گشت و گرد در دل طبیعت گرگان رضایت‌بخش و دوست داشتنی است به همین جهت با ما همراه باشید و درباره مهم‌ترین جنگل‌ها و پارک جنگلی‌های گرگان بدانید.

مهم‌ترین جنگل‌ها و پارک جنگلی‌های گرگان

سلام نو _ سرویس گردشگری: گرگان و استان گلستان از جمله مناطقی است که در اثر تخریب جنگل‌ها و تبدیل جنگل به زمین‌های کشاورزی، آسیب‌های زیادی از سیل دیده است. با این وجود هنوز گرگان زیبایی‌های محیطی و شهری فراوانی دارد.

با اهمیت‌ترین جنگل‌های گرگان

جنگل شصت کلا

جنگل شصت کلا در ۶ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان واقع است و در نقاط بکر و دور از دسترس آن، جانوران وحشی و درنده دیده می‌شود. در کف تاریک جنگل و در کنار درختان نیز می‌توان انواع قارچ‌های رنگارنگ و بعضا سمی را یافت که بسیاری از آن‌ها خواص دارویی و صنعتی مهمی دارند. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری گرگان در این منطقه آبشار شصت کلاته است که در انتهای جنگل قرار گرفته است. از امکانات رفاهی نیز می‌توان به آب آشامیدنی، استراحتگاه، آلاچیق، فروشگاه مواد غذایی و سرویس بهداشتی اشاره کرد. بهترین زمان بازدید از این منطقه بهار و تابستان است.

جنگل توسکستان

جنگل توسکستان که از جاهای دیدنی گرگان به شمار می‌رود، بخشی از محدوده پارک ملی هیرکانی است و بیشتر با درختان توسکا، اورس و بلوط پوشیده شده است.

مهم‌ترین جنگل‌ها و پارک جنگلی‌های گرگان

جاده توسکستان یکی از جاده‌های زیبای پاییزی ایران محسوب می‌شود که در مسافتی ۳۰ کیلومتری از میانه جنگل توسکستان می‌گذرد و بهشتی رویایی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. جوش‌وخروش ابرهای مواج در ارتفاعات منطقه جنگلی توسکستان و خلق اقیانوسی از توده‌های مه یکی از کم‌نظیرترین چشم‌اندازهای طبیعی ایران در جاده گرگان-شاهرود به حساب می‌آید که برای هر بیننده‌ای شگفت‌آور است.

پارک‌های جنگلی مهم در گرگان

پارک جنگلی قرن آباد

اگر در ایام عید و تعطیلات نوروزی تصمیم گرفته اید که به سمت شهر گرگان حرکت کنید و از جاهای دیدنی آن بازدید کنید، باید مدنظر داشته باشید که حتما سری به پارک جنگلی قرن آباد بزنید. این پارک جنگلی در ۲۰ کیلومتری شرق گرگان قرار گرفته است و در جاده ی گرگان -فاضل آباد می توانید، آن را پیدا کنید. جالب است که بدانید برای زیارت هم می توانید به امام زاده ای که در این منطقه وجود دارد سر بزنید. بدون شک گذراندن وقت در یک پارک جنگلی با برگ های سرسبز و منظره ای رویایی برای شما هم بسیار جذاب خواهد بود! پس وقت را تلف نکنید و ماشین را روشن کنید تا به سمت این جاذبه ی گردشگری بروید.

مهم‌ترین جنگل‌ها و پارک جنگلی‌های گرگان

پارک جنگلی النگ دره

سفری که بدون بازدید از این مکان و منظقه ی گردشگری به گرگان باشد، عملا سفری ناقص و بدون دستاورد است که حتما از آن پشیمان خواهید شد و حسرت می خورید که چرا به این جاذبه ی دیدنی و مکان گردشگری سر نزدید.

این پارک جنگلی بسته به این که در کدام فصل و یا ماه سال به آن سر می زنید، رنگ و شکل متفاوتی به خود می گیرد و برای عاشقان طبیعت، همیشه جذابیت خاص خود را دارید. این پارک جنگلی به دلیل زیبایی خود در تمامی ایام سال، شهرت و محبوبیت فراوان، قرار داشتن در لیست بهترین جاهای دیدنی گرگان، امکانات رفاهی بالا و متنوع برای مسافران و گردشگران باید حتما مورد توجه شخص یا اشخاصی که به گرگان سفر می کنند، قرار بگیرد.

اگر دوست دارید که به سمت این پارک جنگلی حرکت کنید و از آن بازدید کنید، کافی است که از سمت مرکز شهر گرگان به سمت جنوب آن حرکت کنید و خود را به جنوب غربی شهر برسانید! در اینجا نزدیک پارک جنگلی ناهارخوران گرگان قادر هستید که طبیعتی زیبا و چشمگیر را مشاهده کنید.

مهم‌ترین جنگل‌ها و پارک جنگلی‌های گرگان

پارک جنگلی ناهارخوران

آخرین بخش از جاهای دیدنی گرگان را به پارک جنگلی ناهارخوران اختصاص داده ایم تا با بررسی و دادن توضیحات کافی در مورد آن، پرونده ی جاذبه های گردشگری مرکز استان گلستان را ببندیم و اطلاعات شما را تکمیل کنیم! این پارک جنگی دارای جاهای دیدنی، تفریحات، امکانات خاص و متنوع است!

از جمله دلایلی که باعث می شود، شما سختی راه را بر جان خود بخرید و به این جاذبه ی گردشگری سری بزنید، داشتن امکانات رفاهی مانند آلاچیق، زمین بازی، رستوران، پارکینگ، شهرت ملی و جهانی این منطقه و پارک، آب و هوای بی نظیر، قدمت ۴۰ میلیون ساله آن و … است. به صورت کلی برای همه ی انسان ها جالب است بدانند که در زمان دایناسورها چه جنگل هایی بر روی زمین وجود داشته است و به چه شکل بوده اند. ناهارخوران با وسعتی در حدود ۳۰۰ هکتار به عنوان یکی از بزرگترین پارک های جنگلی شناخته می شود که اکثر امکانات رفاهی مورد نیاز گردشگران را فراهم کرده است.

مهم‌ترین جنگل‌ها و پارک جنگلی‌های گرگان

جهان‌نما

مرکز تفریحی جهان‌نما با برخورداری از طبیعت زیبا و جانوران وحشی، از منابع باارزش استان گلستان است. که در مناطق مرتفع جنوب شهرستان گرگان و جنوب شرقی شهرستان کردکوی، در رشته‌کوه‌های البرز قرار گرفته است. بخش مهم آن در حوزه شهرستان کردکوی و ناحیه شرقی آن در حوزه شهرستان گرگان قرار دارد. در منطقه حفاظت‌شده جهان‌نما غاری به همین نام وجود دارد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید