بوداپست که به­دلیل همه چشمه­های آب­گرمی که در بالای آن قرار دارد به ”شهر اسپا“ معروف است، در کنار رودخانه دانوب قرار دارد و زمانی از دو شهر مختلف بودا در کرانه غربی و پست در شرق تشکیل می­شد که تنها در یکی از این دو شهر قرار داشتند.

پل آزادی

سلام نو-سرویس گردشگری: بوداپست که بهطور گسترده بهعنوان یکی از زیباترین شهرهای اروپا در نظر گرفته میشود، مکانی برای بازدید گردشگران است و مدتهاست که یک مقصد توریستی محبوب بوده است. پایتخت و بزرگترین شهر مجارستان دارای تاریخ طولانی و درخشانی است که توسط همه از رومیها و عثمانیها گرفته تا اتریش-مجارستانیها اداره میشود. به این ترتیب، این شهر مملو از مناظر تاریخی چشمگیر، موزههای جذاب و سبکهای معماری شگفت انگیز است.

بوداپست که بهدلیل همه چشمههای آبگرمی که در بالای آن قرار دارد به ”شهر اسپا“ معروف است، در کنار رودخانه دانوب قرار دارد و زمانی از دو شهر مختلف بودا در کرانه غربی و پست در شرق تشکیل میشد که تنها در یکی از این دو شهر قرار داشتند.

بوداپست علاوه بر جذابیت‌ها و جاذبه‌های توریستی فراوان، به‌خاطر صحنه زندگی شبانه پر جنب و جوشش که در محله یهودیان یافت می‌شود، مشهور است. بوداپست مطمئنا یکی از نقاط برجسته هر بازدید از اروپای مرکزی است.

در ادامه این مقاله به معرفی برخی از بهترین مکانهای گردشگری این شهر میپردازیم.

  1. پل آزادی

۴ جاذبه گردشگری برتر در بوداپست!

پل آزادی که در سال ۱۸۹۶ افتتاح شد، از عرض رودخانه دانوب می‌گذرد و میدان گلرت در بودا را به میدان فوام در پست وصل می‌کند. در حالیکه قدم زدن در سراسر آن یک راه عالی برای رسیدن از تالار بازار مرکزی به تپه گلرت یا گلرت اسپا است، پل آهنی فرفورژه نیز معماری لذت‌بخش هنر نو و همچنین مناظری زیبا از رودخانه را به نمایش می‌گذارد.

این پل که در ابتدا به نام امپراتور فرانتس ژوزف اول که در افتتاحیه آن بود، نامگذاری شده است، برای نمایشگاه جهانی هزاره ساخته شده است و مجسمههای برنزی اسطورهای شگفتانگیزی در دو انتهای آن یافت میشود.

  1. سالن بازار مرکزی

۴ جاذبه گردشگری برتر در بوداپست!

قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده شهر، سالن بازار مرکزی بسیار سرگرم‌کننده است. فضای داخلی غاردار آن خانه طیف وسیعی از مغازه‌ها، غرفه‌ها و غذاخوری‌های مختلف است. این بازار در ساختمانی باشکوه که در سال ۱۸۹۷ ساخته شده است، در سه طبقه قرار دارد و غوغا میکند: فروشندگان کالاهای خود را عرضه میکنند و گردشگران و مردم محلی برای خرید به این مکان میآیند.

سالن بازار مرکزی که در میدان فوام واقع شده است، تنها به اندازه یک پیادهروی کوتاه از بسیاری از مناظر قابل توجه دیگر فاصله دارد و مکانی عالی برای امتحان کردن غذاهای محلی یا خرید سوغاتی است.

  1. بیمارستان در راک

۴ جاذبه گردشگری برتر در بوداپست!

این بیمارستان در موزه سنگر هستهای راک که در دهه ۱۹۳۰ راهاندازی شد را میتوان در شبکه شگفتانگیز غارهایی که در زیر قلعه بودا قرار دارند، پیدا کرد. این بیمارستان در جنگ جهانی دوم بهعنوان یک بیمارستان اورژانسی و پناهگاه مورد استفاده قرار گرفت، اما در طول جنگ سرد به یک پناهگاه هسته‌ای مخفی تبدیل شد.

این مکان امروزه یکی از جاذبههای گردشگری محبوب است. کاوش در دنیای زیرزمینی موزه تجربه فوق‌العاده‌ای است زیرا از کنار مجسمه‌های مومی، تخت‌های بیمارستانی و تجهیزات جاسوسی شوروی می‌گذرید.

  1. کنیسه بزرگ

۴ جاذبه گردشگری برتر در بوداپست!

کنیسه بزرگ که بهنام کنیسه خیابان دوهانی نیز شناخته میشود، یکی از مهمترین و چشمگیرترین ساختمان های شهر است. این بنا که در سال ۱۸۵۹ ساخته شده است، با تزئینات داخلی تزئین شده‌اش، معماری نفیس احیای مورها را به نمایش می‌گذارد.

قابل توجه است که این دومین کنیسه بزرگ در جهان پس از کنیسه بزرگ بلز در اورشلیم است. این نشان می دهد که زمانی جمعیت یهودی بوداپست چقدر تأثیرگذار و قابل توجه بوده است. از آنجاییکه کنیسه بزرگ هم به گورستان بزرگ یهودیان در پشت آن و هم به یک موزه یهودی و چندین بنای یادبود هولوکاست متصل است، اگر می‌خواهید درباره گذشته یهودیان شهر بیشتر بدانید، ارزش رفتن به آن را دارد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید