فاصله سیاه بیشه تا مرزن آباد حدود ده کیلومتر است که با فرض روان بودن ترافیک می تواند در عرض حدود پانزده دقیقه طی شود.

فاصله سیاه بیشه تا مرزن آباد

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مطلب قصد داریم به معرفی جاذبه های گردشگری سیاه بیشه و مرزن آباد و همچنین فاصله سیاه بیشه تا مرزن آباد بپردازیم. با ما همراه باشید.

فاصله سیاه بیشه تا مرزن آباد چقدر است؟

فاصله سیاه بیشه تا مرزن آباد حدود ده کیلومتر می باشد. در واقع روستای سیاه بیشه یکی از توابع بخش مرزن آباد است که هر دو نیز در تقسیمات کشوری زیر مجموعه شهرستان چالوس قرار می گیرند. روستای سیاه بیشه یک روستای نیمه کوهستانی با ارتفاع حدود دو هزار و دویست متر از سطح دریاست. این روستا یکی از روستاهای خوش آب و هوا و توریستی حوالی مرزن آباد به شمار می رود. جمعیت این روستا در آخرین سرشماری انجام شده ١٥٩ نفر اعلام شده است. سیاه بیشه مجموعا از شصت خانوار تشکیل شده است و روستایی کوچک به شمار می رود.

شما می توانید فاصله سیاه بیشه تا مرزن آباد را در عرض حدود پانزده دقیقه طی نمایید.

فاصله سیاه بیشه تا مرزن آباد

منطقه حفاظت شده چهارباغ

جاذبه ها و جاهای دیدنی سیاه بیشه

بدون تردید گل سرسبد جاذبه های گردشگری سیاه بیشه منطقه حفاظت شده چهارباغ است. این منطقه جنگلی وسیع با مساحتی بیش از نوزده هزار هکتار یکی از بزرگترین جنگل های مازندران محسوب می شود. ویژگی منحصر بفرد منطقه حفاظت شده چهارباغ تنوع عظیم زیست بوم جانوری آن و حضور برخی گونه های جانوری بسیار نادر در این منطقه است. از جمله جانورانی که در جنگل های چهارباغ زندگی می کنند می توان به شوکا، مرال، عقاب طلایی، پازن، گرگ، خرس، پلنگ، خوک و روباه اشاره کرد. در این منطقه همچنین سه رودخانه بزرگ نیز جاری است که عبارتند از رودخانه های چالوس، مکارود و انگوران چای رود.

دره کمجل نیز از دیگر جاذبه های گردشگری سیاه بیشه است که به علت وجود آبشارهای متعدد در محدوده آن طرفداران زیادی را در بین گردشگران دارد. در محدوده دره کمجل حدود سی آبشار وجود دارد که ارتفاع آنها از بیست متر تا شصت متر متغیر است.

دیگر دره معروف روستای سیاه بیشه دره اندرسم است. این دره که در حدفاصل دو روستای گچسر و سیاه بیشه واقع شده است یکی از زیستگاه های دیرینه خرس قهوه ای در ایران محسوب می شود. دره اندرسم نیز مانند دره کمجل آبشارهای متعددی را در درون خود جای داده است. البته این آبشارها کوچک تر و کم ارتفاع تر از آبشارهای کمجل هستند. از جمله درختان و بوته هایی که در دره اندرسم دیده می شوند می توان به بلوط، نارون، شمشاد، راش، توسکا، افرا، شاه بلوط، آلوی جنگلی، تمشک و توت فرنگی اشاره کرد.

از دیگر جاذبه های گردشگری سیاه بیشه می توان ارتفاعات نقره سر را نام برد. قله نقره سر با حدود سه هزار و صد متر ارتفاع یکی از قله های محبوب کوهنوردان در استان مازندران به شمار می رود. عمده محبوبیت این قله به سبب منظره بسیار سرسبز و زیبایی است که از فراز آن می توان مشاهده نمود.

در معرفی جاذبه های گردشگری سیاه بیشه حتما لازم است که نامی از آبشار هریجان نیز به میان بیاوریم. آبشار هریجان واقع در چهار کیلومتری روستای سیاه بیشه و در نزدیکی گردنه معروف هزارچم همواره پذیرای گردشگران پرشماری است. علاوه بر زیبایی خود آبشار زیبایی محدوده اطراف آن نیز در بین مسافران جاده چالوس زبانزد است. وجود گل های وحشی زیبا و همچنین پرندگان مهاجر و ترکیب صدای آواز این پرندگان با صدای آبشار کیفیت متمایز و ویژه ای را به این منطقه گردشگری می بخشد. در سفر به این آبشار به هیچ وجه وارد محدوده پشت تاج آبشار نشوید چرا که خطر روبرو شدن با خرس و دیگر حیوانات وحشی وجود دارد.

فاصله سیاه بیشه تا مرزن آباد

محدوده آبشار هریجان

جاذبه ها و جاهای دیدنی مرزن آباد

دریاچه ولشت یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری مرزن آباد می باشد. این دریاچه از هر چهار طرف توسط کوه های رشته کوه البرز محصور شده است و همین موقعیت ویژه کوهپایه ای راز زیبایی دریاچه ولشت است. اگر علاقه مند به تفریح آرامش بخش ماهیگیری هستید می توانید دنج ترین مکان برای انجام این کار را در کنار دریاچه ولشت بیابید. از جمله ماهی هایی که در درون این دریاچه زندگی می کنند می توان به اردک ماهی، ماهی سفید، ماهی کولی، شاه کولی و مارماهی اشاره کرد.

دهکده زیبای مازیچال یکی دیگر از جاذبه های گردشگری موجود در نزدیکی مرزن آباد است که با قرارگیری در ارتفاع دو هزار و ششصد متری از سطح دریا یکی از مقصدهای محبوب گردشگران در فصل تابستان می باشد. دهکده مازیچال یکی از نقاط ایران است که پدیده نادر اقیانوس ابر را می توان در ارتفاعات آن تجربه کرد. قدم زدن در ارتفاعات مازیچال شبیه شنا کردن در اقیانوسی از ابر است. چرا که ابرها در بالای سر شما قرار ندارند بلکه در زیر پایتان قرار دارند.

معرفی جاذبه های گردشگری سیاه بیشه و مرزن آباد را با یک رستوران به پایان می بریم. رستوران همسفر مرزن آباد یکی از مشهورترین و در عین حال قدیمی ترین رستوران های مازندران است که به سبب محیط سنتی و باصفای خود و همچنین کیفیت کباب های خود از محبوبیت بسیار بالایی در بین گردشگران برخوردار است. رستوران همسفر ترکیبی از رستوران و قهوه خانه است و در آن قلیان های باکیفیتی نیز برای مشتریان سرو می شود.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید