شمار می‌رود که مورد توجه خاص گردشگران قرار گرفته است. گیلانغرب طبیعت بی‌نظیر و دیدنی‌های فراوانی از جمله قصر سراب، قلا قلعه، تنگه گلم و … دارد.

اگر به کرمانشاه سفر می‌کنید، حتما به گیلانغرب نیز سری بزنید و خاطره این سفر را تا همیشه به ثبت برسانید.

ادرس گیلانغرب : کرمانشاه، گیلانغرب

کنگاور

از دیگر جاهای دیدنی کرمانشاه و شهرستان‌های زیبای این استان باید از کنگاور نام برد. این شهر کهن، با زیبایی بی‌مثالش، پر از برجای مانده‌های تاریخ هخامنشی است. در این شهرستان معبد کهن و باشکوه آناهیتا را می‌توانید ببینید که قدمت آن به حدود ۱۱۲۶ سال می‌رسد. کنگاور دارای چشمه‌های آب فراوان، ارتفاعات دیدنی و دشت‌های حاصل‌خیر است که چشم را به خودش خیره می‌کند.

این شهرستان آنقدر زیبایی و جذابیت طبیعی و تاریخی را در خودش جای داده است که نمی‌توان بی‌توجه از کنار آن گذشت. پس هر چه زودتر به این منطقه جذاب از استان کرمانشاه سفر کنید و از انتخابتان لذت ببرید.

چند جاذبه دیدنی بی‌همتا در کرمانشاه

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید