اهواز از زیباترین مقاصد گردشگری در ایران به شمار می‌آید به همین جهت با ما همراه باشید تا درباره مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری اهواز بیشتر بدانیم.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری اهواز

سلام نو _ سرویس گردشگری: اهواز، مرکز استان خوزستان و یکی از کلان شهرهای ایران است. این شهر ۱۸۵ کیلومتر مربع مساحت دارد و در ۱۲ متری از سطح دریا قرار گرفته است. طبق گزارش مرکز آمار کشور در سال ۱۳۹۵، شهر اهواز یک میلیون و ۳۰۲ هزار نفر جمعیت دارد. آب و هوای اهواز بسیار گرم است و در روزهای گرم سال دمای آن تا حدود ۵۰ درجه سانتی گراد هم گزارش شده است. در ادامه به تعدادی از جاذبه های مهم اهواز می‌پردازیم.

جاذبه های گردشگری مهم در اهواز

رود کارون

مسلما در میان جاذبه های گردشگری شهر اهواز، اولین جایی که هوس رفتن به آنجا به سرتان خواهد زد، رود کارون خواهد بود. اینجاست که با خود زمزمه می کنید: لب کارون، چه گلبارون، ... . این را بدانید که دم غروب ها رفتن به کارون و نگاه کردن غروب خورشید را در جایی دیگر نمی توانید تجربه کنید. جاده ی ساحلی که در اینجا قرار دارد، برای شما این امکان را ایجاد کرده است که به پیاده روی بپردازید. همانطور که می دانید رود کارون از کوههای سیستان و بلوچستان سرچشمه می گیرد و اهواز را به قسمت غربی و شرقی تقسیم می کند.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری اهواز

امروزه این رود نماد اهواز است. زمانی همین رود، بزرگترین و پرآب ترین رودخانه ی ایران به حساب می آمد. اما امروزه در معرض خشکسالی و کم آبی است.

آبشار کارون

آبشار کارون بزرگترین آبشار مصنوعی در کل خاورمیانه است. این آبشار در کناره های پل هفتم اهواز و روی رودخانه ی کارون نصب شده است. قوس داخلی این آبشار ۱۵۰ متر و قوس خارجی آن حدود ۲۰۰ متر است. در اهواز این آبشار را با نام آبشار رنگین کمان هم می‌شناسند. فواره‌های آب این آبشار توسط ۷۵۰ عدد لامپ ال‌ای‌دی و ۸۰ عدد نورافکن به صورت بسیار زیبایی نورپردازی می‌شوند و بر زیبایی های این آفشار می‌افزایند.

بازار عبدالحمید

از دیگر جاذبه های گردشگری شهر اهواز که پیشنهاد می کنیم از آن بازدید کنید، این بازار است. اینجا قدیمی ترین بازار اهواز است که زمانی بازار اصلی و مرکز خرید شهر به حساب می آمده است. قدمت این بازار را بیش از یک قرن می دانند. شاید این روزها کمی خلوت و قدیمی به نظر برسد اما کسبه ی خیلی باحال و فضایی متفاوت را در این جا شاهد خواهید بود. برای همین در سفرهای خود به اهواز حتما به این بازار نیز سری بزنید.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری اهواز

بازار کاوه

قدمت این بازار نیز به زمان پهلوی برمی گردد. انواع مایحتاج زندگی از جمله خوراکی ها، ماهی، میگو، سوغاتی، میوه و سبزی تازه، حلوا شکری، بوی ترشی هایی که دیوانه تان می کند، را می توانید اینجا پیدا کنید. برای همین در کنار گشت و گذار در میان جاذبه های گردشگری شهر اهواز، حتما به بازار کاوه نیز بروید و از ادویه های خوش عطر این بازار به عنوان سوغات برای عزیزان خود، خرید کنید.

جالب‌ترین و مهم‌ترین جاذبه‌های اهواز

بنای معین التجار

در گذشته کاروانسرایی بوده که در بافت قدیمی شهر اهواز قرار دارد. جالب است نه؟ اینکه بنایی که روزی برای گذر موقت باربران احداث شده، امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری شهر اهواز تبدیل شده است. کاروانسراها بخش مهمی از تاریخ و معماری ایران ما را تشکیل می دهند که در بهترین شهرهای توریستی ایران شاهد تعدادی از زیباترین آنها هستیم. گفته می شود که بنای معین التجار را در زمان ناصرالدین شاه ساخته اند.

پل معلق

از دیگر جاذبه های گردشگری شهر اهواز که آن را در بسیاری از مستندها و فیلم ها نیز دیده اید، پل معلق یا پل سفید می باشد.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری اهواز

این پل را یکی از مهمترین نمادهای شهر اهواز می دانند. تاریخ ساخت آن به سال 1315 برمی گردد. آیا می دانید که گفته می شود، پل سفید اهواز، اولین پل معلق ساخته شده در ایران است؟! به روی این پل بروید و عکس های بسیار زیبا و هنری از کارون و غروب آفتاب بگیرید.

دانشگاه سه گوش (دانشکده ادبیات)

این دانشگاه را در کرانه ی رود کارون ساخته اند. در طول دوره های مختلف تاریخی استفاده های مختلفی از آن شده است. یکبار ساختمان بانک مرکزی، یکبار استانداری، یکبار به اشغال متفقین درآمد و در نهایت به دانشکده تبدیل شد. ساخت و معماری این دانشکده بسیار زیباست و پر و خالی های استادانه ای دارد.

کلیسای سورت مسروپ

از دیگر جاذبه های گردشگری شهر اهواز می توان به این کلیسا اشاره کرد که به زیبایی تمام حفظ شده است. آدرس این کلیسا در محله های مرکزی اهواز است. تاریخ ساخت آن به سال 1237 و به دست ترداد داویدیان برمی گردد.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری اهواز

موزه هنرهای معاصر

بله در تهران نیز موزه ای به همین نام وجود دارد. جاذبه های گردشگری شهر اهواز شامل اماکن فرهنگی مانند موزه ها نیز می شود. موزه هنرهای معاصر اهواز را در سال 1338 در دو طبقه ساخته اند. معماری و ساخت این بنا بسیار ارزشمند است. در داخل این موزه 70 اثر هنری نگهداری می شود. اگر به هنر و زیبایی های آن علاقه دارید، حتما از این موزه دیدن کنید. در اینجا هر از گاهی کارگاهها، سمینارهای هنری و دوره های مختلف برگزار می شود.

موزه خراطی اهواز

این موزه، اولین موزه تخصصی ایران است که ثبت جهانی یونسکو شده است. موزه خراطی همانطور که از نامش پیداست در مورد صنایع چوبی است. در این موزه بیش از ۴۰۰ اثر از آثار استاد خراطی، آقای عبدالرحیم فروتن ، جمع آوری شده است.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمدرضاآیتی DE ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 0
    سرچشمه کارون سیستان وبلوچستان.؟؟؟؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید