مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از احتمال واردات قریب الوقوع بنزین خبر داد.

ایران از سال آینده واردکننده بنزین می شود

به گزارش سلم نو به نقل از تجارت‌نیوز، سعید مداح مروج، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، در یک برنامه تلویزیونی گفت: با توجه به میزان مصرف بنزین مجبور شدیم که از همه پتانسیل‌های موجود در کشور استفاده کنیم و در سال گذشته متناسب با میزان مصرف، تولید به طور متوسط روزانه ۹۷ میلیون لیتر در روز بود و امسال میزان تولید از ابتدای سال تا به امروز ۱۰۳.۵ میلیون لیتر در روز است.

وی افزود: ما عملاً به کمک پالایشگاهی که نفت خام را پروسس کند و پالایشگاه ستاره خلیج فارس که میعانات را باز پالایش می‌کند قادر هستیم با الگوهای فرآیند خاصی که در تک تک این واحدها متوسط با شرایط خودشان اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده تولید کنونی ۱۰۳ تا ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین را به ۱۱۲ میلیون لیتر در روز افزایش دهیم.

مروج گفت: این یک هماهنگی است و زمان خاصی به آن معنا ندارد ما مجبور هستیم از همه ظرفیت‌های موجود کشور حتی از انبارهای خودمان استفاده کنیم.

او ادامه داد: این آمادگی را داریم که بتوانیم روزانه ۱۱۰ تا ۱۱۲ میلیون لیتر به طور پیوسته تولید را داشته باشیم.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: اگر با این روند مصرف را ادامه بدهیم نیمه دوم سال آینده به یک وارد کننده بنزین تبدیل می‌شویم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید