برای اینکه بدانیم چگونه به ییلاق ماسال برویم و از دیدنی های این شهر در فصل بهار و تابستان بازدید کنیم بهتر است که در این مطلب باهم باشیم.

چگونه به ییلاق ماسال برویم ؟

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر می خواهید یکی از سرسبزترین و بهترین شهرهای گیلان را مورد بازدید قرار دهید بهتر است که ماسال را فرموش نکنید. برای اینکه بدانیم چگونه به ییلاق ماسال برویم و تمامی ویژگی ها و مشخصات این شهر را بشناسیم، در ادامه توضیحاتی را بیان کرده ایم. در واقع شهر ماسال یکی از شهرهای استان گیلان به شمار می رود که زندگی در آن شبیه روستانشینی است ولی بافت شهری دارد. این ویژگی ماسال موجب شده که هر ساله افراد زیادی وارد این شهر زیبا شوند. زیباترین دیدنی هایی که مربوط به این شهر می باشند، ییلاقات ماسال هستند. شما می توانید یک شب اقامت در این ییلاقات داشته باشید و خاطره ای خوش برای خودتان رقم بزنید.

موقعیت جغرافیایی ماسال

موقعیت مکانی ماسال را باید به خوبی بشناسید تا وارد این شهر شده و از ییلاقات آن بازدید کنید. ماسال در ۶۰ کیلومتری تالش می باشد. در صورتی که بخواهید راه صومعه سرا برای رسیدن به ماسال انتخاب کنید باید ۵۵ کیلومتر طی نمایید. اگر می خواهید از تهران برای رسیدن به این شهر اقدام نمایید حدود ۶ ساعت در مسیر خواهید بود تا به مقصد برسید. شهر ماسال را به عنوان یکی از شهرهای کوهپایه ای در غرب گیلان به شمار می آورند که ییلاقات سرسبز و جنگل های انبوه زیادی دارد. گردشگران برای استراحت به این ییلاقات می روند تا از طبیعت این شهر لذت ببرند.

موقعیت مکانی ماسال به گونه ای است که از قسمت شرق با رشت همسایه می باشد و از قسمت غرب در همسایگی اردبیل قرار گرفته است. ماسال از قسمت شمال به رضوانشهر وصل می شود. آب و هوای این شهر به دلیل کوهستانی بودن خنک است و ییلاقات زیادی دارد. قبل از سال ۱۳۷۶ این شهر را به عنوان یکی از شهرستان های مستقل به شمار می آورند. در واقع آن را به عنوان یکی از بخش های تالش می دانستند. اما اکنون آن را به دو بخش شاندرمن و مرکزی تقسیم بندی کرده اند.

چگونه به ییلاق ماسال برویم و مسیریابی آن را یاد بگیریم ؟

اگر می خواهیم بدانیم که باید چگونه به ییلاق ماسال برویم، بهتر است که مسیریابی این شهر را به خوبی یاد بگیریم. در صورتی که می خواهید از شهر تهران وارد این شهر شوید باید از اتوبان تهران، قزون مسیرتان را دنبال نمایید. بعد از آنکه به شهر قزوین رسیدید با کمک تابلوهایی که در مسیر قرار دارند می توانید به سمت آزادراه قزوین، رشت حرکت نمایید. مسیرتان را قبل از اینکه به رشت برسید باید به سمت فومن، سراوان تغییر دهید. در این مسیر می توانید به ییلاقات ماسال برسید. در صورتی که نمی خواهید در مسیر گم شوید، باید از مسیریاب هایی که حرفه ای هستند استفاده کنید. بین تهران تا ماسال حدود ۳۷۰ کیلومتر را باید طی نمایید.

اگر می خواهید موقعیت مکانی ماسال را به خوبی یاد بگیرید باید در مورد مسیری که نیاز است طی نمایید، اطلاعات بیشتری کسب کنید. در صورتی که ترافیک در جاده نباشد می توانید به راحتی از شهر تهران خارج شوید و به ماسال برسید. اگر توقف کوتاه در مسیرتان داشته باشید حدود ۶ ساعت طول می کشد تا به مقصد برسید. در صورتی که صبح زود تهران را ترک کنید می توانید ناهار خود را در یکی از رستوران های زیبا ماسال میل نمایید. مسیر دسترسی به شهر ماسال و ییلاقات آن تا حدودی دشوار است، به همین دلیل از افراد محلی بهتر است که کمک بگیرید.

چگونه به ماسال سفر کنیم؟

سفر به ماسال از تهران

وقتی به ماسال رسیدیم در کجا اقامت داشته باشیم ؟

اکنون که به خوبی متوجه شدیم چگونه به ییلاق ماسال برویم، باید در مورد شرایط اسکان این شهر اطلاعات بیشتری به دست آوریم. در سفر به ماسال شما گزینه های زیادی را می توانید برای اقامت تان در نظر بگیرید. در ماسال سوئیت هایی که آپارتمانی هستند را اجاره می دهند. همچنین می توانید کلبه های چوبی که برای افراد محلی ماسال می باشند را اجاره کنید. اگر می خواهید در دل طبیعت ماسال باشید و به ارتفاعات این شهر بروید، بهتر است که در آنجا چادر بزنید و با دوستان تان اوقات خوشی را بگذرانید. در صورتی که می خواهید در مورد اقامتگاه اطمینان خاطر داشته باشید، باید قبل از سفر شرایط اقامت خود را در نظر بگیرید و سپس سفر کنید.

چگونه به ماسال سفر کنیم؟

سفر به ماسال

چگونه به ییلاق ماسال برویم و چه زمانی بهتر است که حرکت کنیم ؟

در صورتی که می خواهید از شهر ماسال بازدید کنید باید بهترین زمان بازدید از این شهر و ییلاقات آن را بدانید. به طور کلی باید به خوبی بدانید که موقعیت مکانی ماسال، کوهستانی می باشد. به همین دلیل در فصل پاییز و زمستان آب و هوای این شهر بسیار سرد می باشد. در فصل بهار و تابستان آب و هوای ییلاقات ماسال بی نظیر می باشد. بنابراین اگر به دنبال بهترین فصل برای رفتن به ماسال هستید حتما به شما فصل بهار و تابستان را پیشنهاد می دهیم. در فصل بهار و تابستان آب و هوای ییلاقات ماسال عالی است. همچنین شما می توانید طبیعت سرسبز و دیدنی ماسال را در این دو فصل بازدید نمایید. دقت داشته باشید که برای رفتن به این شهر و ییلاقات آن باید به خوبی مسیری که بیان کردیم را به درستی طی کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید