شکم گردی در رشت از جمله کارهای مهیج به شمار می‌رود از این رو با ما همراه باشید تا از شکم‌گردی در رستوران شور کولی رشت بیشتر بدانیم.

شکم‌گردی در رستوران شور کولی رشت

سلام نو _ سرویس گردشگری: رستوران شور کولی یکی از بهترین رستوران های رشت و به باور برخی، بهترین رستوران رشت است. این رستوران در شمال شهر و در منطقه معروف گلسار قرار دارد و فاصله آن با مرکز شهر، حدود پنج کیلومتر است.

نحوه ورود به رستوران شور کولی

“رشت با غذاهایش جهانی می‌شود”؛ این جمله شعار رستوران شورکولی رشت است که جز سه رستوران‌ محبوب این شهر محسوب می‌شود و با فضایی صمیمی و دوستانه و منو غذایی متنوع پذیرای مراجعه‌کنندگان است. رستورانی که به احتمال زیاد وقتی به آن مراجعه می‌کنید تمام میزها پر است و مجبورید مدتی منتظر بمانید تا میزی خالی شود اما با وجود شلوغی و جمعیت زیاد سیستم منظمی دارد؛ یکی از پرسنل اطلاعات شما را یادداشت می‌کند، زمان تقریبی انتظار را به شما می‌گوید و به محض خالی شدن میز با شما تماس می‌گیرند. این رستوران در سال ۹۵ به عنوان یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های رشت انتخاب شد.

منوی هیجان انگیز رستوران شور کولی

منوی رستوران شور کولی شامل چند بخش منوی صبحانه، وگان، مخلفات، خورشت‌ها، دریایی، کباب‌ها، شام، دسر و همچنین منوی افطار (مخصوص ماه رمضان) می‌شود.

شکم‌گردی در رستوران شور کولی رشت

  • منوی صبحانه

در رستوران شور کولی می‌توانید صبحانه ویژه را سفارش دهید که شامل سیب‌زمینی، سوسیس و تخم‌مرغ می‌شود. کوکو سیب‌زمینی با پنیر، نیمرو، املت با رب گوجه‌فرنگی، املت با گوجه، پنیر واویج (پنیر برشته شده با شوید خشک، نمک،، زردچوبه و تخم‌مرغ)، تخم‌مرغ آب‌پز، تخم اردک پخته با نان کشتا، شاپوری (املت با لوبیا)، نیمرو لوبیا، املت اسفناج، خرماخرو (املت خرما)، ورقه سیب‌زمینی، ورقه سوسیس، پلو کباب، چنجه، کباب لوبیا، سردپلا با اشپل و باقالی و گردو، پلا چای شیرین، لوبیا، عدسی، آب نخود با قلم، پنیر و کره، پنیر و کره و گردو، کره عسل، خامه عسل، کره مربا، سرشیر، سرشیر و عسل، چای، چای و کاکا (کوکو کدوحلوایی شیرین)، آب هویج، آب پرتقال، کنوفه، رشته خشکار و شیر، از دیگر گزینه‌های منوی صبحانه این رستوران هستند.

  • منوی وگان

منوی وگان یا سالم‌خواری رستوران شور کولی شامل گزینه‌های هیجان‌انگیزی چون باقلا قاتق، میرزا قاسمی، ترش تره، سیرواویج، گل در چمن، پامادر خورش، خورشت گردو، برنج و لوبیا پخته، باقلی پلو با نیمرو و سردپلا با باقلی و گردو برای ناهار و دیل دوکونه، کشک بادمجان، ورقه بادمجان، آغوز کوکو، لوبیا ماکارونی سبزیجات، گراتن سبزیجات، بشقاب سبزیجات و لوبیا و سبزیجات برای شام می‌شود؛ به این ترتیب گیاهخواران عزیز نیز می‌توانند از غذاهای محلی و خوشمزه این رستوران لذت ببرند.

شکم‌گردی در رستوران شور کولی رشت

  • منوی مخلفات

در رستوران شور کولی، مخلفات فراوانی از مخلفات محلی گرفته تا انواع ماست و سالاد در کنار غذا سرو می‌شود که در میان آن‌ها می‌توان به شور کولی، ماهی دودی، سینی مزه (گردو، اشپل، باقلی، زیتون پرورده و ماست)، ماست بورانی، کال کباب، زیتون پرورده، ماست و خیار، ماست چکیده و خیار، ماست چکیده محلی، ماست ساده و درار، سالاد شیرازی، گردو، سرویس خیار و پیاز و ترب، سرویس خیار و پیاز و گوجه، سیر تر، ترشی و سیر ترشی اشاره کرد. در رستوران شور کولی نوشیدنی‌های مختلفی چون دوغ محلی لیوانی، دوغ پارچی، انواع نوشابه، دوغ بسته‌بندی شده، دلستر و آب معدنی سرو می‌شوند.

۴. منوی خورشت‌ها

فسنجان، آلو فسنجان، اناربیج، لونگی، گمج کباب، قورمه‌سبزی، مرغ ترش، خورش ترش واش، سیر قلیه، آلو اسفناج، میرزا قاسمی، باقلا قاتق، ترش تره، سیر واویج، قیمه ماسوله، شامی رودباری، واویشکا، آلو مسما، غوره مسما و انار دانه مسما از جمله خورش‌های محلی گیلانی هستند که در رستوران شور کولی سرو می‌شوند. شما می‌توانید انواع خورش را با برنج دلخواه خود (ساده، باقلی پلو یا سبزی پلو با ته‌دیگ‌های زعفرانی و سیب‌زمینی) سفارش دهید. زرشک پلو با مرغ و باقالی پلو با ماهیچه از دیگر گزینه‌های موجود در این بخش از منوی رستوران هستند. برخی از خورشت‌های رستوران شور کولی تنها در وعده ناهار و برخی در وعده‌های ناهار و شام سرو می‌شوند.

شکم‌گردی در رستوران شور کولی رشت

۵. منوی دریایی

منوی دریایی رستوران شور کولی با ارائه غذاهای لذیذی نظیر کباب اوزون‌برون (۳۵۰ گرم)، استیک سالمون، ماهی سفید، ماهی سفید شکم‌پر، ماهی مالاتا، خوراک قزل‌آلا، قزل‌آلای سرخ شده، قزل‌آلا با سس انار و گردو، کولی، کولی غورابیج، کیلکا، اشپل دیبیجا، اشپل سرخ‌شده ماهی سفید و اشپل روده ماهی سفید، رضایت افراد با ذائقه علاقه‌مند به این نوع غذاها را جلب می‌کند.

۶. منوی کباب‌ها

در منوی کباب‌های رستوران شور کولی، کباب‌های لذیذی چون چلو شیشلیک (۵۰۰ گرم)، شیشلیک تک سیخ، چلو دنده‌کباب گوساله (۲۵۰ گرم)، دنده‌کباب گوساله تک سیخ، پاو کباب محلی با مخلفات یا بدون مخلفات، چنجه تک سیخ، چلوکباب ترش (۲۵۰ گرم)، کباب ترش تک سیخ، چلو جوجه کباب (۳۰۰ گرم)، جوجه کباب تک سیخ، چلو کوبیده دو سیخ ۱۶۰ گرمی، کوبیده تک سیخ ۱۶۰ گرمی، چلو جوجه کباب ترش (۳۰۰ گرم)، جوجه کباب ترش تک‌سیخ، سینی کباب میکس و لوبیا، سینی کباب گوشت و لوبیا و سینی کباب مرغ و لوبیا به چشم می‌خورند.

شکم‌گردی در رستوران شور کولی رشت

۷. منوی شام

دنده گوساله دودی شده، فیله گوساله با سس قارچ، دنده گوسفندی، سینه مرغ گریل، سینی شامی، سینی بادمجان، کتلت هانگی، آغوز کوکو، سینی دلمه، مغز و زبان، بوقلمون با سس آلوچه جنگلی، بلدرچین شکم‌پر، ران سرخ شده، بال دودی سرخ‌شده، ماکارونی سنتی خانگی و سوپ جو از گزینه‌های موجود در منوی شام رستوران شور کولی هستند.

۸. منوی دسر

از دسرهای موجود در منوی رستوران شور کولی می‌توان به آب‌هویج، آب‌هویج بستنی، آب‌طالبی، آب‌طالبی بستنی، شیرموز، شیرموز بستنی، آب پرتقال، بستنی زعفرانی خامه‌ای، فالوده، فالوده بستنی، آب آلبالو، آب آلو، آبغوره درار، اسکمو، خمس مخلوط، چای، چای نبات، رشته خشکار، باقلوا رشته‌ای، کنوفه، واویشته کویی و کاکا اشاره کرد.

شکم‌گردی در رستوران شور کولی رشت

۹. منوی افطار

در ماه رمضان در رستوران شور کولی برای افطار می‌توانید آش رشته، آش قلمکار، شله زرد، شامی رشتی، رشته خشکار، فرنی، زولبیا بامیه، پنیر و سبزی و خرما سفارش دهید. البته یک سینی مخصوص افطار نیز در این ماه مبارک در این رستوران وجود دارد که شامل برخی از گزینه‌های ذکر شده می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید