بخش تماشایی لاهیجان مناظر طبیعی آن است از این رو با ما همراه باشید تا بیشتر درباره زیباترین جنگل‌ها و تالاب‌های لاهیجان بدانیم.

زیباترین جنگل‌ها و تالاب‌های لاهیجان

سلام نو _ سرویس گردشگری: لاهیجان را به عروس گیلان می‌شناسیم که سرسبزی و خرمی مناطق و آب‌وهوای مطبوع و دلنشین آن، این شهر را دوست‌داشتنی و زیبا برای گردش و سفر کرده است. منطقه لاهیجان از شمال به دریای خزر، از شرق به لنگرود، از جنوب به دیلمان، از جنوب غربی به سیاهکل و از غرب به آستانه اشرفیه محدود می‌شود. این شهر در یک ناحیه کوهپایه‌ای قرار گرفته است. این شهر با قدمتی ۸۰۰ ساله، پر از زیبایی‌های طبیعی، جنگل و تالاب‌های متفاوت است که تمام این زیبایی‌ها مسافران زیادی را به سمت خود می‌کشانند.

زیباترین جنگل‌های لاهیجان

جنگل عطاکوه

یکی از مناطق گردشگری این منطقه جنگل عطاکوه می باشد که ابتدای آن تا روستا ۵۰۰ متر فاصله دارد. این جنگل دارای یک جاده کوهستانی خاکی و پیچ در پیچ است‌ که همین جاده یکی از جذابیت‌های آن محسوب می شود. قله عطا کوه با ارتفاع حدود ۷۰۰ متر از سطح دریا به لنگرود و لاهیجان مشرف است. بر روی قله عطاکوه دکل‌های مخابراتی رادیو، تلویزیون و مخابرات قرار دارد که به همین علت اهالی منطقه به این قله، دکل می‌گویند. برای دسترسی به این قله باید از میان باغ‌ها و جنگل گذر کرد.

زیباترین جنگل‌ها و تالاب‌های لاهیجان

عطاکوه از جاذبه های گردشگری لاهیجان است که در دل جنگل‌ها و باغات چای این شهرستان قرار دارد. این جاذبه طبیعی و گردشگری خاستگاه گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است که در این منطقه وجود دارند.

جنگل صفرا بسته

جنگل صفرا بسته از دیگر جاذبه‌های گردشگری لاهیجان است که در روستای صفرا بسته و در ۱۲کیلومتری شمال شرقی شهرستان آستانه اشرفیه واقع شده است. این جنگل طبیعتی بکر دارد و گونه‌های متنوع گیاهی را می‌توان در آن پیدا کرد. قسمت وسیعی از پوشش گیاهی این جنگل را درخت‌های توسکا تشکیل می‌دهند. این درختان مثل سربازان منظم، به‌ طور یکنواخت در کنار جاده آسفالت، قد رعلم کرده و با ایجاد جاده‌ای تونلی، نمای بسیار زیبایی به این جنگل بخشیده‌اند.

علاوه بر این‌ها صنوبر گیلان، لرگ، طوس، سرو، بید، تبریز و انجیر از دیگر درختانی هستند که در این جنگل وجود دارند. در جنگل صفرا بسته احتمالا بتوانید روباه، شغال و گراز هم ببینید. پس مراقب خودتان باشید و شب را تنها در این جنگل نگذرانید.

زیباترین جنگل‌ها و تالاب‌های لاهیجان

جنگل تاریک لاهیجان

همه جاهای دیدنی لاهیجان که تا به الان راجع به آن صحبت کردیم به یک طرف، جنگل تاریک لاهیجان هم یک طرف. این جنگل جذاب همان‌طور که از نامش مشخص است، یک جنگل معمولی نیست و دنیای اسرارآمیز و هیجان‌انگیزی دارد. درختان سر به فلک کشیده این جنگل، از ورود نور خورشید به داخل جنگل جلوگیری می‌کنند و تنها در بخش‌هایی از جنگل، شیارهایی از نور خوشید وارد جنگل می‌شود و فضای اعجاب‌انگیزی را ایجاد می‌کند.

اگر عاشق ماجراجویی و دیدن جاهای ترسناک هستید، در نوشته‌ای به معرفی ترسناک ترین جاهای ایران برای سفر گفته‌ایم. برای رسیدن به جنگل تاریک لاهیجان در جاده لاهیجان لنگرود پس از ۵ کیلومتر، باید وارد جنگل شوید و بعد از طی‌کردن یک مسیر ۲ ساعته، به جنگل تاریک می‌رسید.

برای بازدید از این جنگل، حتماً وسایل کمپینگ و سایر وسایل موردنیاز در جنگل را با خود همراه داشته باشید.

زیباترین جنگل‌ها و تالاب‌های لاهیجان

پارک جنگلی میرصفا

لاهیجان شهری جنگلی است. همین توضیح کوتاه کافی است تا حدس بزنید که در سراسر این شهر آثاری از جنگل و سرسبزی مشاهده می‌شود. میان شلوغی شهر لاهیجان و در حوالی خیابان شقایق هم یک بوستان جنگلی سرسبز خودنمایی می‌کند. البته این پارک جنگلی به هیج عنوان مصنوعی یا ساخته دست بشر نیست و در واقع این منطقه از دیرباز جنگل بوده است، اما به دلیل نگرانی‌هایی که نسبت به آسیب رسیدن به این منطقه جنگلی وجود داشت، در سال ۹۵ به یک مجموعه توریستی تبدیل شد.

زیباترین جنگل‌ها و تالاب‌های لاهیجان

تالاب‌های خوش منظر لاهیجان

تالاب سوستان

حتما تا به حال آوازه تالاب‌ها و گل‌های نیلوفر به گوش شما هم رسیده است. حال تصور کنید که تالابی تصویر، نمای کوچکی از همان تالاب سوستان لاهیجان است که در حاشیه روستای سوستان در دهستان نیل لاهیجان قرار دارد. این تالاب با منظره‌های رنگارنگ و بکر در طول چهار فصل، زیستگاه پرندگان و آبزیان بسیار گوناگونی است.

البته همه جذابیت‌های سفر به این تالاب در خود تالاب خلاصه نمی‌شود؛ چون مسیر رسیدن به تالاب از جاهای دیدنی لاهیجان را شگفتی‌های طبیعت فرا گرفته است. با توجه به این‌که اگر مسافر استان گیلان باشید قطعا بزرگ‌ترین هدف شما لذت بردن از طبیعت و شگفتی‌هایش است، هرگز تماشای مناظر جذاب تالاب سوستان را از دست ندهید.

زیباترین جنگل‌ها و تالاب‌های لاهیجان

تالاب بین‌المللی امیرکلایه

شمال لاهیجان یکی از توریستی‌ترین نقاط شهر لاهیجان است. نگین این نقطه از لاهیجان هم بدون شک تالاب بین المللی امیر کلایه یا شاله کل است که هم جز مکان های دیدنی لاهیجان و هم یکی از تالاب‌های آب شیرین با ارزش کشور ایران به شمار می‌رود. این تالاب در عمق حدودا ۲ متری آب پدید آمده است و ۱۲۳۰ هکتار هم مساحت دارد.

شاله کل هر ساله در طی هر چهار فصل سال پذیرای هزاران گونه پرنده و ماهی مختلف است که در ماه‌هایی از سال در این تالاب زیست می‌کنند. نیلوفرهای آبی اما سفید رنگ به همراه پسته‌های دریایی یا «ثعله» معروف لاهیجان زیبایی این تالاب را در کنار تنوع جانوری ‌آن دو چندان کرده‌اند.

زیباترین جنگل‌ها و تالاب‌های لاهیجان

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید