جمهوری تاتارستان شامل جاذبه‌های گردشگری، اماکن تاریخی و دیدنی بسیاری است که بازدید از آن‌ها گردشگران را با تاریخ و فرهنگ غنی این قوم و منطقه آشنا می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به جاذبه‌های گردشگری جمهوری تاتارستان در ادامه همراه ما باشید.

برج ناقوس کلیسای اپیفنی

سلام نو-سرویس گردشگری: تاتارها یکی از بزرگترین قوم‌های ترک‌زبان هستند که در سراسر کشور روسیه و برخی دیگر از جمهوری‌های آسیای مرکزی و قفقاز پراکنده‌اند. از این رو، جمهوری تاتارستان یکی از جمهوری‌های روسیه و پایتخت آن شهر کازان است. جمهوری تاتارستان شامل جاذبه‌های گردشگری، اماکن تاریخی و دیدنی بسیاری است که بازدید از آن‌ها گردشگران را با تاریخ و فرهنگ غنی این قوم و منطقه آشنا می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به جاذبه‌های گردشگری جمهوری تاتارستان در ادامه همراه ما باشید.

موزه هرمیتاژ کازان

سفری به جمهوری تاتارستان + عکس

موزه هرمیتاژ کازان یکی از جاذبه‌های گردشگری جمهوری تاتارستان و از بناهای تاریخی و معماری مجموعه ارگ کرملین کازان است. بنای موزه هرمیتاژ با مساحت تقریبی ۱,۰۰۰ مترمربع در قرن ۱۹ ساخته شد و در سال ۲۰۰۵ موزه کازان افتتاح شد. در این موزه مناطق نمایشگاهی، سالن‌های سخنرانی، اتاق‌های اطلاعاتی و کلاس‌های کامپیوتر برای درک بهتر مفاهیم تاریخی ساخته شده است.

مسجد مرجانی کازان

سفری به جمهوری تاتارستان + عکس

مسجد مرجانی کازان از دیگر جاذبه‌های گردشگری جمهوری تاتارستان است که در قسمت پایینی دریاچه کابان شهر کازان قرار دارد که ساخت آن از سال ۱۷۶۶ میلادی آغاز و در سال ۱۷۷۰ به پایان رسید. مسجد مرجانی کازان به دستور کاترین دوم ساخته شد و به افتخار امام جماعت آن زمان با نام شهاب الدین مرجانی، مسجد مرجانی نامگذاری شد. مسجد مرجانی کازان دو طبقه تک مناره‌ای است و فضای داخلی آن از معماری سن پترزبورگ، نقاشی های تزئینی باروک و تاتار الهام گرفته است.

موزه تاریخ طبیعی کازان

سفری به جمهوری تاتارستان + عکس

موزه تاریخ طبیعی کازان از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جمهوری تاتارستان و از معدود جاذبه‌هایی است که کودکان نیز از دیدن آن لذت می‌برند. نمایشگاه‌های دائمی این موزه اطلاعات جالبی در مورد تاریخچه‌ زمین‌شناسی و جغرافیایی کازان، معدن، پوشش گیاهی و جانوری شهر کازان در اختیار بازدیدکنندگان می‌گذارد. طبقه‌ همکف موزه، شامل بخشی در مورد نجوم و پیدایش زمین، معادن و شیوه‌ استخراج آن‌ها وجود دارد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این موزه در مورد طلای سیاه یا نفت است. طبقه‌ دوم نیز به حیات وحش اختصاص دارد و در این قسمت می‌توانید از فسیل و اسکلت‌های جانداران مختلف بازدید کنید. اسکلت دایناسور و ماموت در این بخش به نمایش درآمده که معمولا در مرکز توجه کودکان قرار می‌گیرد.

برج ناقوس کلیسای اپیفنی

سفری به جمهوری تاتارستان + عکس

برج ناقوس کلیسای اپیفنی از دیگر جاذبه‌های گردشگری جمهوری تاتارستان است که بر اساس سبک روسی با آجرهای قرمزرنگ ساخته شده و حتی از خود کلیسا مشهورتر است. برج ناقوس که در خیابان بومانا قرار دارد یکی از بناهای نمادین شهر کازان است و گردشگران بسیاری برای ثبت عکس یادگاری با این برج به این منطقه سر می‌زنند. قدمت برج به قرن ۱۹ میلادی بازمی‌گردد و بازدیدکنندگان می‌توانند برای دیدن مناظر دیدنی شهر به بالای برج رفته و از چشم‌انداز شهر لذت ببرند.

موزه سبک زندگی شوروی

سفری به جمهوری تاتارستان + عکس

موزه سبک زندگی شوروی از جالب‌ترین و غیرمعمول‌ترین جاذبه‌های گردشگری جمهوری تاتارستان است. انواع اشیای قدیمی از دوران اتحاد جماهیر شوروی در این موزه‌ دو طبقه نگهداری می‌شود که در میان اشیای به نمایش درآمده می‌توان انواع اسباب‌بازی‌های قدیمی، وسایل و تجهیزات و دوربین‌های قدیمی، شیشه‌ها و بطری‌های نوشیدنی و حتی لباس‌هایی پیدا کرد که بتوان با آنها عکس گرفت. تقریبا همه‌ اشیای موزه را می‌توان از نزدیک لمس کرد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید