لیل با مناظر جالب، مرکز شهر دلپذیر و فضای دوستانه، یک مقصد شهری پر جنب و جوش است.

موزه هنر مدرن لیل متروپل، هنر معاصر و هنر بروت لیل

سلام نو-سرویس گردشگری: لیل یکی از شهرهای سرزنده و پویا در فرانسه است. هنگام بازدید از لیل، لذت‌بخش‌ترین کارها عبارتند از: گشت و گذار در خیابان‌های سنگفرش شده (شهر قدیمی)، توقف در کافه‌های دنج و کشف جاذبه‌های فرهنگی. بازدید از موزه هنرهای زیبا در سطح جهانی، کلیسای جامع آوانگارد و زادگاه شارل دوگل از جمله موارد برجسته گردشگری در این شهر هستند.

لیل با مناظر جالب، مرکز شهر دلپذیر و فضای دوستانه، یک مقصد شهری پر جنب و جوش است.

سفر خود به این شهر را با لیست ما از برترین جاذبههای لیل برنامهریزی کنید.

  1. موزه هنرهای زیبا

آیا می‌دانید لیل کجاست؟ + عکس نقاط دیدنی

یکی از کارهای ضروری در لیل، بازدید از کاخ هنرهای زیبا است که پس از موزه لوور پاریس، دومین موزه مهم فرانسه محسوب میشود. این مجموعه هنری معتبر که بهدلیل اندازه و کیفیت خود مشهور است، در ساختمانی چشمگیر با دهلیزی بزرگ و روشن قرار گرفته است.

این موزه مجموعهای استثنایی از نقاشیهای اروپایی از استادان قدیمی از جمله روبنس، ون دایک، گویا، دلاکروا و دیوید را به نمایش میگذارد. همچنین نمونه‌های فوق‌العاده‌ای از نقاشی‌های فرانسوی قرن ۱۹ و ۲۰ و همچنین هنر امپرسیونیستی، مجموعه آثار باستانی و یک گالری مجسمه با قطعاتی از رودن و هنرمندان دیگر وجود دارد.

کسانیکه به تاریخ نظامی علاقمند هستند، از نقشههای برجسته قرن ۱۸ شهرهای مستحکم در شمال فرانسه و بلژیک (که توسط پادشاهان فرانسوی در طول جنگ استفاده میشد) لذت خواهند برد.

  1. موزه هنر مدرن لیل متروپل، هنر معاصر و هنر بروت

آیا می‌دانید لیل کجاست؟ + عکس نقاط دیدنی

این موزه در حدود ۱۲ کیلومتری شمال شرقی (با ۲۰ دقیقه رانندگی) از لیل قرار دارد که بهخاطر هنر مدرن شهرت دارد. موزه هنر مدرن لیل متروپول، هنر معاصر و هنر بروت یکی از جامعترین مجموعههای هنر مدرن (قرن بیستم) و معاصر (قرن بیست و یکم) در فرانسه را دارد.

این موزه بیش از ۷۰۰۰ اثر را در ۴۰۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی به نمایش میگذارد. این نمایشگاه شامل آثار هنرمندان مشهوری مانند براک، کاندینسکی، کلی، میرو، مودیلیانی و پیکاسو است.

پارک سرسبز، از جمله مسیری مشرف به مجموعه‌ای از تأسیسات هنری، موزه را احاطه کرده است. بازدیدکنندگان از قدم زدن در محوطه و در عین حال تماشای مجسمههای به یاد ماندنی الکساندر کالدر و پیکاسو و دیگران لذت خواهند برد. این موزه همچنین دارای یک کافه با تراس فضای باز دلپذیر است.

  1. موزه شارل دوگل

آیا می‌دانید لیل کجاست؟ + عکس نقاط دیدنی

یکی از بزرگترین دولتمردان فرانسه، شارل دوگل در ۲۲ نوامبر ۱۸۹۰ در لیل به دنیا آمد و در کلیسای سنت آندره در همان نزدیکی تعمید یافت. محل تولد و خانه دوران کودکی او در خیابان پرنسس ۹ بهعنوان یک بنای تاریخی ثبت شده است. این خانه بازسازی شده و به موزه تبدیل شده است.

بازدیدکنندگان می‌توانند از خانه بازدید کنند تا مجموعه‌ای از یادگاری‌های خانوادگی و سایر وسایل شخصی از جمله گهواره شارل دوگل، لباس تعمید او و شمشیر سن سیر را از دوران جوانی‌اش ببینند. یک مرکز چند رسانه ای مروری تاریخی از زندگی و دستاوردهای شارل دوگل ارائه میدهد.

  1. میدان بزرگ

آیا می‌دانید لیل کجاست؟ + عکس نقاط دیدنی

میدان اصلی وسیع لیل جایی است که مردم محلی و گردشگران برای ملاقات یا دیدن مناظر آن گرد هم میآیند.

در هر طرف این میدان ساختمانهای شیروانی قدیمی شگفتانگیزی وجود دارد. در قلب میدان، کلون د لا دِس قرار دارد که در قرن نوزدهم برای پاسداشت نقش شهر در دفع امپراتوری هابسبورگ در محاصره لیل در سال ۱۷۹۲ ساخته شد.

  1. پارک جانورشناسی

آیا می‌دانید لیل کجاست؟ + عکس نقاط دیدنی

باغ وحش لیل در محله اعیانی اسکورمز واقع شده است و آن را در میان پربازدیدترین جاذبه های جانورشناسی در کل فرانسه قرار میدهد.

این باغوحش بسیار فشرده است، اما دارای ۴۵۰ حیوان از ۷۰ گونه عجیب و غریب است و در برنامههای بینالمللی حفاظت از گونههای در معرض خطر شرکت میکند.

محفظه حیوانات همگی بزرگ و طبیعی هستند، بنابراین گذراندن یک روز خانوادگی در اینجا لذتبخش است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید