چابهار پر از دیدنی‌های تماشایی و بی‌همتا است، در همین راستا با ما همراه باشید و درباره چند جاذبه باورنکردنی در چابهار بیشتر بدانید.

فواره بلوچستان چابهار

سلام نو _ سرویس گردشگری: چابهار؛ شهری که چهارفصلش بهار است. رنگ و بوی بهاری دارد. تنها بندر اقیانوسی ایران… آب و هوایش معتدل و بهاری است. در میان کشورهای آسیای میانه نزدیک ترین راه دسترسی به آب های آزاد است. در اسکله هایش کشتی های اقیانوس پیما لنگر می‌گیرند تا تاجران سراسر جهان، به کسب و کار و بازرگانی شان برسند. اما جاذبه های تاریخی و طبیعی شهر، ابدن در سایه موقعیت بازرگانی اش قرار نمی گیرد. در ادامه به تعدادی از باورنکردنی‌ترین جاذبه‌های چابهار می‌پردازیم.

باورنکردنی‌ترین جاذبه‌های چابهار

درخت مکرزن چابهار

درخت مکرزن چابهار که با نام‌های درخت انجیر معابد، درخت لور و درخت انجیر هندی نیز شناخته می‌شود، نام درختی معروف در شهرهای چابهار و نیک شهر است و از جاذبه‌های گردشگری چابهار و نیک شهر به ‌شمار می‌آید. اصل این گیاه به هند شرقی تعلق دارد. درخت مکرزن دارای برگ‌هایی پهن است که شاخه‌های آن به پایین سرازیر می‌شود و میان شن‌ها ریشه می‌دواند. این درختان قدمتی بالای صد سال دارند و اغلب در نزدیکی زیارتگاه‌ها جای گرفته‌اند. می‌توانید این درخت‌ها را در روستاهای رمین، تیس کوپان، ماشی، لیپار و کوپان‌سر مشاهده کنید.

چند جاذبه باورنکردنی در چابهار

کوه های مریخی چابهار

شاید از هنر مینیاتور ایرانی چیزهایی شنیده یا نمونه هایی دیده باشیم؛ اما تماشای این کوه های غیرزمینی تجربه تمامن متفاوتی است. گویی نقاش چیره دست طبیعت هنر غریزی خود را بر پهنه دشت های بلوچستان پیاده کرده و با قلم موی ظریف خود چینن ناهمواری‌های خیره کننده ای را از دل خاک بیرون کشیده است. شیارها و تراش های موجود در فرم‌هایی تکرار شونده و چشم نواز از پیکره کوه ها بالا رفته‌اند و ظاهری فرازمینی به آن ها بخشیده‌اند. از همین رو به کوه‌های مریخی هم معروف اند.

در حدود ۵۰ کیلومتر که از شهر چابهار به سمت شرق برانیم می توانیم امتداد کوه های مریخی را از دوررست مشاهده کنیم. اما برای قدم گذاشتن به منطقه و لمس زیبایی آن باید به حد کافی تجهیزات لازم برای سنگ نوردی همراه داشته باشیم.

آدرس کوه های تاریخی چابهار : استان سیستان و بلوچستان، چابهار، کیلومتر ۴۰ جاده چابهار به گواتر

مسیر دسترسی به کوه های تاریخی چابهار : برای رسیدن به کوه های مریخی باید به جاده چابهار-گواتر بروید و بعد از طی کردن حدود ۴۰ کیلومتر می‌توانید این جاذبه دیدنی را ببینید.

چند جاذبه باورنکردنی در چابهار

جاذبه‌های دیدنی و باورنکردنی چابهار

بندر گواتر

آیا تجربه ایستادن در نقطه صفر مرزی را دارید؟ آن هم از نوع ساحلی اش؟! جایی که تنها خشکی و آبیِ دریا نیستند که توسط خط ساحلی از هم جدا شوند. یک خط مرزی نامرئی هم وجود دارد که خاک دو کشور را از هم جدا می کند. هنگامی که در ساحل خلیج گواتر می‌ایستید، در آرامشی باورنکردنی خاک پاکستان هم در میدان دیدتان است.

خلیج گواتر، خلیج نسبتن کوچکی در طول ساحل مکران در کرانه دریای عمان است که به لحاظ جغرافیایی جنوب شرقی ترین نقطه ایران به حساب می آید. در این منطقه عبور و مرور ساکنان محلی به پاکستان و بالعکس وجود دارد و با قایق نیم ساعت تا پاکستان راه است. لذا با توجه به موقعیت سیاسی-جغرافیایی خاص منطقه برای کمپینگ و رفت و آمد در محدوده ساحلی نیاز به هماهنگی حضوری با مأموران گارد ساحلی است.

آدرس بندر گواتر : استان سیستان و بلوچستان، چابهار، گواتر

چند جاذبه باورنکردنی در چابهار

مسیر دسترسی به بندر گواتر : بندر گواتر در منتهی الیه جنوب شرقی ایران و در آخرین نقطه مرزی که چابهار به مرز پاکستان می‌رسد قرار دارد. از برای رسیدن به گواتر، از چابهار با ماشین کمتر از یک ساعت راه است.

فواره بلوچستان چابهار

به جرات می‌توان گفت یکی از شگفت‌انگیزترین و دیدنی‌ترین منظره‌ها در چابها ر، فواره بلوچستان است. اتفاقی طبیعی و کم‌نظیر که در دریا رخ می‌دهد و تماشای آن می‌تواند ساعت‌ها شما را میخکوب کند.

فواره زیبای بلوچستان در اثر برخورد آب دریا با صخره‌های سنگی به وجود می‌آید که حفره‌های موجود در زیر صخره‌ها، باعث می‌شوند که آب دریا با فشار زیاد و همچون یک فواره بلند و دیدنی بیرون بیاید و شبیه به یک عروس سپیدپوش در آسمان برقصد.

شاید بتوانید کوه، جنگل و یا حتی دریا را در دیگر مکان‌ها بیابید، اما فواره بلوچستان را هرگز در هیچ‌کجا نخواهید دید.

آدرس ٰفواره بلوچستان : استان سیستان و بلوچستان، چابهار

جنگل حرا چابهار

در نزدیکی رودخانه باهوکلات و ناحیه ساحلی خلیج گواتر، جنگل حرا چابهار قرار گرفته است. جنگل حرا یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی چابهار است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

چند جاذبه باورنکردنی در چابهار

اگر دوست دارید ساعاتی از سفر خود را در مناطق گردشی و تفریحات چابهار بگذرانید، جنگل حرا ناب‌ترین و بکرترین صحنه‌ها و طبیعت‌ را برای شما دارد. در جنگل حرا می‌توانید مشغول قایق‌سواری شوید و گشتی به‌یادماندنی در مناظر زیبای این جنگل داشته باشید.

آدرس جنگل حرا:‌ استان سیستان و بلوچستان، چابهار، ناحیه ساحلی خلیج گواتر

مسیر دسترسی به جنگل حرا:‌ برای رفتن به جنگل حرا چابهار باید به خلیج گواتر بروید. در نزدیکی رودخانه باهوکلات، جایی که این رودخانه به جنگل حرا می‌ریزد، جنگل حرا قرار دارد.

چند جاذبه باورنکردنی در چابهار

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید