بادام، یک میان وعده محبوب است و اغلب به عنوان یک جزء افزودنی در دستور العمل انواع غذا یا کیک و دسر استفاده می شود و می تواند به عنوان جایگزینی برای محصولات لبنی نیز باشد.

دانستنی های جالب درباره بادام؛ خواص + معرفی انواع منوی غذایی

بسیاری از مردم، بادام را با آجیل اشتباه می گیرند، اما می دانند که یک دانه مغذی است. انواع بادام زمینی و بادام درختی خام، شور با بوداده شده، همه در آجیل وجود دارند.

مصرف بادام فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما خطراتی نیز ممکن است ایجاد کند؛ زیرا بسیاری از افراد ممکن است آلرژی داشته باشند. در این مطلب، برخی از فواید بادام برا سلامتی، خطرات و روش هایی که در آن بادام به عنوان جایگزینی برای سایر محصولات غذایی استفاده می شود، آورده شده است.

فواید بادام برای سلامتی چیست؟

خوردن بادام می تواند فواید بسیاری برای سلامتی به همراه داشته باشد؛ بادام سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و پروتئین است. برخی از مواد مغذی در بادام عبارتند از:

  • ویتامین E
  • منگنز
  • منیزیم
  • مس
  • ویتامین B۲

 بادام را می توانید در میان وعده هایتان یا در غذا یا کیک یا به همراه صبحانه مصرف کنید.

لازم به ذکر است که این خواص و فواید باعث شده اند کاشت نهال بادام و تولید میوه های مرغوب، یکی از کسب و کارهای پرسود باشد. باغداران می توانند با خرید نهال بادام، این میوه های پرخاصیت و پرفروش را تولید کرده و به ثروت باورنکردنی برسند.

۱-بادام می تواند کلسترول خون را کاهش دهد

یکی از فواید بادام برای سلامتی این است که چربی غیراشباع بالایی دارد، این چربی، سالم است و می تواند سطح کلسترول خون فرد را بهبود ببخشد. بادام همچنین بدون کلسترول است که آن را به یک میان وعده سالم تبدیل می کند و هرگز کلسترول بدن را افزایش نمی دهد.

تحقیقات نشان داده که بادام می تواند سطح ویتامین E را در پلاسما و گلبول های قرمز خون افزایش دهد و همچنین سطح کلسترول را کاهش دهد. مطالعه تحقیقاتی دیگری نشان داده است که بادام می تواند به افزایش یا حفظ سطح کلسترول HDL کمک کند، چیزی که به عنوان کلسترول "خوب" شناخته می شود. بادام، کلسترول بد را جذب کرده و به دفع آن نیز کمک می کند.

۲-بادام منبع خوبی از ویتامین E است

۲۸ گرم بادام حاوی حدود ۷ میلی گرم ویتامین E است که حدود نیمی از مصرف روزانه توصیه شده برای یک فرد است. ویتامین E، یک آنتی اکسیدان است که برای سلامت بینایی، خون، مغز و پوست ضروری است.

ویتامین E همچنین می‌تواند از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های اکسیداتیو مانند رادیکال‌های آزاد، که مولکول‌های ناپایداری هستند و می‌توانند در ایجاد بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی و سرطان نقش داشته باشند، محافظت کند.

۳-بادام می تواند به کنترل سطح قند خون سالم، کمک کند

از آنجایی که بادام، کربوهیدرات کمی دارد و حاوی چربی های سالم، فیبر و پروتئین بالایی است، باعث می شود که انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به دیابت باشد. بادام همچنین حاوی منیزیم است که به بدن در کنترل قند خون کمک می کند. حدود ۵۶ گرم بادام، تقریباً نیمی از مقدار توصیه شده روزانه منیزیم را تامین می کند.

کمبود منیزیم در بین بزرگسالان و حتی در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، یک کمبود رایج است. اصلاح کمبود منیزیم می تواند به شما کمک کند قند خون بدن خود را به سطح سالم کاهش دهید.

۴-بادام می تواند در حفظ فشار خون به شما کمک کند

کمبود منیزیم با فشار خون بالا مرتبط است. با این حال، منیزیم موجود در بادام، با تنظیم و کنترل فشار خون سالم مرتبط است. مطالعات نشان داده اند که وجود مقدار مناسب منیزیم در خون می تواند منجر به کاهش شدید سطح فشار خون شود. حفظ فشار خون سالم برای جلوگیری از حملات قلبی و سکته ضروری است.

۵-بادام برای پوست شما مفید است

چندین ماده مغذی در بادام وجود دارد که پوست شما را درخشان و سالم نگه می دارد. ویتامین E در بادام، از سلول های پوست در برابر رادیکال های آزاد، از جمله اشعه UV خورشید محافظت می کند. اسید لینولئیک که در بادام نیز یافت می شود، یک اسید چرب است و به جلوگیری از خشک شدن پوست کمک می کند.

روی و مس، هر دو در بادام وجود دارند و در سلامت پوست نیز نقش مهمی ایفا می کنند. روی، ماده مغذی است به کنترل هورمون هایی که باعث آکنه پوستی می شوند کمک می کند، در حالی که مس، تولید کلاژن را افزایش می دهد و از پوست در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کند.

آیا خوردن بادام می تواند خطرناک باشد؟

دانستنی های جالب درباره بادام؛ خواص + معرفی انواع منوی غذایی

اگرچه بادام می تواند یک میان وعده سالم باشد، اما خطرات مهمی ممکن است وجود داشته باشد که افراد با خوردن بادام، به آنها گرفتار می شود. این خطرات را در قسمت زیر برایتان ذکر کرده ایم:

واکنش آلرژیک:

واکنش آلرژیک، شایع ترین خطر در مورد خوردن بادام است. اگر فردی به آجیل، آلرژی یا حساسیت دارد، احتمالاً باید از مصرف بادام اجتناب کند.

تداخل دارویی:

اگر بیش از حد بادام می خورید، ممکن است از مقدار مناسب منگنز در مصرف روزانه خود که می تواند با برخی داروها تداخل داشته باشد، فراتر بروید. برخی از داروهایی که تحت تأثیر بادام شناخته شده اند عبارتند از داروهای فشار خون و آنتی بیوتیک ها.

مشکلات گوارشی:

بادام حاوی مقدار زیادی فیبر است و پرخوری بادام می تواند خطراتی برای سلامتی از جمله نفخ، گاز و گرفتگی معده ایجاد کند.

 همین امروز، بادام را در تهیه غذاها و خوراکی ها امتحان کنید

اگر از بادام و طعم آن لذت می برید، می توانید برخی از این مواد و محصولات تهیه شده از بادام را امتحان کنید. با این حال، اگر فکر می کنید به بادام، حساسیت دارید یا مشکوک به آلرژی هستید، حتماً هر اثر احتمالی از آن را بررسی کنید.

طعم منحصر به فرد بادام را با بیش از ۵۲۰ دستور غذای بادام می توانید بچشید. این غذاها بسیار متفاوت و جذاب هستند که برخی از آنها در ایران هنوز امتحان نشده اند. برخی از غذاها، دسر یا کیک ها و میان وعده ها که می توانید با بادام درختی یا بادام زمینی تهیه کنید به صورت زیر برایتان فهرست کرده ایم:

  • سالاد مرغ با خلال بادام
  • تافی شکلاتی به همراه بادام
  • کوکی با بادام
  • کاپ کیک شکلاتی با بادام
  • مخلوط آجیل شور با بادام
  • مغز بادام برشته شکری
  • وافل با آرد بادام
  • تارت بادام
  • شیربادام خانگی

دانستنی های جالب درباره بادام؛ خواص + معرفی انواع منوی غذایی

ثروتمند شدن با تولید میوه بادام در باغ!

حتماً متوجه شده اید که تولید میوه بادام و برطرف کردن نیازهای صنایع غذایی چقدر می تواند برایتان سودآور باشد. بسیار خوب! برایتان پیشنهاد عالی داریم. می توانید با خرید نهال بادام خوشه ای، نهال بادام اصلاح شده، نهال بادام سنگی و نهال بادام کاغذی، از بهترین ارقام، به این هدف مهم دست پیدا کنید.

همچنین جهت تمایل برای مشاهده‌ی مشخصات و انواع قیمت نهال بادام می‌توانید به:
https://paliznahal.ir/product/نهال-بادام
وب سایت پالیز نهال جهت خرید نهال بادام، مراجعه نمائید.

نهالستان پالیز، پرچم دار تولید نهال بادام، نهال گردو و انواع نهال میوه در ایران است و تجربه چندین ساله در این حوزه دارد. شما می توانید بهترین ارقام نهال را بخرید و شاهد ثروت سازی از باغ خود باشید. خدمات مشاوره خرید نهال میوه، مشاوره کاشت نهال در باغ و مراقبت از نهال ها نیز از سوی این کارشناسان به آدرس paliznahal.ir ارائه می شود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید