بانکوک همچنین به ­عنوان دروازه ورود به بسیاری از نقاط دیگر تایلند عمل می­ کند. از این­جا می­ توانید یک پرواز کوتاه به پوکت، چیانگ مای، کوه سامویی و سایر مقاصد محبوب داشته باشید. همچنین می­ توانید با پول کمی سوار قطار یا اتوبوس شوید و از گنجینه­ های ملی و بسیاری از جواهرات دیگر در سراسر کشور دیدن کنید.

وات آرون(بانکوک)

سلام نو-سرویس گردشگری: بانکوک تمام چیزی است که از پایتخت تایلند انتظار دارید: پر سر و صدا، شلوغ، رنگارنگ، هیجانانگیز، خشمگین و به سادگی جادویی. بانکوک تایلند را بسیار خاص کرده است. معابد و مکان‌های باستانی با قرن‌ها قدمت در کنار مراکز خرید قرن بیست و یکمی قرار دارند که فضایی شیک و در عین حال سطح بالایی دارند. بانکوک میتواند غافلگیر کننده باشد، اما همچنین شهری جذاب است که نشاندهنده تنش آسیای جنوب شرقی بین کشورهای توسعهیافته و در حال توسعه است.

بانکوک همچنین به عنوان دروازه ورود به بسیاری از نقاط دیگر تایلند عمل می کند. از اینجا می توانید یک پرواز کوتاه به پوکت، چیانگ مای، کوه سامویی و سایر مقاصد محبوب داشته باشید. همچنین می توانید با پول کمی سوار قطار یا اتوبوس شوید و از گنجینه های ملی و بسیاری از جواهرات دیگر در سراسر کشور دیدن کنید.

در ادامه با بررسی فهرست برترین جاذبههای بانکوک بهترین کارهایی را که میتوانید در این شهر شلوغ انجام دهید کشف کنید.

  1. زیبایی کاخ بزرگ را تحسین کنید

۴ جاذبه توریستی برتر در بانکوک

اگر فقط از یک جاذبه توریستی تاریخی مهم در بانکوک بازدید میکنید، آن جاذبه باید کاخ بزرگ باشد. این کاخ بزرگ که در سال ۱۷۸۲ ساخته شد، برای نسل‌ها اقامتگاه سلطنتی بود و هنوز هم برای مراسمهای مهم و پذیرایی از سران کشورها استفاده می‌شود. هنگام بازدید از کاخ بزرگ، متواضعانه لباس بپوشید، که اساسا به معنای پوشاندن دستها و پاهای خود و اجتناب از هرگونه لباس نامرتب است.

  1. وات فو

۴ جاذبه توریستی برتر در بانکوک

وات فو در جنوب محوطه کاخ بزرگ واقع شده است. این معبد توسط پادشاه راما اول ساخته شده است و قدیمی ترین معبد در بانکوک است. از دیرباز بهعنوان مکانی برای شفا در نظر گرفته می‌شده است و قرن‌ها پیش بهدلیل داروخانه‌اش و به‌عنوان اولین “دانشگاه” تایلند معروف بود که هر دو توسط پادشاه راما سوم تأسیس شد. شما میتوانید ماساژ تایلندی یا پا را در دانشکده پزشکی سنتی در محل دریافت کنید، اما قیمتها بهطور قابل توجهی بالاتر از آن چیزی است که در سالنهای ماساژ در نقاط دیگر شهر پیدا میکنید.

۴ جاذبه توریستی برتر در بانکوک

امروزه وات فو بیشتر بهخاطر معبد بودای خمیده شناخته میشود، جاییکه مجسمهای بسیار بزرگ (طول ۴۵ متر و ارتفاع ۱۵ متر) را میبینید که نمیتوان آن را بهطور کامل مشاهده کرد، بلکه فقط از بخشهایی از آن دیدن کرد. کف پاها که با سنگهای قیمتی بیشماری منبتکاری شدهاند، زیبایی خاصی دارند.

  1. وات آرون

۴ جاذبه توریستی برتر در بانکوک

وات آرون چیزی شبیه به یک مجموعه پیروزمندانه است که به زمان نبردهای باستانی بین سیام سابق و برمه برمیگردد. آیوتایا پس از سقوط بهدست برمهایها به آوار و خاکستر تبدیل شد، اما ژنرال تاکسین و بازماندگان باقیمانده قول دادند “تا طلوع دوباره خورشید“ راهپیمایی کنند و معبدی در اینجا بسازند. وات آرون، معبد سپیدهدم، آن معبد بود. این همان جایی است که پادشاه جدید بعدا کاخ سلطنتی و یک کلیسای خصوصی خود را ساخت.

اگر درست قبل از غروب خورشید به بالای پرانگ صعود کنید، با تابش خورشید بر روی رودخانه چائو پرایا، منظرهای فراموشنشدنی برایتان به ارمغان میآورد. حتی اگر قصد ندارید کوهنوردی کنید، غروب آفتاب واقعا زمان آن است که با شکوه تمام در این مکان باشید.

  1. وات تریمیت، معبد بودای طلایی

۴ جاذبه توریستی برتر در بانکوک

در طول دهه ۱۹۵۰، شرکت شرق آسیا زمین اطراف معبد را خریداری کرد. شرط فروش برداشتن مجسمه گچی بودا بود، اما مجسمه برای جرثقیل مورد استفاده بسیار سنگین بود. کابل از هم جدا شد و شکل رها شد و یک شبه در جایی که افتاد رها شد. این اتفاق در فصل بارانی بود و وقتی صبح روز بعد چند راهب از کنار آن رد شدند و متوجه شدند که درخشش طلا از لای گچ می‌درخشد. این پوشش برداشته شد و یک قالب ۵/۳ متری بودا از ۵/۵ تن طلای جامد را نشان داد.

تمام تلاش‌ها برای ردیابی منشأ این مجسمه گرانبها تاکنون شکستخورده است، اما فرض بر این است که قدمت آن به دوره سوکوتای می‌رسد، زمانیکه مهاجمان غارتگر کشور و گنجینه‌های آن را تهدید می‌کردند و پنهان کردن مجسمه‌های ارزشمند بودا در زیر پوششی از این مجسمه‌ها معمول شد. هیچکس نمیداند که این سازه چگونه به بانکوک آمده است، اما اینجا ایستاده است و برای بازدید بازدیدکنندگان از سراسر جهان در دسترس است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید