چابهار روستاهای بی‌نظیری دارد به همین دلیل با ما همراه باشید تا بدانید روستاهای درخورتوجه چابهار کجاست.

روستاهای درخورتوجه چابهار کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: شهر بندری چابهار در جنوب غربی استان سیستان و بلوچستان، در ساحل دریای عمان و اقیانوس هند است. این شهر تنها بندر اقیانوسی ایران به شمار می رود و به همین مناسبت در لنگرگاه آن کشتی‌ های اقیانوس‌ پیما و شناورهای بزرگ تجاری پهلو گرفته اند. به دلیل جاذبه های پرشمار طبیعی که در شهر بندری وجود دارد با نام بهشت جنوب ایران مشهور شده است. از خوبی های بندر چابهار این است که برخلاف بندر عباس از منطقه پرتنش خلیج فارس به دور مانده و تا حدودی از دسترس دشمنان منطقه ‌ای و جهانی در امان است. یکی از جذابیت های سفر به چابهار، روستاگردی ست؛ چرا که بسیاری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی مهم این شهر در روستاهای اطراف چابهار قرار دارد.

درک، روستایی درخور توجه در چابهار

روستای درک در شهرستان کنارک قرار دارد و از خود چابهار دور است اما احتمالا با توصیف‌هایی که از «درک» شنیده‌اید می‌دانید که کیلومترها رفتن برای دیدن این شگفتی ارزشش را دارد. در درک طبیعت زیباترین تضاد خود را به رخ می‌کشد و بیایان را به دریا می‌رساند.

روستاهای درخورتوجه چابهار کجاست؟

نخل‌های سر به فلک کشیده و رمل‌ها از یک طرف شما را صدا می‌کنند و موج‌های خروشان دریا از طرف دیگر. شاید اینجا تنها جایی باشد که بتوانید در چند قدمی غروب دریا غروب کویر را هم ببینید. درک جای خوبی برای نشان دادن هنر عکاسی است پس بهتر است مجهز به این منطقه سفر کنید.

آفرود

رمل های شنی، ساحل گسترده و طولانی، ترکیبی عالی برای آفرود بازهاست. جایی که می توان با ماشین های مخصوص آفرود از فراز و فرود بر روی رمل ها و تپه های شنی لذت بسیار برد و در گستره ساحل آن تا مدت ها رانندگی کرد. آفرود شاخه ای از رانندگی خارج از جاده است که در مسیرهای دشواری مانند گل، کویر، کوهستان ها و ... انجام می پذیرد و در آن بیشتر از خودروهای شاسی بلند و مجهز استفاده می شود.

اگر از سمت چابهار و کنارک به سمت روستای درک راه بیفتید، با پلاکاردهای موقتی در کنار جاده مواجه می شوید که شما را به سوی زیباترین ساحل ایران فرا می خواند.

روستاهای درخورتوجه چابهار کجاست؟

جاده ای که خود جاذبه ای دیگر است و از میان کوه های فرسایش یافته با نماهایی بکر عبور می کند و مسیر را برای مسافران جذاب و جذاب تر. جاده ممکن است در محل هایی به دلیل باران های شدید و موسمی، دست اندازها و چاله هایی بزرگ داشته باشد؛ اما برای آفرود بازها این موضوع مشکل چندان بزرگی به حساب نمی آید. به نزدیکی ساحل درک که برسید هیجان بیشتر و بیشتر می شود. در سربالایی فرعی ساحل که از آن، رمل های شنی در کنار نخل ها و دریا پیداست،‌ هیجان به اوج خود می رسد و نفس از دیدن این همه زیبایی بند می آید.

روستای شیرگواز چابهار و طبیعت بی‌نظیر آن

یکی از دیدنی‌های اطراف چابهار که در باهوکلات است می‌توان به روستای شیرگواز اشاره کرد که طبیعت بی‌نظیر و زیستگاه‌های فراوان آن برای حیوانات، مشهور است. نام این روستا را از دو حیوان وحشی، یعنی شیر و گراز گرفته‌اند. طبیعت روستا و رودی که از میان آن می‌گذرد، فضا را برای کشاورزی، باغداری و دامداری فراهم کرده.

روستاهای درخورتوجه چابهار کجاست؟

محصولات فراوانی در شیرگواز کشت می‌شود که از آن جمله می‌توان به موز، انبه، پاپایا و دیگر میوه‌های خوش طعم استوایی اشاره کرد. اگر قهوه دوست دارید، باید بدانید که یکی از مرغوب‌ترین انواع قهوه‌ها در روستای دیدنی شیرگواز کشت می‌شود.

اگر به روستای شیرگواز سفر کنید، شانس دیدن حیواناتی همچون گرگ، کفتار، تمساح (گاندو) و کله بز، سنجاب بلوچی (سنجاب راه راه )، طاووس، کبک و قرقاول را دارید. مردم مهربان و خونگرم روستا از شما با رویی گشاده استقبال می‌کنند و باید بدانید که سفرتان به این روستا ماندگار و خاطره‌انگیز خواهد شد.

آدرس روستای شیرگواز : استان سیستان و بلوچستان، باهوکلات، روستای شیرگواز

مسیر دسترسی به روستای شیرگواز : این روستا از توابع بخش دشتیاری شهرستان چابهار در استان سیستان و بلوچستان است که در دهستان باهوکلات قرار دارد.

روستای رمین، با طبیعتی بکر و درخور توجه در چابهار

یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی چابهار که جزو زیباترین مناطق آن به شمار می‌رود، روستای رمین است که در فاصله هفت کیلومتری از بندر چابهار قرار دارد. طبیعت بکر این روستای بی‌نظیر و دیدنی، باعث شده تا به مقصدی برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.

روستاهای درخورتوجه چابهار کجاست؟

در این روستای زیبا می‌توانید شگفتی‌های طبیعت را نظاره کنید. کوه‌های مینیاتوری با تراش‌های بی‌نظیر، تالاب بزرگ لیپار با درختچه‌های تماشایی حرا و گز، درخت مکر زنان و … از جمله هنرنمایی‌های طبیعت در روستای رمین است. صنایع دستی این روستا نیز آنقدر زیبا و دیدنی است که با دیدن آن‌ها در جایتان میخکوب می‌شوید.

از نکات جالبی که این روستا را برجسته می‌کند، شناخته شدن آن در زمره ۱۰ روستای برتر دوستدار کتاب و کتابخوانی است. پیشنهاد می‌شود که دیدن این روستای مهم را از دست ندهید.

آدرس روستای رمین چابهار : استان سیستان و بلوچستان،، چابهار، ۱۲ کیلومتری شرق چابهار

مسیر دسترسی به روستای رمین : برای رسیدن به این روستای زیبا باید از چابهار به دهستان کمبل سلیمان بروید. از لحاظ جغرافیایی روستای رمین در چابهار از شما به کوه‌های روستای تیس کوپال، از سمت غرب به چابهار و از جنوب به دریای عمان نیز می رسد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید