توالت ایرانی یکی از دلایل اصلی زانو درد ایرانیان است. اما به دلیل رعایت بهداشت هنوز هم ایرانیان به خصوص در مکان های عمومی استفاده از توالت ایرانی به جای توالت فرنگی را ترجیح می دهند. امروزه دستگاه هایی به عنوان کاور زن توالت فرنگی یا دستگاه رول توالت فرنگی پدید آمده است که به صورت خودکار کاور پلاستیکی توالت فرنگی را تعویض می کند. در این مطلب به بررسی کامل ویژگی های کاور زن های توالت فرنگی پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

کاور زن توالت فرنگی چیست؟ + دستگاه رول اتوماتیک توالت فرنگی

یکی از موضوعات مهمی که در توصیه های اغلب پزشکان برای حفظ سلامت مفاصل زانوها و ستون فقرات قابل توجه است، کاهش استفاده از توالت های سنتی و در مقابل، استفاده از توالت های فرنگی است.

هنگامی که انسان برای استفاده از توالت های ایرانی، روی دو پای خود می نشیند، کل وزن او روی مفاصل زانوها فشار وارد کرده و آسیب های جبران ناپذیری به آنها می رساند. این در حالی است که زانوها هنگام استفاده از توالت های فرنگی، هیچ فشاری را تحمل نمی کنند.

اما آنچه باعث شده اغلب ایرانی ها، استفاده از توالت های سنتی را به توالت فرنگی ترجیح دهند، موضوع تماس بدن انسان با سرویس فرنگی و احتمال انتقال ویروس، باکتری، میکروب و سایر آلودگی ها است. بدیهی است این احتمال، هنگام استفاده از توالت های عمومی، بسیار افزایش می یابد. به همین خاطر است که در رستورانها، بیمارستانها و مراکز درمانی، مجتمع های تجاری، شرکتها، سرویس های بهداشتی بین راهی و …، افراد حاضرند جهت استفاده از توالت ایرانی حتی در صف بایستند اما از سرویس فرنگی آن مجموعه استفاده نکنند.

بیشتر بخوانید: درمان خانگی زانو درد شدید در خانه

لوازم مرتبط با توالت فرنگی 

تاکید پزشکان بر استفاده از توالت فرنگی و افزایش آگاهی عمومی در کشور ما، خوشبختانه میزان تقاضا برای خرید سرویس های فرنگی را افزایش داده است. اکنون در اکثر اماکن عمومی، از هتلها و رستورانها گرفته تا ادارات، بیمارستانها و حتی منازل، حداقل یک سرویس فرنگی وجود دارد. طبعاً تغییر سلایق و رفتار خرید مصرف کنندگان، شرکتهای فعال در حوزه بهداشتی و ساختمانی را ترغیب نمود تا توالت های فرنگی متنوع تری تولید و به بازار عرضه نمایند و متعاقب آن، اکسسوری ها و لوازم مرتبط با سرویس فرنگی نیز ظهور و نمود بیشتری پیدا کرد.

کاور توالت فرنگی 

کاور توالت فرنگی در عین حال که مانع تماس بدن با توالت فرنگی می شود، کیفیت آن به گونه ای است که ضد آب بوده و از خیس شدن بدن جلوگیری به عمل می آورد. ضمن اینکه قابل حل در فاضلاب بوده و در صورت افتادن در داخل سرویس فرنگی، باعث گرفتگی لوله های آب نخواهد شد.

کاور زن توالت فرنگی چیست؟ + دستگاه رول اتوماتیک توالت فرنگی

البته استفاده از روکش های یکبار مصرف، بدون دردسر نیست. اینکه هر شخص بخواهد قبل از استفاده از توالت فرنگی، روکش را از بسته یا استند درآورده، باز کند و روی نشیمن قرار دهد و همینطور هنگام نشستن، روکش جابجا نشود، یکی از دغدغه ها است. علاوه بر این، هنگام بلند شدن، ممکن است روکش یکبار مصرف به بدن بچسبد و جدا کردن آن برای فرد آزاردهنده باشد. اینکه اشخاص پس از استفاده از توالت فرنگی، روکش یکبار مصرف را به حال خود رها نکنند و داخل سطل زباله بیاندازند نیز موضوعی است که ممکن است همه افراد رعایت نکنند و باعث آلودگی و به هم ریختگی سرویس بهداشتی شوند. بنابراین توالت فرنگی اتوماتیک در بازار ایران عرضه شد.

کاور زن توالت فرنگی یا دستگاه رول اتوماتیک توالت فرنگی 

برای حل مشکلات مربوط به کاور و روکش توالت فرنگی  نیز محصولی منحصر به فرد و ویژه ارائه شده است. دستگاه روکش اتوماتیک توالت فرنگی، کالایی است که در اکثر کشورهای توسعه یافته جزء لاینفک سرویس های فرنگی است.

مکانیزم عملکرد این دستگاه بدین صورت است که پس از نصب بر روی سرویس فرنگی، به طور اتوماتیک، پوشش نایلونی مخصوصی را در قسمت تماس بدن با توالت فرنگی قرار می دهد تا هنگام استفاده، از تماس مستقیم بدن با سطح نشیمن جلوگیری شود. قبل از استفاده، با فشردن دکمه یا قرار دادن دست در مقابل حسگر دیواری، دستگاه به صورت اتوماتیک، پوشش را تعویض کرده و رول جدیدی را جایگزین می سازد.

ویژگی های دستگاه کاور زن توالت فرنگی ایرانی 

  1.  قابلیت کارکرد با برق شهری و باتری به صورت توامان
  2.  باتری قابل استفاده برای 2000 بار چرخش رول در هر شارژ 6 ساعته
  3.  قابلیت تعویض رول به روشهای متنوع برحسب مدل دستگاه: سنسور تعویض، دکمه فشاری و ریموت کنترل
  4.  مجهز به میکروکامپیوتر و چراغ آلارم (جهت نشان دادن تمام شدن رول، خالی شدن شارژ باتری و خرابی دستگاه)
  5.  مجهز به درب آرام بند
  6.  ضد آب
  7. خودبرش (بدون تیغه) و درنتیجه، حذف مشکلات ناشی از کندی تیغه
  8.  نشیمن مقاوم
  9. و …

کاور زن توالت فرنگی چیست؟ + دستگاه رول اتوماتیک توالت فرنگی

مزایای دستگاه رول اتوماتیک توالت فرنگی

از جمله مزایای استفاده از دستگاه روکش توالت فرنگی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

– استفاده از سرویس فرنگی بدون خطر ابتلاء به بیماری های عفونی و قارچی

– مناسب سرویس های عمومی هتلها، شرکتها، رستورانها، مراکز درمانی، اماکن ورزشی، مجتمع های اداری و تجاری و …

– قیمت بسیار مناسب نسبت به کارایی بالای دستگاه و سهولت کارکرد

– نصب بسیار سریع و آسان و قابلیت جابجایی

– کم هزینه بودن رول مصرفی

– جلوگیری از ایجاد جرم و رسوبات در سطح سرویس فرنگی

در واقع، به واسطه دستگاه روکش بهداشتی توالت فرنگی، علاوه بر حفظ بهداشت فردی، پاکیزگی و تمیزی سرویس بهداشتی خود را نیز شاهد خواهید بود.

همچنین رولهای نایلونی مورد استفاده در دستگاه های کاور زن توالت فرنگی جزو کالاهای سبز و حامی محیط زیست به حساب می آید. ضمن اینکه خاصیت آنتی باکتریال آن، مانع از ایجاد هرگونه حساسیت پوستی برای شخص استفاده کننده می شود. از این رو تاکید می گردد جهت حفظ سلامت افراد و از سوی دیگر، جلوگیری از فشار آمدن به موتور و بورد دستگاه، از رولهای متفرقه به هیچ عنوان استفاده نگردد.

کاور زن توالت فرنگی چیست؟ + دستگاه رول اتوماتیک توالت فرنگی

قابلیت های کاور زن توالت فرنگی

  • ابعاد مناسب استفاده در اکثر توالت فرنگی!

این رول باز کن که روی نشیمنگاه توالت فرنگی قرار داده می شود دارای ابعاد استانداردی که اکثر توالت فرنگی ها دارند( طول:480میلیمتر عرض:160میلیمتر ارتفاع:540میلیمتر ) است که بدون نگرانی می توان آن را خریداری نمود.

  • سنسور چشمی اتوماتیک!

این رول بازکن با یک سنسور چشمی کار می کند به این صورت که با بردن دست جلوی سنسور رول حرکت کرده و تازه و بهداشتی می شود. (در صورت عدم نیاز به سنسور میتوان قسمتی از هزینه خرید دستگاه را کاهش داد)

  • دارای دکمه!

  بر روی بدنه (بالای دستگاه)  دکمه ای وجود دارد که در صورت عدم استفاده از سنسور نیز میتوان از آن استفاده نمود ،که وضعیت استفاده از آن با یک چراغ نمایش داده می شود.

  •  قرار گیری تعداد مناسب رول!

رول یکبارمصرف که در این دستگاه قرار می گیرد تعداد مناسب 70 بار می توان از آن استفاده کرد. جنس نایلون رول از جنس ضد حساسیت می باشد. 

  • کارکرد باتری قابل شارژ!

دستگاه رول باز کن اتوماتیک توالت فرنگی مطابق استاندارد های بین الملی به علت تماس با آب باسیستی از برق با ولتاژ کم استفاده شود. این مدل با یک باتری قابل شارژ 7 ولت که با یکبار شارژ تا 3000 بار قابل استفاده ، کار می کند. که قابل جدا شدن و شارژ توسط شارژر مخصوص است

  •  سیستم هوشمند هشداردهنده!

 دستگاه کاور توالت فرنگی دارای یک میکرو کامپیوتر است که وظیفه آن این است در زمان کم شدن باتری،بد کار گذاشتن رول،تمام شدن رول هشدار میدهد و کاربر را با یک چراغ قرمز مطلع می سازد.

در برنامه ریزی این تمام مدل های دستگاه نویسانی بعد از چرخش رول تا 30 ثانیه اجازه چرخشی مجدد رول داده نمیشود و این عمل کمک شایانی در حدر رفت رول دارد.

  • درب آرام بند!

دربی که روی کاور زن توالت فرنگی قرار گرفته است به صورت آرام و بیصدا بسته می شود و از کیفیت بالایی برخوردار است

  • ضد آب

این دستگاه ضد آب بوده ولی بایستی احتیاط شود که آب مستقیم بر روی دستگاه پاشیده نشود. 
 

  • دارای گرمکن در ناحیه نشیمن گاه 

برخی مدل های کاور زن توالت فرنگی دارای گرمکن 38 درجه (دمای بدن ) می باشد .

قیمت توالت فرنگی اتوماتیک

قیمت کاور زن توالت فرنگی بستگی به قابلیت های آن متفاوت است. اما شما با هر بودجه ای می تواند کاور زن توالت فرنگی را تهیه کنید. توالت فرنگی اتوماتیک ایرانی مشابه توالت فرنگی اتوماتیک ژاپنی ساخته شده است که شما می توانید با قیمت مناسب آن را خریداری کنید.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید