دیدنی ها و گشتنی‌ها در اهواز پر شمار است به همین جهت با ما همراه باشید تا بیشتر درباره محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری در اهواز بدانیم.

محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری در اهواز

سلام نو _ سرویس گردشگری: جاذبه های گردشگری شهر اهواز یکی از زیباترین و متفاوت ترین جاذبه های داخل کشور هستند که باید حتما از آنها بازدید کنید. اهواز را از جمله بهترین شهرهای توریستی ایران می دانند. مردم این منطقه زبان های عربی و فارسی صحبت می کنند و آداب و رسوم خاص خود را دارند. اتفاقات و رویدادهای مهمی در طول تاریخ در اهواز اتفاق افتاده است، در همین راستا در ادامه به تعدادی از جاذبه‌های محبوب گردشگری در اهواز می‌پردازیم.

چند جاذبه تماشایی در اهواز

گورستان زرتشتیان

در دل کوهستان‌های شرق اهواز دخمه‌هایی قرار دارد که در دوران پیش از اسلام مدفن زرتشتیان آن زمان محسوب می‌شده است. براساس آنچه از وضعیت دخمه‌ها مشاهده شده، این احتمال وجود دارد که این محل ابتدا معبد بوده و بعدها مردگان در آن دفن شده‌اند.

تالاب بامدژ

استان خوزستان تالاب‌های زیادی دارد که یکی از دیدنی‌ترین تالاب‌های آن تالاب بامدژ است. این تالاب در ۴۰ کیلومتری جنوب‌غربی اهواز قرار دارد و با مساحت ۴۰۰۰ هکتار، میزبان گونه‌های گیاهی و جانوری فراوانی است.

محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری در اهواز

شادُرْوان اهواز

از سدهای قدیمی اهواز که براساس مطالعات باستان‌شناسی تاریخ ساخت آن به دوره کیانیان می‌رسد.

عمارت ماپار

خانه‌ای قدیمی متعلق به دوران پهلوی اول که معماری زیبای آن نشان‌دهنده‌ ذوق سازنده آن است. عمارت ماپار دو طبقه دارد و زیرزمین، یک طبقه هم‌کف و اتاقی در بالا از بخش‌های آن است. این خانه در خیابان نادری، خیابان خوانساری قرار گرفته و در ۵ آذر ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۴۲۲۶ به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است.

خانه نفیسی

این خانه در خیابان سلمان فارسی (نادری) و در نزدیکی پارکینگ کارون و بازار اهواز قرار دارد و در اسفندماه ۱۳۷۹ شمسی با شماره ۳۴۹۴ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

خانه دادرس

خانه یا سرای دادرس اثری به‌جای‌مانده از دوران قاجار است که در سال ۱۳۸۲ با شماره ۹۷۶۴ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت. این خانه در بازار عبدالحمید قرار دارد.

محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری در اهواز

آبشار اهواز

اهواز میزبان طولانی‌ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه است که روی هفتمین پل اهواز احداث شده است. این آبشار با نورپردازی بی‌نظیر بسیار تماشایی است. فواره‌های آب از اطراف پل به داخل رودخانه پرتاب می‌شود. اگر به اهواز رفتید، اینجا را از دست ندهید.

پل طبیعت کیانپارس

پل طبیعت کیانپارس اهواز دو پارک مهم این شهر را به هم وصل کرده است و نمای بسیار زیبایی دارد.

آرامگاه علی ابن مهزیار

مقبره‌ی آرامگاه علی‌ابن مهزیار یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین بناهای شهر اهواز است. علی‌ابن مهزیار یکی از دانشمندان و فقهای شیعه و از یاران امام رضا (ع) بود. در سال ۲۰۱ هجری قمری در محل اقامت امام رضا در اهواز، مسجدی را بنا کرده و بعد از مرگ علی‌ابن مهزیار او را در این مسجد دفن کردند. امروزه این آرامگاه مکانی است که مردم برای زیارت و دعا سری به آن می‌زنند.

جاهای دیدنی و محبوب در اهواز

دانشگاه سه گوش

دانشگاه سه‌گوش در کرانه‌ی رود کارون قرار دارد. ساختمان این دانشگاه در سال ۱۳۰۸ به عنوان ساختمان بانک ملی مرکزی در اهواز افتتاح شد و ۳ سال بعد، آن را به استانداری تبدیل کردند. در طول جنگ جهانی دوم که اهواز به اشغال متفقین در آمد، این ساختمان به مقر ارتش آن‌ها تبدیل شد. در نهایت در سال ۱۳۳۶ این بنا به دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه جندی شاپور بدل شد و از همان دوران، کاربری فرهنگی داشته است. از سال ۱۳۶۵۰ تا ۱۳۸۹ از این ساختمان به عنوان دانشکده‌ی ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه جندی شاپور استفاده می‌شد اما در حال حاضر در حال تعمیر و مرمت است.

ساختمان سه‌گوش حدود ۳ هزار متر مساحت دارد و شکل مثلثی آن سبب شده که آن را سه‌گوش بنامند. شما می‌توانید ویژگی‌های خاص معماری دوره‌ی پهلوی، یعنی قوس‌های دایره‌ای شکل ایوان و رواق‌های حیاط مرکزی را د این سازه مشاهده کنید. طرح کاشی‌کاری ایوان با آجر دقیقا تکرار شده که این را هم می‌توان از برجسته‌ترین ویژگی‌های معماری آن محسوب کرد.

محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری در اهواز

خیابان نادری اهواز

اگر می‌خواهید با مردم اهواز بیشتر معاشرت کنید و در حال و هوای این شهر قدم بزنید، به خیابان نادری بروید. سرتاسر این خیابان قدیمی پر از فروشگاه و مغازه‌های مختلفی است که هر چه بخواهید در آن‌ها پیدا می‌کنید. چند اغذیه فروشی محلی نیز در این خیابان وجود دارد که سمبوسه اصل اهوازی را برای‌تان آماده می‌کنند.

آدرس: اهواز، خیابان نادری

هتل قو

یکی از شاخص‌ترین بناهای تاریخی اهواز که در سفر به این شهر حتما باید آن را ببینید، هتل قو است. بنایی که دو طبقه اصلی دارد و چندین ساختمان جانبی مثل آشپزخانه و سرایداری نیز در جوار آن ساخته شده است. این ساختمان در اواخر دوره قاجاریه به عنوان هتل ساخته شد اما در طی زمان به اداره بهداشت اهواز مبدل شد. اما در حال حاضر این بنا به ثبت آثار ملی کشور رسیده و مرمت‌های لازم در آن صورت گرفته است.

آدرس: اهواز، خیابان خسروی، جاده ساحلی شرقی

اسکله‌ تفریحی اهواز

یکی از تفریحات جذاب در شهر اهواز گردش در اسکله است. جایی که امکان قایق‌سواری و جت‌اسکی در آن وجود دارد و از محبوب‌ترین جاهای دیدنی اهواز برای گردشگران به شمار می‌رود.

آدرس: اهواز، جنب پل هفتم

محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری در اهواز

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید