لاهیجان پر از شگفتی است، اگر تمایل دارید بدانید جاذبه‌های شگفت‌انگیز لاهیجان کجاست با ما همراه باشید.

استخر لاهیجان

سلام نو _ سرویس گردشگری: یکی از شهرهای دیدنی با جاذبه‌های گردشگری فراوان در استان گیلان است که در شمال دیلمان قرار گرفته است. منطقه لاهیجان از شمال به دریای خزر، از شرق به لنگرود، از جنوب به دیلمان، از جنوب غربی به سیاهکل و از غرب به آستانه اشرفیه محدود می‌شود. این شهر در یک ناحیه کوهپایه‌ای قرار گرفته است. لاهیجان پوشیده از بوته‌های چای و بوی خوش بهار نارنج است که هر مسافر و حتی رهگذری را مست و شیدا می‌کند. همین طور این شهر با قدمتی ۸۰۰ ساله، پر از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی است که تمام این زیبایی‌ها مسافران زیادی را به سمت خود می‌کشانند.

جاذبه‌های طبیعی لاهیجان

شیطان کوه

یکی از جاهای دیدنی لاهیجان کوهی است در شرق شهر لاهیجان و در استان گیلان به نام شیطان کوه که از زیباترین کوه آبشارهای ایران است. در گذشته به این منطقه شاه‌نشین کوه می‌گفتند و برکه‌ای که ۲۰۰ متر عرض و ۷۰ متر طول داشت در جلوی آن بود که برای انبار کردن آب در امر آبیاری از آن استفاده می‌شد.یکی از مناطق دیدنی و معروف شهر لاهیجان، محوطه دیدنی و تفریحی شیطان کوه است.

جاذبه‌های شگفت‌انگیز لاهیجان کجاست؟

این کوه در واقع محلی برای جمع‌آوری آب مورد نیاز آبیاری مزارع بوده است. امروز برکه به دریاچه‌ای مصنوعی تبدیل شده که در میان آن جزیره‌ای وجود دارد و عمارت کوچکی در این جزیره خودنمایی می‌کند. این منطقه به دلیل وجود تله کابین، شهربازی، رستوران و امکانات دیگر تفریحی یکی از مهم‌ترین مراکز گردشی این منطقه است.

در دل شیطان کوه آبشاری مصنوعی ایجاد شده که آب آن از همین دریاچه که به استخر لاهیجان معروف است، تأمین می‌شود. منطقه خوش آب و هوایی که با آبشار و دریاچه‌ای به همین نام، گردشگر پذیرترین نقطه لاهیجان به حساب می‌آید .غاری قدیمی بین دو کوه وجود دارد که بر اثر گذشت زمان الآن تخریب شده یا این‌گونه اعلام شده و ورودی هایش مسدود است این کوه رو شیخان و بزرگان برای تفریح و شکار مورد استفاده قرار میدادند.

از غار برای رفتن به کوه مجاور استفاده میکردند ولی اجازه برای عموم از استفاده از این کوه داده نمیشد و مردم اطلاعی از وجود غار هم نداشتند. صداهایی هم که شنیده میشد صدایی بود که از انعکاس صدای باد و یا عبور و مرور بوده که شنیده میشده. به مرور زمان شیخان کوه با توجه به داستان‌هایی که مردم برای یکدیگر تعریف میکردند به شیطان کوه تغییر یافت.

جاذبه‌های شگفت‌انگیز لاهیجان کجاست؟

تالاب سوستان

از جاهای دیدنی لاهیجان و استان گیلان میتوان به تالاب ها که جلوه ی خاصی به این استان بخشیده اند نام برد. همچنین مکان های گردشگری زیبایی برای طبیعت دوستان هستند که با استقبال گردشگران مواجه می شوند، تالاب سوستان نمونه ای بارز از این تالاب ها است.سوستان یکی از روستا های دهستان لیل در بخش مرکزی شهرستان لاهیجان است که به خاطر تالابی که در نزدیکی این روستا معروف است. تالاب سوستان داری مناظر زیبا و بکری است و راه دسترسی به آن نیز هموار و راحت می باشد.

این مزیت باعث شده تا طبیعت دوستان و گردشگران استقبال جالبی از تالاب کنند و به تماشای زیبای های آن نشسته و از این همه زیبایی لذت ببرند.برای رفتن به تالاب سوستان چندین مسیر وجود دارد که کوتاهترین مسیر از میدان دانشگاه آزاد در شهر لاهیجان به سمت روستای سوستان است. همچنین مسیر میدان تربیت به سمت روستای سوستان نیز مناسب است. در طول مسیربا مناظر طبیعی و بی نظیری روبرو میشوید که اشتیاق دیدن تالاب را دو چندان می کند.در هنگام سفر به شهر سرسبز لاهیجان حتما از تالاب سوستان هم دیدن کنید چرا که این تالاب واقعا ارزش تماشا دارد.

جاذبه‌های شگفت‌انگیز لاهیجان کجاست؟

جاذبه‌های گردشگری لاهیجان زیبا

تله کابین لاهیجان

بام لاهیجان جایی است که تمام جذابیت‌های این بهشت سرسبز را یک‌جا برایتان به تصویر می‌کشد. شما می‌توانید پیاده از پایین به سمت بام از جاهای دیدنی لاهیجان بروید یا با ماشین از جاده کوهستانی به سمت بام روانه شوید، اما روش جذاب‌تری هم برای رسیدن به بام وجود دارد. تله کابین لاهیجان مسیری ۱۵۰۰ متری را طی ۲۰ دقیقه طی می‌کند و می‌تواند شما را به بالاترین قسمت‌های بام لاهیجان برساند.

در این تله کابین ابرها آن‌قدر نزدیک هستند که احساس می‌کنید اگر دستتان را از پنجره بیرون ببرید، می‌توانید آن‌ها را لمس کنید. از میان ابرها هم نوک شاخه درختان قد بلند به شما سلام می‌کنند و اگر کمی دورتر را تماشا کنید، محو زیبایی جاهای دیدنی لاهیجان که به یکباره در مقابل چشمانتان قرار گرفته‌اند، خواهید شد. مراقب باشید زیبایی منظره و تماشای آن، باعث نشود عکس گرفتن را فراموش کنید.

تله کابین لاهیجان با نام تله کابین احرار هم شناخته می‌شود و یک مجموعه تفریحی در لاهیجان است. در کنار ایستگاه‌های تله کابین، کافه، پارک بازی کودکان، شهربازی و بوفه‌های فروش خوراکی قرار دارد.

جاذبه‌های شگفت‌انگیز لاهیجان کجاست؟

این مجموعه از ۸ صبح تا ۸ شب فعال است، اما بهتر است در ساعات روشنایی روز از تله‌ کابین استفاده کنید تا بتوانید ۲۰ دقیقه به تماشای زیبایی‌های لاهیجان بنشینید. ایستگاه اول تله کابین، ایستگاه بام است و ایستگاه دوم آن با نام ایستگاه تاج خروس شناخته می‌شود.

استخر لاهیجان

در میان جاهای دیدنی لاهیجان، استخر لاهیجان را می‌توان مهم‌ترین همسایه شیطان کوه دانست. این استخر عظیم از جاذبه های گردشگری لاهیجان که به دستور شاه عباس صفوی ساخته شد، مساحتی در حدود ۱۷ هکتار و عمق ۴ متری دارد. وسط استخر را نیز جزیره‌ای زیبا در بر گرفته است که یک پل سیمانی آن را به بخش جنوبی استخر متصل کرده است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید