اگر می خواهید بدانید که چه دیدنی هایی در جاده چالوس وجود دارد و همچنین اینکه از کرج تا شمال چند کیلومتر است با ما در این مطلب همراه باشید.

از کرج تا شمال چند کیلومتر است

سلام نو-سرویس گردشگری: جاده چالوس یا همان جاده ٥٩ مسیری است که شهر کرج را به شهرهای شمالی کشور متصل می کند. این محور دویست کیلومتری از ابتدای افتتاح خود تا بحال محبوب ترین و پر ترافیک ترین محور مواصلاتی تهران به شمال بوده است. طبیعت جاده چالوس از هر حیث جذابیت های ویژه و بی شماری برای گردشگران دارد و تجربه سفر را به سیاحتی به یاد ماندنی بدل می سازد. انبوه آبشارها، چشمه ها، رودخانه ها، جنگل ها و کوه ها و دریاچه ها کیلومتر به کیلومتر این مسیر را آراسته اند و زینت داده اند. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی جذاب ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری موجود در این جاده بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که از کرج تا شمال چند کیلومتر است.

از کرج تا شمال چند کیلومتر است؟

در پاسخ به این سوال که از کرج تا شمال چند کیلومتر است ابتدا باید مشخص کنیم که منظورمان کجای شمال است. ما می توانیم شمال را معادل استان مازندران در نظر بگیریم و بدین ترتیب شهر چالوس را که نخستین شهر از این استان است مقصد خود قرار دهیم. در این صورت فاصله کرج تا شمال حدود صد و هفتاد کیلومتر خواهد بود. طی نمودن این فاصله با وجود پیچ و خم های بسیاری که چالوس دارد حدود سه ساعت و نیم از شما زمان خواهد گرفت. البته فرض را بر روان بودن ترافیک قرار می دهیم. در غیر اینصورت ممکن است تا پنج یا شش ساعت نیز در راه باشید.

از کرج تا شمال چند کیلومتر است

جاده چالوس

جاذبه های دیدنی جاده چالوس

- روستای نسا: نسا روستایی سبز و پر دار و درخت واقع در کیلومتر چهلم جاده چالوس است. این جاذبه گردشگری به سبب باغ های میوه و رایحه این باغ ها که در میان روستا و کوچه باغ هایش می پیچد در میان گردشگران به بهشت جاده چالوس شهرت دارد.

- رستوران وینه: وینه نیز دیگر قطب گردشگری جاده چالوس است که در کیلومتر هشتم این جاده قرار دارد. این روستا و رستوران معروف آن درست در کنار رودخانه چالوس واقع شده اند و تجربه صرف غذا در چنین محیطی همواره گردشگران پرشماری را جذب وینه می کند.

- چشمه گله گیله: این جاذبه گردشگری در کیلومتر چهل و چهارم جاده چالوس و در نزدیکی روستای شهرستانک و کاخ ناصری معروف این روستا قرار دارد. رودخانه شهرستانک نیز از همین چشمه سرچشمه می گیرد. اطراف چشمه و محدوده حاشیه آن را نیز درختان آلبالو زینت داده اند.

- آبشار هفت چشمه: این جاذبه گردشگری یکی از مرتفع ترین آبشارهای ایران است که در نزدیکی روستای ارنگه واقع شده است. آبشار هفت چشمه با نود متر ارتفاع در نزدیکی چند جاذبه طبیعی زیبای دیگر یعنی رودخانه ارنگه، آبشار آدران و دره هفت چشمه قرار دارد.

- باغ لاله های گچسر: گچسر دیگر قطب گردشگری جاده چالوس است که در فاصله شصت و پنج کیلومتری با شهر کرج واقع شده است. باغ لاله های معروف این روستا که آن را با نام باغ لاله های جاده چالوس نیز می شناسند شاید پربازدیدترین جاذبه گردشگری این جاده باشد. در این باغ طیف متنوعی از لاله های زرد و نارنجی و قرمز و سفید و... به هنرمندانه ترین شکل ممکن در کنار هم قد برافراشته اند.

از کرج تا شمال چند کیلومتر است

باغ لاله های گچسر

- غار یخ مراد: این غار نیز دیگر جاذبه گردشگری روستای گچسر است که در ارتفاعات این روستا واقع شده است. این غار دارای هفت حلقه چاه است و سه یخچال زیرزمینی و سه تالار بزرگ نیز در آن به چشم می خورند. تالار سنگلاخی و دخمه دوقلو محبوب ترین و دیدنی ترین مکان های موجود در این غار می باشند. اما عمده زیبایی غار یخ مراد به خاطر قندیل های خاص، شفاف و خوش رنگ این غار است که به شکل ستون های کریستالی استوانه ای از زمین سر بلند کرده اند.

- درخت سرو اورس: دیگر جاذبه گردشگری روستای شهرستانک درخت سرو اورس کهنسال و پیر این روستاست. این درخت که هفده متر ارتفاع و پانزده متر پهنا دارد یکی از آخرین یادگارهای عصر باشکوه ایران باستان است و قدمت آن به بیش از دو هزار و هشتصد سال می رسد.

- آبشار هریجان: هریجان یکی از زیباترین آبشارهای ایران است و بسیاری از گردشگران آن را زیباترین جاذبه گردشگری موجود در جاده چالوس می دانند. این امر نه فقط به خاطر خود آبشار بلکه بیشتر از آن به خاطر محدوده سرسبز و بهشتی اطراف آن است. آبشار هریجان با بیست متر ارتفاع از دل یک صخره جاری است و به بیشه ای سرسبز فرو می ریزد. حضور پرندگان مهاجر در فصل کوچ و رویش گل های وحشی بر پهنه دشت روبروی این آبشار دو موثر عامل دیگر بر افزایش زیبایی این آبشار هستند.

- پیست اسکی دیزین: معرفی جاذبه های گردشگری جاده چالوس را با مشهورترین آنها به پایان می بریم. پیست اسکی دیزین یک مجموعه تفریحی بزرگ است که علاقه مندان به تفریحات زمستانی همه ساله از هر سوی ایران به سمت آن گسیل می شوند. در این مجموعه علاوه بر اسکی و جت اسکی تفریحات دیگری نظیر تله کابین، تله سیژ، پیست چمن، پیست اسب سواری، زمین تنیس و زمین والیبال نیز برای گردشگران مهیا گردیده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید