۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
کد خبر: 55410384

فاصله گچسر تا کلاردشت حدود صد کیلومتر است که با فرض روان بودن ترافیک می تواند در عرض حدود دو ساعت طی شود.

فاصله گچسر تا کلاردشت

سلام نو-سرویس گردشگری: چندی پیش بود که نشریه و وبگاه معتبر نشنال ژئوگرافی در یک ویژه نامه به معرفی زیباترین جاده های جهان پرداخت. در این پرونده یک نام از جاده های ایران نیز به چشم می خورد. این نشریه جاده چالوس را به عنوان چهارمین جاده زیبای دنیا انتخاب کرده بود. جاده چالوس با اختلاف بسیار زیادی زیباترین جاده ایران است. این جاده بخش زیادی از خاطرات سفرهای شمال ما ایرانی ها را در خود جای داده است. این جاده با نام رسمی جاده ٥٩ هنوز و حتی با افتتاح اتوبان تهران شمال نیز جایگاه خود را به عنوان اصلی ترین گزینه برای دسترسی به شهرهای شمالی کشور حفظ کرده است.

جاده چالوس موزه ای از زیبایی های طبیعت است. چندین و چند آبشار و رودخانه و دریاچه قدم به قدم این جاده را زینت داده اند. همچنین شماری از زیباترین روستاهای ایران نیز در فاصله ای نزدیک کنار جاده چالوس قرار گرفته اند. در این مطلب می خواهیم به معرفی یکی از این روستاها یعنی روستای گچسر و همچنین فاصله گچسر تا کلاردشت بپردازیم. با ما همراه باشید.

فاصله گچسر تا کلاردشت چقدر است؟

فاصله گچسر تا کلاردشت حدود صد کیلومتر است. البته مسیر بین این دو مکان مسیری بسیار پر پیچ و خم است و طی نمودن آن بیش از یک صد کیلومتر معمولی زمان خواهد برد. روستای گچسر که در شصت و پنج کیلومتری شمال شرق کرج واقع شده است یکی از روستاهای تابعه بخش آسارا در استان البرز به شمار می رود. بخش آسارا شمالی ترین منطقه استان البرز و مرز میان این استان با استان مازندران است که مجموعا از پنجاه و شش روستا و سه دهستان با نام های آدران، نسا و آسارا تشکیل شده است. دهستان نسا شمالی ترین و در عین حال کوچک ترین دهستان از میان این سه دهستان است که مجموعا هفده روستا را در درون خود جای داده است که روستای گچسر نیز یکی از آنهاست.

شما می توانید فاصله گچسر تا کلاردشت را با فرض روان بودن ترافیک در عرض حدود دو ساعت طی نمایید.

فاصله گچسر تا کلاردشت

باغ لاله های گچسر

جاذبه ها و جاهای دیدنی گچسر

باغ لاله های گچسر که آن را با نام باغ لاله های جاده چالوس نیز می شناسند شاید مشهورترین جاذبه گردشگری روستای گچسر باشد. این باغ با زیبایی چشم نواز خود و برخورداری از طیف متنوعی از لاله های زرد و نارنجی و قرمز و سفید همواره پذیرای گردشگران پرشماری است.

غار یخ مراد یکی دیگر از جاذبه های گردشگری روستای گچسر است که در مرز سه روستای گچسر، آزادبر و کهنه ده واقع شده است. این غار برخوردار از سه تالار بزرگ، هفت حلقه چاه و سه یخچال زیرزمینی است. تالار سنگلاخی و دخمه دوقلو دیدنی ترین مکان های موجود در غار یخ مراد هستند. قندیل های روشن و شفاف و خوش رنگ غار یخ مراد نیز زیبایی منحصر بفردی دارند. این قندیل ها اغلب از سقف آویزان نیستند بلکه به شکل ستون های کریستالی استوانه ای از زمین سر بر آورده اند. غار یخ مراد با قرارگیری در ارتفاع دو هزار و پانصد متری از سطح دریا در منطقه ای خنک و ییلاقی واقع شده است. بنابراین می توان گفت علاوه بر فضای درون غار محیط بیرون آن نیز می تواند جذابیت های ویژه ای برای شما داشته باشد. به طور میانگین دمای بیرون و درون غار یخ مراد حدود ده درجه سانتی گراد با هم اختلاف دارند.

دیگر جاذبه گردشگری روستای گچسر چشمه معروف این روستا یعنی چشمه وله است. این چشمه پرآب و گوارا علاوه بر زیبایی های خود از خاصیت درمانی نیز برخوردار است. آب چشمه وله می تواند در بهبود بیماری های مرتبط با مجاری تنفسی و همچنین درمان روماتیسم مفید واقع شود.

فاصله گچسر تا کلاردشت

علم کوه

جاذبه ها و جاهای دیدنی کلاردشت

کاخ اجابیت کلاردشت یکی از توریستی ترین جاذبه های گردشگری این شهر است که در درون روستای اجابیت واقع شده است. ساخت این کاخ لوکس به دوره پهلوی اول باز می گردد. میزهای فرانسوی این کاخ و دکوراسیون چوبی لهستانی آن و لوسترهای آلمانی آن می تواند چشمان هر گردشگری را به خود خیره سازد.

دهکده زیبای مازیچال دیگر جاذبه گردشگری کلاردشت است. این دهکده یکی از معدود نقاط ایران است که می توان پدیده اقیانوس ابر را در آن تجربه نمود. یعنی ابرها به جای اینکه بر فراز سر شما قرار داشته باشند در زیر پایتان قرار دارند. بنابراین قدم زدن در دهکده مازیچال می تواند شبیه تجربه شنا کردن در اقیانوسی از ابر باشد.

مرداب دیوک دیگر جاذبه گردشگری کلاردشت است که با فضای وهم انگیز و اسرارآمیز خود یکی از خاص ترین مکان های این شهر نیز می باشد. اگر علاقه مند به عکاسی هستید فضای منحصر بفرد این مرداب می تواند گزینه ای ایده آل برای شما باشد.

کلاردشت مملو از زیبایی های طبیعی و جاذبه های گردشگری است و در این فرصت کوتاه نمی توان به همه آنها پرداخت. اما اگر قرار باشد تنها به ذکر نام های بسنده کنیم می توانیم به قله علم کوه، روستای رودبارک، روستای کردیچال، پارک جنگلی رودبارک، جنگل مجل، دریاچه ولشت، آبشار آکاپل، جنگل ازو، تپه کلار، روستای طویدره، روستای مکارود، دریاچه حصارچال و آبشار هریجان اشاره کنیم.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید