کرمانشاه با طبیعت کم‌نظیری که دارد گردشگران پر شماری را به خود جذب می‌کند از این رو با ما همراه باشید و درباره چند سراب باورنکردنی در کرمانشاه بدانید.

چند سراب باورنکردنی در کرمانشاه

سلام نو _ سرویس گردشگری: کرمانشاه برای علاقمندان به تاریخ، فرهنگ، طبیعت گردی و خوش‌گذرانی مقصدی مناسب به شمار می‌آید. شهری که طبیعت زیبا در گوشه و کنار آن به چشم می‌خورد و در بدو ورود مردم مهمان نوازش به خوبی به چشم می‌آیند. جاهای دیدنی کرمانشاه ترکیبی از آثار و بناهای تاریخی و طبیعت بکر این منطقه است که سفر به آن تجربه‌ای چندمنظوره برای گردشگران رقم می‌زند. باید از زیر و بم جاذبه های کرمانشاه بیشتر بدانید تا سفری دلپذیر و خاطره‌انگیزی داشته باشید.

سراب‌های زیبا و باورنکردنی کرمانشاه

سراب صحنه

وقتی که از جاده کرمانشاه_همدان به سمت همدان حرکت می‌کنید. در فاصله ۵۵ کیلومتری کرمانشاه به شهر زیبای صحنه می‌رسید در این شهر زیبا یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی کرمانشاه با نام سراب صحنه در انتظار شما است. سراب صحنه یا بیدسرخ، طبیعتی بکر و دیدنی را برای بازدیدکنندگان خود به نمایش درآورده است. انسان با دیدن این منظره فوق العاده ساعت ها محو تماشای این همه زیبایی خواهد بود. کوه‌های سر به فلک کشیده، باغ‌های زیبای میوه، آبشار تماشایی و غاری جذاب تنها بخشی از جاذبه های این منطقه هستند.

چند سراب باورنکردنی در کرمانشاه

سراب صحنه در حقیقت دره‌ای با درختان بلند و قدیمی است. جالب است بدانید که سراب صحنه در گذشته محل تفریح و استراحت شاه‌های ایرانی بوده است. آب سراب صحنه از چهار چشمه در نزدیکی آن تامین می‌شود. غارنوردی، کوهنوردی و طبیعت گردی از فعالیت‌های جذابی است که انجام آنها در سراب صحنه توصیه می‌شود.

در سفر خود به کرمانشاه هر زمان از شبانه روز که دوست داشتید می‌توانید از این بهشت زمینی بازدید نمایید. همچنین بدلیل محبوبیت سراب صحنه برای گردشگران امکانات رفاهی مناسبی برای آسایش هر چه بیشتر گردشگران محترم فراهم شده است.

سراب نیلوفر

یکی دیگر از جاهای دیدنی کرمانشاه که یکی از مکان های طبیعی بکر و دیدنی این شهر محسوب می‌شود، سراب نیلوفر است. سراب نیلوفر، در واقع دریاچه‌ای طبیعی و زیبا است. سراب نیلوفر کرمانشاه در حدود ۲۰ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه در روستای سراب نیلوفر واقع گردیده است. جالب است بدانید که سراب نیلوفر مانند یک حوضچه پر از نیلوفرهای آبی است. سراب نیلوفر با نیلوفرهای آبی رنگ خود، منظره ای خارق العاده را به نمایش گذاشته است. بد نیست بدانید که بدلیل زیبایی منحصر بفرد سراب نیلوفر در فهرست آثار جذاب ملی قرار گرفته است.

چند سراب باورنکردنی در کرمانشاه

قایق سواری، پیک‌نیک و عکاسی تنها برخی از تفریحات جذاب و متفاوتی است که در این دریاچه می‌توانید از انجام آنها لذت ببرید. دریاچه سراب نیلوفر بیشترین تجمع گل‌های نیلوفر آبی را تا میانه دهه ۸۰ داشت. طی دهه گذشته و با به وقوع پیوستن خشکسالی‌های پی‌درپی و حفر چاه‌های غیر مجار فرعی، دریاچه به‌کلی خشک شد. این خشکی دریاچه، نیلوفرهای آبی را در خطر انقراض قرار داد.

سراب نیلوفر مکانی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت با خانواده و قایق‌سواری به شمارمی‌رود. اطراف دریاچه سراب نیلوفر توسط شهرداری فضاسازی شده است و امکان چادر زدن و پیک‌نیک وجود دارد.

سراب‌های باورنکردنی و کمتر شناخته شده کرمانشاه

سراب قنبر

سراب قنبر درجنوب شهر کرمانشاه و در دامنه کوه سفید واقع شده است و آب مصرفی قسمتی از شهر را تأمین می‌کند. علاوه بر وجود سراب، طبیعت بکر، مناظر بی‌نظیر و نزدیکی به شهر کرمانشاه، این ناحیه را با عنوان منطقه نمونه گردشگری سراب قنبر، به یکی از جاهای دیدنی کرمانشاه تبدیل کرده‌اند.

سراب شاه حسین

روستای شاه حسین در بخش بیلوار و در جاده ارتباطی کرمانشاه به سنقر (از طریق جاده کامیاران) در کنار پناهگاه حیات وحش ورمنجه قرار دارد و به خاطر سراب زیبایی که آب آن از داخل کوه بیرون می‌آید معروف است.

چند سراب باورنکردنی در کرمانشاه

این سراب که در بالادست روستا قرار دارد در کنار درختان بید می تواند برای پیک نیک های یک روزه مناسب باشد، در کنار سراب مقبره امام زاده ای به اسم شاه حسین قرار دارد که احتمالا اسم روستا و سراب نیز به همین امام زاده برمی گردد. مردم این منطقه بسیار مهمان نوازند و اگر در فصل پاییز به این منطقه سفر کردید پیشنهاد میکنیم مسیر خود را به سمت دینور و سنقر ادامه بدید و از روستاهای دیگه بخش کندوله بازدید کنید و از انگورها و تخمه های معروف آن منطقه که سوغات منطقه کندوله و سنقر هست استفاده کنید.

سراب بیستون کرمانشاه

سراب بیستون در محوطه تاریخی بیستون در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه در دامنه کوه بیستون واقع شده است. چشمه ای که از دل زمین می جوشد و بدون شک دلیل اصلی جمع شدن این همه آثار باستانی در دوره های مختلف تاریخی بوده است. زیرا از روزگاران قدیم تاکنون آب مظهر پاکی و روشنایی و آبادانی بوده است.

چند سراب باورنکردنی در کرمانشاه

آب چشمه در برکه ای زیبا جمع می شود.برکه ای که گذر دوران ها را به خود دیده و بهترین نمای آن از پای کتیبه داریوش از بلندای کوه بیستون است. مخصوصا اگر دم دمای غروب باشد که منظره فوق العاده زیبایی رو براتون رقم میزند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید