۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 55410525

اگر اهل تماشای فیلم و سریال باشید بی شک متوجه شده اید که «کمدی» یکی از آثار محبوب در ایران می‌باشد و آثار کمدی همیشه فروش بسیار زیادی در گیشه های سینما داشته اند.

چرا هیچکس عطاران نشد؟

کمتر ایرانی را می شناسید که با آثاری مثل خانه به دوش ،بزنگاه، ساعت خوش یا متهم گریخت خاطره ای نداشته باشد. حضور موفق و درخشان رضا عطاران، بازیگر با استعداد سینمای ایرانی در این اثار احتمالا بزرگ ترین دلیل محبوبیت این سریال ها و ماندگاری انها در ذهن مردم است؛

قطعا اسوطره های زیادی در ژانر کمدی در ایران فعالیت می‌کنند که یکی از آنها رضا عطاران می‌باشد؛ اما در ادامه به اینکه «چگونه عطاران، عطاران شد؟» می‌پردازیم. اگر علاقمند به تحلیل آثار و افراد سینمایی یا دانلود فیلم ایرانی جدید هستید، برای خواندن سایر مقاله‌ها به رسانه دی دی فیلم مراجعه کنید.

خداحافظی رضا عطاران با تلویزیون

با گذشت بیش از ۲۰ سال هنوز نمیتوانیم این چنین آثار فاخر و گیرایی را چه در تلویزیون و چه در نمایش خانگی پیدا کنیم و امروزه از آن سریال های جذاب فقط یاد و خاطره اش مانده. تلوزیون در دهه ۸۰ ماه رمضان شادی را تجربه کرد و سریال های آن شب ها همه اعضای خانواده را در افطار دور هم جمع می کرد. این تجربه به یاد ماندنی نتیجه فعالیت های رضا عطاران بود.

از نظر بسیاری از مردم پس از خداحافظی عطاران با سریال بزنگاه از تلوزیون در سال ۱۳۸۶ سریال های تلوزیون دیگر جذابیت قبل را نداشتند. عطاران در مواجه با دیدگاه سلیقه ای مدیران، تلوزیون را رها کرد و پس از آن شاهد افول سریال های طنز سینما بوده ایم .هر چند که در دهه اخیر نمونه های اندک و موفقی دیده ایم .این سریال ها حتی تا به امروز پس از سالها هنوز مخاطب دارند و بارها از تلوزیون پخش شده اند. از اولین ساخته های عطاران تا جدید ترین انها یعنی فیلم انفرادی ،عطاران در همه آنها درخشیده.

  • چه چیزی عطاران را عطاران کرد؟

رضا عطاران سال های زیادی است که حساب خود را از تلوزیون و سینمای ایران جدا کرده و با این حال به جرئت می توان گفت تنها بازیگری است که در کارنامه خود هیچ اثر شکست خورده ای ندارد و به قدری ماهرانه و حرفه ای جایگاه خود را در تاریخ سینمای ایران تثبیت کرده که خود به تنهایی تبدیل به برندی برای سینما شده و در هر فیلمی که اسمی از او باشد بدون شک جزو پر فروش های گیشه خواهد شد.

در ستایش جایگاه عطاران در سینمای ایران همین بس که در فهرست ۱۰ فیلم پر فروش تاریخ سینمای ایران ، رضا عطاران با ۴ فیلم من سالوادور نیستم، هزار پا، نهنگ عنبر ۲ و مصادره و به تازگی با فیلم انفرادی رکورد دار است. بسیاری از افراد دلیل موفقیت و محبوبیت عطاران در سینما را بی تکلف بودن  و راحتی او در نقش هایی که بازی میکند؛ میدانند. این کودکانگی در کنار استعداد ذاتی عطاران باعث شده که حتی بدون اینکه کارخاصی کند، دوست داشتنی باشد.

چرا هیچکس عطاران نشد؟

ستارگان سینمای کمدی ایران ؛ عطاران و ...؟

عطاران جنس کمدی منحصر به فرد خود را دارد. او در سینما شخصیتی کاریزماتیکی دارد که این شخصیت را درون ظرف هر نقشی که دارد؛ میریزد و این شخصیت بسیار به ذائقه ایرانی ها خوش آمده است. عطاران خوب می داند از دل روز مره های مشترک ایرانیان چطور صحنه های طنزی در بیاورد که هر کس با هر شغل و طبقه و طرز فکری بتوانید با آن همزاد پنداری کند و خود را جای آن بگذارد. از آن مهم تر می‌تواند مسائل روز و دغدغه های افراد را در فیلم های خود به خوبی به مایه بگذارد.

جدیدترین اثر کمدی او که کارگردانی آن را نیز یکی از بهترین کارگردان های ژانر کمدی در سال های اخیر یعنی مسعود اطیابی برعهده داشته است. برای دانلود فیلم انفرادی می توانید به صفحه مربوطه‌ی آن مراجعه کنید. جدا از آثار رضا عطاران، بهترین جنس کمدی را علاوه بر آثار عطاران، می توان در آثار مدیری نیز مشاهده کرد! که هردو شخصیت پردازی و کاراکتر سازی درستی در کمدی داشتند.

چرا هیچکس عطاران نشد؟

  • مدیری چگونه مدیری شد؟

زمانی که مدیری فیلمی را کارگردانی می کند، با هدف فتح عرصه سینما وارد صف اکران می‌شود. «ساعت ۵ عصر» دقیقا با همین هدف آمد و حتی بیشتر از اثر اصغر فرهادی «فروشنده» که نامزد اسکار بود، مورد توجه بینندگان قرار گرفت؛ مدیری نه تنها در تلویزیون، بلکه در سینما نیز موفق عمل کرد. او در برنامه ‌ای مانند دورهمی نیز خوش درخشید و بار دیگر ثابت کرد که به جز بازیگری و کارگردانی و در اجرا نیز می تواند الگوی خوبی باشد.

اما زمانی که سایر سازندگان فیلم و سریال نیز به اقتدار مهران مدیری پی بردند، از او برای افزایش فروش و البته آمار دانلود و تماشای آثار خود استفاده کردند. از این آثار می توان به فیلم رحمان ۱۴۰۰ اشاره کرد. البته که هنرمندان زیادی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند؛ اما نمیتوان منکر حضور کوتاه اما اثرگذار مدیری در این فیلم شد. آمار فروش این فیلم در گیشه های سینما در زمان خود یک رکورد بوده است و حتی پس از انتشار این اثر در شبکه نمایش خانگی نیز با آمار فروش و دانلود بالایی روبرو شد. شما نیز برای دانلود فیلم رحمان ۱۴۰۰ می توانید به صفحه این اثر مراجعه کنید.

چرا هیچکس عطاران نشد؟

سخن پایانی از نگاه دی دی فیلم

اگر اهل تماشای فیلم و سریال باشید بی شک متوجه شده اید که «کمدی» یکی از آثار محبوب در ایران می‌باشد و آثار کمدی همیشه فروش بسیار زیادی در گیشه های سینما داشته اند. حال اگر کارگردانی که در کارگردانی آثار کمدی ماهر است با بازیگران طنزپرداز همکاری کند، قطعا آمار فروش و محبوبیت آن اثر علاقمندان فیلم و سریال را متعجب خواهد کرد. اگر علاقمند به تحلیل آثار سینمایی هستید می توانید به رسانه دی دی فیلم به آدرس didifilm.com مراجعه کنید.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید