کرمانشاه طیف وسیعی از دیدنی‌ها را در خود جای داده است، در این راستا با ما همراه باشید و درباره چند روستای فوق‌العاده و منطقه بکر در کرمانشاه بدانید.

چند روستای فوق‌العاده و منطقه بکر در کرمانشاه

سلام نو _ سرویس گردشگری: جاهای دیدنی کرمانشاه چه از لحاظ تاریخی چه از لحاظ طبیعی بسیار است و جمع کردن آن در یک مطلب کار دشواری است . در استان کرمانشاه ۳۰۰۰ اثر تاریخی برآورد شده‌ است که ۷۱۶ اثر آن به ثبت آثار ملی و یک اثر به ثبت اثر جهانی رسیده است. در این میان بیستون به ثبت جهانی رسیده ‌است. در همه جای استان آثار گرانبهایی دیده می‌شود. در ادامه به تعدادی از روستاهای فوق‌العاده و مناطق بکر در کرمانشاه می‌پردازیم.

روستاهای فوق‌العاده زیبای کرمانشاه

روستای سفید برگ

از دیگر جاهای دیدنی کرمانشاه باید از روستای سفید برگ نام برد. این روستا در ۱۸ کیلومتری جوانرود قرار دارد و از زیباترین جاذبه‌های دیدنی ایران به شمار می‌رود. روستای زیبای سفید برگ به بهشت گمشده زمین شهرت دارد و آنقدر جذابیت‌های تماشایی را درون خودش جای داده که به مکانی محبوب در میان گردشگران قرار گرفته است. قدمت این روستای دیدنی به چندین هزار سال قبل باز می‌گردد و آنطور که گفته‌اند، در قدیم، پایتخت تابستانه سومریان بوده است.

چند روستای فوق‌العاده و منطقه بکر در کرمانشاه

این روستا در میان سه کوه قرار گرفته و آب و هوایی دلپذیر دارد و رودی پر آب از میان آن می‌گذرد. روستای سفید برگ بهترین مکان برای طبیعت‌گردی و روستاگردی و تفریح در طبیعت بکر ایران است. پس هر چه زودتر برای سفر به این منطقه برنامه‌ریزی کنید.

آدرس روستای سفید برگ : کرمانشاه، ۱۸ کیلومتری شهرستان جوانرود

روستای گُلین

به شنیدن و دیدن داستان‌ها و آثار تاریخی علاقه دارید؟ به دشت‌ها و کوهستان‌های سرسبز و رودخانه‌ای روان و باغات پر از میوه چطور؟ مجموعه‌ای از همه این‌ها را در گُلین کرمانشاه ببینید! در مسیر گیلانغرب به سر پل ذهاب، منطقه‌ای آباد به طول ۲۰ کیلومتر وجود دارد که به گلین معروف است.

گلین از چند روستای کوچک و بزرگ به اسم‌های سرباغ، شاهمرادی، نجار و… ساخته شده که هر کدام داستان‌ها و جذابیت‌های خاص خودشان را دارند و از دیدنی‌ترین جاهای دیدنی اطراف کرمانشاه هستند؛ اما همین را بگویم که گلین قدمتی چند هزار ساله دارد؛ این را از یادگاری‌های تاریخی مثل قلعه گرگین و کتیبه فرهادکن که در این منطقه باقی مانده است، متوجه می‌شویم.

چند روستای فوق‌العاده و منطقه بکر در کرمانشاه

به قول کرمانشاهی‌ها روستای گلین در بهار و تابستان بهشت کرمانشاه است، ولی اگر در پاییز به گلین بروید، لذت چشیدن طعم انار گلین و قدم زدن در کوچه‌باغ‌های مدفون در رنگ‌های پاییزی هم نصیبتان می‌شود.

روستای سراب صحنه؛ تفرجگاه اعیانی شاهان قاجاری

در شهرستان صحنه که حدود ۱ ساعت از کرمانشاه فاصله دارد، دره‌ای به اسم سراب صحنه یا دربند صحنه، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کرمانشاه قرار گرفته است که پاتوق آخرهفته‌های مردم کرمانشاه است.

این منطقه با داشتن یک آبشار کوچک، چند چشمه و یک رودخانه بزرگ، مناطق جنگلی و کوهستانی و میوه‌های جنگلی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی کرمانشاه است و به همین خاطر است که از قدیم‌الایام شاهان قاجاری برای تفریح و گشت‌گذار حتماً چند روزی را در سراب صحنه اتراق می‌کردند.

با اینکه سراب صحنه در بهار و تابستان حسابی غلغله است و گردشگران زیادی این فصول را برای گردش انتخاب می‌کنند، اما اگر به هوای دیدن تصاویر خیال‌انگیزتری قدم به سراب صحنه می‌گذارید، من پیشنهاد می‌کنم پاییز و زمستان سراب را از دست ندهید.

چند روستای فوق‌العاده و منطقه بکر در کرمانشاه

مناطق بکر و دیدنی در کرمانشاه

دالاهو

از دیگر جاذبه‌های دیدنی کرمانشاه می‌توان به شهرستان دالاهو اشاره کرد. این منطقه در غرب کرمانشاه، یکی از جذاب‌ترین و زیباترین مناطق در کرمانشاه است. دالاهو، در زبان محلی از دو بخش دال به معنای عقاب و هو به معنای آهو است. این نام‌گذاری به دلیل وجود آهوها و عقاب‌های کم‌نظیر و دیدنی است که در آنجا وجود دارد. آبشارهای فراوانی در منطقه دالاهو وجود دارد که علاوه‌بر طراوت و تازگی بخشیدن به فضا، طبیعتی بی‌نظیر و سرسبز را به وجود آورده است که از آن لذت می‌برید.

دالاهو مکان‌های طبیعی و تاریخی فراوانی دارد که هر یک از آن‌ها شگفتی حیرت‌آوری را به نمایش گذاشته‌اند. از جمله جاذبه‌های‌ دیدنی دالاهو می‌توان به قلعه یزدگرد، دره سرخه لیزه، آبشار پیران و منطقه ریجاب اشاره کرد.

در سفر به این شهر شگفت‌انگیز، حتما از دالاهو نیز دیدن کنید و از تماشای مناظر زیبای آن لذت ببرید.

آدرس دالاهو : کرمانشاه، ۹۹ کیلومتری غرب کرمانشاه.

ثلاث باباجانی

اگر از اهالی سفر و گردشگران سراغ یکی از زیباترین جاهای دیدنی کرمانشاه را بگیرید، بدون شک ثلالث باباجانی را به شما می‌کنند.

چند روستای فوق‌العاده و منطقه بکر در کرمانشاه

این شهرستان دیدنی، در نقطه مرزی با عراق و در شهر کرمانشاه قرار گرفته است که هر ساله گردشگران زیادی برای تماشای جذابیت‌های آن، به آنجا سفر می‌کنند. در این منطقه از کرمانشاه، سه طایفه بزرگ (قبادی، ولدبیگی، باوه‌جانی) وجود دارند که مجموعه این سه طایفه به نام ثلاث باباجانی شناخته می‌شوند. چشمه‌های جوشان و شفابخش، چشمه‌های آب معدنی، مراتع سرسبز و زیبا، پوشش گیاهی و جنگلی غنی و… همه از جذابیت‌های این شهرستان بی‌نظیر به شمار می‌روند.

اگر به طبیعت‌گردی و گشت و گذار در دامن آن علاقه دارید، ثلاث باباجانی را فراموش نکنید.

آدرس ثلاث باباجانی : کرمانشاه، ثلاث باباجانی.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید