با گشت و گذار در بازارهای لیون، سفری خاطره‌انگیز و پر از خریدهای هیجان‌انگیز را برای خود رقم بزنید!

راهنمای خرید در پایتخت خوراک فرانسه / گشت و گذار در میان بازارهای لیون

به گزارش سلام نو آنطور که کجارو نوشته است لیون، شهر افسونگر باستان، فقط به خاطر غذاهای لذیذش معروف نیست، بلکه بهشت خریداران نیز به شمار می‌رود. از بوتیک‌های شیک و مدرن گرفته تا بازارچه‌های سنتی و مراکز خرید بزرگ، لیون هر آنچه که یک خریدار آرزو دارد را به او ارائه می‌دهد.

منطقه Presqu’ile: قلب تپنده خرید لیون

مسافرت به لیون بدون بازدید از Presqu’ile، گویی ناتمام است. این منطقه که در قلب شهر واقع شده، میزبان بزرگترین و متنوع‌ترین فروشگاه‌های لیون است. خیابان‌های ویکتور هوگو و جمهوری، بهشتی برای عاشقان مد و فشن هستند و در آن‌ها می‌توان شعبات بهترین برندهای بین‌المللی را پیدا کرد. اگر به دنبال محصولاتی خاص و منحصر به فرد می‌گردید، حتما سری به خیابان اوگوست کنت بزنید. در این خیابان بوتیک‌های لوکس و فروشگاه‌های عجیب و غریب، با سلیقه‌های خاص شما همسو خواهند بود.

مراکز خرید لیون: دنیایی از امکانات در یکجا

علاقه‌مندان به گشت و گذار در میان غرفه‌های رنگارنگ و برندهای محبوب، می‌توانند به یکی از مراکز خرید بزرگ لیون مانند Confluence یا Part-Dieu بروند. در این مراکز، علاوه بر تنوع بی‌نظیر محصولات، می‌توانید از امکانات تفریحی متنوعی مانند رستوران، سینما، شهربازی لذت ببرید.

راهنمای خرید در پایتخت خوراک فرانسه / گشت و گذار در میان بازارهای لیون

سفر به اعماق تاریخ با بوتیک‌های مستقل

برای تجربه‌ای متفاوت از خرید، در خیابان‌های سنگ‌فرش شده‌ی محله‌های قدیمی لیون قدم بزنید. بوتیک‌های کوچک و مغازه‌های محلی، گنجینه‌ای از صنایع دستی، سوغاتی‌های خاص و محصولات نوستالژیک را در خود جای داده‌اند. Village of Creator، نمونه‌ای از این خیابان‌های جذاب است که با بوتیک‌های مستقل و کارگاه‌های هنری، شما را به سفری در زمان می‌برد.

نکاتی برای خرید در لیون

  • ساعت کاری: اکثر مغازه‌ها در لیون از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ عصر باز هستند. برخی از مغازه‌ها، به خصوص در محله‌های قدیمی، ممکن است ساعات کاری متفاوتی داشته باشند.
  • حراج: فصل حراج زمستان در لیون از اواخر دی ماه آغاز می‌شود و تا اواخر بهمن ماه ادامه دارد. در این فصل می‌توانید با تخفیف‌های قابل توجهی، اجناس مورد علاقه خود را خریداری کنید.
  • بازگشت پول مالیات: اگر خارج از اتحادیه اروپا زندگی می‌کنید، می‌توانید با انجام مراحل مربوطه، مالیات بر ارزش افزوده را پس از ترک فرانسه دریافت کنید.
  • حمل و نقل: اکثر مراکز خرید لیون به وسایل حمل و نقل عمومی به خوبی متصل هستند. در ضمن، در بسیاری از خیابان‌های اصلی، امکان پارک خودرو وجود دارد.

راهنمای خرید در پایتخت خوراک فرانسه / گشت و گذار در میان بازارهای لیون

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید

    *** ***