خیابان بومانا از دیگر مناطق گردشگری جمهوری تاتارستان و از مهم‌ترین خیابان‌های توریستی و مخصوص عابرین پیاده است. این خیابان تفریحی رستوران‌های متعددی دارد. نقاشان و هنرمندان خیابانی در آن مستقر هستند و

خیابان بومانا  جمهوری تاتارستان

سلام نو-سرویس گردشگری: جمهوری تاتارستان یکی از استان‌های کشور روسیه و محل زندگی قوم تاتار ترک تبار است. این جمهوری روسیه شامل جاذبه‌های گردشگری، اماکن تاریخی و دیدنی بسیاری است که گردشگران فراوانی برای بازدید از آن‌ها راهی این منطقه می‌شوند. اگر شما نیز قصد دارید در آینده‌ای نزدیک سفری جذاب به کشور روسیه و جمهوری تاتارستان تجربه کنید، بهتر است اطلاعات مفیدی راجع به مناطق گردشگری جمهوری تاتارستان کسب کنید. در ادامه همراه ما باشید.

دریاچه گلوبوی

مناطق گردشگری جمهوری تاتارستان + عکس

دریاچه گلوبوی یکی از مناطق گردشگری جمهوری تاتارستان است که دمای آن در تمام طول سال در حدود چهار درجه سانتی‌گراد باقی می‌ماند. پیرامون دریاچه گلوبوی که عمقی برابر با ۱۸ متر دارد را درختان انبوه و جنگل سرسبز و زیبایی احاطه کرده‌اند. هنگام بازدید از این دریاچه انبوه پشه‌هایی را که در اطراف آن پرسه می‌زنند را در نظر داشته باشید.

صومعه و برج اسپاسکایا

مناطق گردشگری جمهوری تاتارستان + عکس

صومعه و برج اسپاسکایا از دیگر مناطق گردشگری جمهوری تاتارستان و در مجموعه ارگ کرملین است که به عنوان ورودی اصلی این مجموعه شناخته می‌شود. این برج که به نام صومعه اسپاسکی نیز نامیده می‌شود در قرن شانزدهم میلادی توسط معمار بزرگ پوستنیک بنا نهاده شد و ساعت روی برج نیز در قرن ۱۸ ساخته شده است. کلیسای اسپاسکی در سال ۱۹۳۰ تخریب شد و فقط دروازه برج ساعت آن باقی ماند.

خیابان بومانا

مناطق گردشگری جمهوری تاتارستان + عکس

خیابان بومانا از دیگر مناطق گردشگری جمهوری تاتارستان و از مهم‌ترین خیابان‌های توریستی و مخصوص عابرین پیاده است. این خیابان تفریحی رستوران‌های متعددی دارد. نقاشان و هنرمندان خیابانی در آن مستقر هستند و آثار خود را به بازدیدکنندگان و گردشگران عرضه می‌کنند. آب‌نماها و بناهای یادبود زیادی نیز در این مکان هستند که اهالی شهر و گردشگران از آن‌ها استقبال می‌کنند و کنار آنها عکس یادگاری ثبت می‌کنند. علاوه بر این بناهای یادبود و آب‌نماها، این خیابان میزبان جاذبه‌های تاریخی متعددی از جمله یک کلیسای جامع که به سبک باروک ساخته شده است و یکی از خوانندگان مشهور اپرا، در این کلیسا غسل تعمید داده شده و به یاد او، تندیسی از این خواننده در نزدیکی این کلیسا نصب شده است. برج ناقوس کلیسا نیز به سبک روسی با آجرهای قرمز خوش رنگ ساخته شده و حتی از خود کلیسا نیز در بین اهالی و گردشگران مشهورتر است.

کلیسای مقدس بشارت

مناطق گردشگری جمهوری تاتارستان + عکس

کلیسای مقدس بشارت از دیگر مناطق گردشگری جمهوری تاتارستان و از کلیساهای ارتدوکس شهر کازان است. گفته می‌شود معمار این کلیسا پوستنیک یاکولف، معمار کلیسای جامع سنت باسیل در مسکو نیز است و در سال ۱۵۶۱ میلادی ساخته شد. کلیسای بشارت در طول قرن‌ها بارها تخریب شد و شاید بتوان گفت ۶ بار تحت بازسازی و مرمت قرار گرفته است. اما آخرین بار در دهه ۱۹۹۰ میلادی آن را بازسازی و در سال ۲۰۰۵ برای عموم بازگشایی شد.

موزه کودکی خوشحال

مناطق گردشگری جمهوری تاتارستان + عکس

موزه کودکی خوشحال از جذاب‌ترین مناطق گردشگری جمهوری تاتارستان است که به سبک زندگی اجتماعی شهر کازان می‌پردازد. در این موزه اشیای قدیمی جالب از دوران شوروی دیده می‌شود که می‌توان آن‌ها را از نزدیک لمس کرد. البته موزه کودکی خوشحال فقط به اشیای مرتبط با کودکان و دوران زیبا و هیجان‌انگیز کودکی اختصاص دارد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید